Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Ervaringen Zafira 1.4 120 pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2012 om 18:20 #17251933
Wie heeft er ervaringen met de Opel Zafira Tourer 1.4 1220 pk? ik ben voornemens deze komende week te bestellen als nieuwe leaseauto maar ben nieuwsgierig naar andere ervaringen?
2 september 2012 om 19:41 #18062900ik neem aan dat je zelf ook gaat proefrijden…
Je kunt op autoweek.nl kijken naar testverslagen en reviews e.d..
Het is trouwens zo te lezen wel een heel erg krachtige uitvoering met 1.4 1220 pk
Bij Opel zijn ze ze dus goed bezig2 september 2012 om 20:20 #18062901haha…
Meriva met deze motor loopt best fijn, wat ie in een Zafira doet zou ik niet durven zeggen.
2 september 2012 om 20:26 #18062902@ZafirB wrote:
ik neem aan dat je zelf ook gaat proefrijden…
Je kunt op autoweek.nl kijken naar testverslagen en reviews e.d..
Het is trouwens zo te lezen wel een heel erg krachtige uitvoering met 1.4 1220 pk
Bij Opel zijn ze ze dus goed bezigKunt inderdaad bij AW kijken bij reviews, Opels in testverslagen worden meestal bij AW niet al te positief beoordeeld (er staat per slot van rekening geen VW op :jerry )
5 september 2012 om 19:56 #18062903Ik heb er zelf weinig verstand van, maar mijn zwager werkt bij VW een hoor dat er om de haverklap 1.4 tsi tjes binnen staan met storing
(motor moet telkens op zn tenen lopen) ik weet niet in hoever de motoren te vergelijken zijn……….Maar naar mijn bescheide mening :D zijn die motoren te klein voor zulke zware auto`s
5 september 2012 om 20:02 #18062904De motoren worden gewoon steeds efficienter, daar is niets mis mee: 80 jaar geleden hadden ze enorme 6 en 8 cilinders met evenzoveel liters inhoud waar dan net 50pk uitgehaald werd :shock:
Probleem bij Volkswagen is dat de distributieketting nogal eens sneuvelt (en vaak ook nog bij een zeer lage km stand)6 september 2012 om 16:07 #18062905Effcient zeker, maar ik weet niet hoe dik de distributieriem van die opel motors zijn maar die in een vw liggen zijn “flinter dun” en als je dan met leasrijders spreekt die wel weinig bijteling willen maar vervolgens die wagens vol in de toeren jagen om lekker vlot mee te kunnen is denk ik niet echt goed voor die wagens…………
Ik heb liever een groter motor onder de kap zodat ik nog wat over heb :D
Iets anders die grap van de vw fabriek: polo 1.2 diesel heel veel aangeschaft en het merendeel rijd gewoon 10.000km per jaar in de binnenstad, vw werkplaats is de grote winnaar plus ze zijn volgend jaar geen fuck meer waard!!
8 september 2012 om 15:13 #18062906Ketting, heren ketting, een enkele ketting..
Willem
9 september 2012 om 22:38 #18062907Ketting ook goed :D
Feit blijft dat er veel problemen mee zijn
Problemen met VW TSI-motoren
AMSTERDAM – Importeur Pon in Leusden bevestigt dat er met bepaalde types van de TSI-motoren zich problemen met de distributieketting kunnen voordoen. In het ergste geval kan de schade aan de motor in de duizenden euro’s lopen.
ONDERZOEK
In Duitsland wordt Volkswagen al enige tijd overstelpt met klachten over onder meer de 1,4 liter TSI-motoren, die onder meer in de Golf, Touran en Tiguan liggen. Bij het Duitse autoblad Autobild hebben zich al tientallen gedupeerden gemeld met problemen die door een te slappe distributieketting zouden zijn veroorzaakt. Het ging daarbij vooral om de 1,4 liter TSI motoren (140 pk) die in 2006 en 2007 zijn gebouwd. De problemen blijken tussen de 40.000 en 70.000 kilometer aan het licht te komen. Bij het starten van de koude motor klinkt er een ratelend geluid en kan er tevens een waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel gaan branden. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er sprake is van een opgerekte distributieketting. De oorzaak hiervan is nog onbekend. Volgens VW moet een distributieketting een motorleven lang meegaan. Ook in ons land hebben zich al de nodige gedupeerden gemeld.
BESLOTEN
Volgens een woordvoerder van Pon gaat het niet alleen om de 1.4-versie maar ook om de 1.2 TSI-motor. Van deze laatste motor gaat het om zo’n 900 exemplaren waarvan inmiddels 85% van een nieuwe distributieketting is voorzien. Bij de 1.4 gaat het om ruim 50.000 motoren en de importeur heeft inmiddels besloten dat er een coulanceregeling geldt voor auto’s vanaf 2006.
9 september 2012 om 22:41 #18062908Ok het zijn dan VW motoren waar het over gaat maar volgens mij wordt er tegenwoordig te veel uit kleine motors geperst.
26 januari 2013 om 19:55 #18062909Anderzijds is het zo als je je motor steeds ver onderbelast , de boel verstopt zoals bij de diesels met korte afstanden . Ik ben voor veel pk’s en weinig CC’s . Bekijk de brommertjes die op 99,9% van hun leven op het max toerental draaien en er dikwijls zelfs overgaan .
Bob.28 januari 2013 om 21:12 #18062910@BOB3*dD wrote:
Anderzijds is het zo als je je motor steeds ver onderbelast , de boel verstopt zoals bij de diesels met korte afstanden . Ik ben voor veel pk’s en weinig CC’s . Bekijk de brommertjes die op 99,9% van hun leven op het max toerental draaien en er dikwijls zelfs overgaan .
Bob.Die brommertjes gaan origineel zo’n 30.000 km mee.
Hoe verder je ze opvoert hoe minder km voordat ze gereviseerd moeten worden.Ik denk dat een “dikke V8” met 200 pk langer meegaat als een 1.6 met 200 pk.
mzzl
Kees28 januari 2013 om 21:46 #18062911Jamaar junior , als je met je 1.6 400 000km doet , wat toch regelmatig gebeurd , denk je dan niet dat het tijd word om een nieuwe te kopen .
Ik had vroeger een record 4cyl 1900cc , mijn broer een commodore 6cyl 2800cc .die van mijn broer was origineel , de mijne was opgepept en ging gemakkelijk over de 200km/u waardoor hij met mij niet mee kon , bij een koersje Aalst-Oostende heen en terug grippeerde zijn laatste piston door gebrek aan smering , ik reed gewoon verder .28 januari 2013 om 21:53 #18062912Verleden week ging ik cng tanken en duwde het pistool op het vulpunt van mijn auto maar dit “plakte” niet , na vier keer geprobeerd te hebben ging het dan weer wel , het vroor – 8 , kan dat de oorzaak geweest zijn ?
28 januari 2013 om 22:22 #18062913nooit op een auto schieten. :agent
maar evengoed kan het door de kou komen ja
29 januari 2013 om 06:00 #18062914De beste man vraagt hier over ervaringen over de A14NEL
En het merendeel van het topic gaat over de TSI VW meuk ??Als je het mij vraagt is de A14NEL (120pk) net te licht voor de Zafira C.
Neem dan de A14NET (140pk) dat rijdt een stuk soepeler.Bijde motoren hebben een ketting die onderhoudsvrij is.
Laatste Tip: als het buget het toelaat neem een Cosmo uitvoering daar zitten standaard al betere stoelen in.
29 januari 2013 om 07:44 #18062915ik heb ook veel hard gereden met brommertjes. maar die reden echt niet zomaar 30000km ;) ik had dan iig al zeker 6 keer pakkingen veren en koppelingen moeten vervangen :D en dan had ik al 85cc..
ik geloof ook niet in 1400cc motoren met 140pk die autos van 1300kilo voort moeten douwen. kan gewoon natuulijk niet dat die net zo lang mee zullen gaan als een blok wat minder stress heeft in zijn leven :)
wat misschien ook wel de bedoeling is van de fabrikant ;)29 januari 2013 om 19:13 #18062916ik weet dat de motor in een insignia lekker loopt, dus denk dat ie in een zafira ook wel wil
30 januari 2013 om 09:55 #18062917We hebben ooit een test gedaan op het werk met een fiat 500 CNG , motor-warmtekoppeling .
Die deed dienst als verwarming , elektriciteits-opwekker en heeft verschillende jaren aan zijn max toerental stationair staan draaien , dag en nacht , zonder veel mankementen . Als je dan een 1400 in een zafira legd zal die wat hoger in de toeren moeten gaan , maar waarom niet , als hij dat aankan .30 januari 2013 om 10:19 #18062918Fiat en VW hebben niets met de Zafira te maken, dus graag meer ontopic reacties!
30 januari 2013 om 10:50 #18062919Ik dacht dat het hier ging om een lichtere motor in een zwaarder voertuig plaatsen en dan zijn fiat en vw wel goeie voorbeelden , Niet?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.