Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Ervaringen TA Technix Groep A Uitlaatsysteem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2012 om 16:51 #17246374
Was vandaag aan het neuzen op Ebay. En toen zag ik dit staan :
http://www.ebay.de/itm/TA-Technix-Gruppe-A-Edelstahl-Auspuffanlage-Opel-Corsa-B-2×76-gerade-/320777669319?pt=DE_Autoteile&hash=item4aafd6cac7#ht_3151wt_905″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is het wel wat voor die prijs ? En merk je door zon Groep A wel verschil ?
Heb wel al een spaghetti spruitstuk , in combinatie zou dit toch wel wat meer moeten geven of niet ? :hmmzHeeft iemand ervaringen met zo’n uitlaatsysteem van TA Technix? :agent
19 februari 2012 om 12:21 #17990347Het merk ken ik niet, ik zou persoonlijk doorsparen voor een Simons of Lexmaul systeem.
Het gaat zeker wat opleveren als je al een spaghetti hebt, zowel qua geluid als vermogen.
Maak het dan gelijk zo dat je de kat met flenzen maakt.
En deze alleen terugzet voor de APK, dan gaat het zeker vooruit!Natuurlijk moet je eigenlijk ook aan je inlaattraject wat wijzigen, een Mantzel Powerbox erop, dan merk je het echt verschil. :thumb
19 februari 2012 om 13:51 #17990348TA Tecknix is vooral bekend van de budget schroefsets ed. Let wel dat je een juiste diameter pakt om het maximale vermogen eruit te halen.
19 februari 2012 om 15:29 #1799034963,5mm
Ik neem aan dat dat de standaard maat is van een groep A of niet?
Ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen ;)
Ik heb al geen katalysator meer eronder. Heb een buis gekocht met flenzen op Ebay(katvervanger?). En op de kat zit volgens mij een flens en hoef pas oktober op keuring :thumb
19 februari 2012 om 15:38 #17990350Groep A is 63.5
Groep N 54.hoe groter je uitlaat diameter is hoe later je koppel en vermogen komt.
Kwa geluid zal het wel een stukj harder worden.
Maar ik zou door sparen voor simons.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
22 februari 2012 om 09:23 #17990351Ik kan een groep a van Friedrich motorsport krijgen in duitsland.
170€ , nieuwstaat.
Iemand bekend met friedrich uitlaatsetjes ?
En is een groep a niet te groot voor een standaard x16xe met spaghetti(En binnenkort powerbox :afro)?
Zou een groep N niet beter zijn ? Of is een standaard uitlaat ook al groep N ?22 februari 2012 om 09:29 #17990352Lekker groep N doen, groep A wordt zo’n schreewpijp en is op een vrijwel standaard x16xe niet erg zinvol. En volgens mij heeft een maat van me zo’n friedrich setje op z’n Astra F v6. Klinkt wel geinig, is alleen wel van RVS, weet niet of die van jou dat ook is? Ik rijd zelf met een setje van Sportex, van het Engels Ebay af. Ook niet duur en ben er best over te spreken.
22 februari 2012 om 10:33 #17990346http://www.ebay.de/itm/Corsa-B-GSI-Gruppe-A-Anlage-ab-Kat-Friedrich-Motorsport-NEU-/220958200361?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6505974021107907260#ht_500wt_1076″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat ziet er niet echt uit als RVS ? :wtf RVS maakt toch meer lawaai of niet ?
En een groep N is dus nog altijd dikker dan een standaard uitlaat? :hmmz
22 februari 2012 om 11:39 #17990345Ik zoek zelf ook 1 voor mijn B GSI maar als ik het zo begrijp, gewoon de ebay website van engeland en duitsland in de gaten houden en voor een Group N gaan ..
22 februari 2012 om 12:45 #17990353Groep N setjes kosten rond de 400-500€ op ebay :shock:
Dus dan toch maar die groep a halen. Waarschijnlijk vanavond even oppikken in Aachen (30km) :jerry
22 februari 2012 om 13:22 #17990354zoveel kost het niet hoor ;)
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=sportex+corsa+b&_sacat=0&_odkw=sportex+corsa+gsi&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313″ onclick=”window.open(this.href);return false;
22 februari 2012 om 19:13 #17990355Heb de groep A net opgehaald. Maar als ik die buis zie wat over de katvervanger komt zie ik nu al dat die groep a buis dikker is.
Zijn daar van die speciale converters voor ? Of hoe moet ik dat fixen ? :afro
Want als ik dat overal elkaar schuif gaat het natuurlijk lekken.22 februari 2012 om 19:48 #17990356?
23 februari 2012 om 08:11 #17990357Er zijn verloopstukjes in de handel. Heb je geen flens aan je kat(vervanger) zitten?
23 februari 2012 om 10:46 #17990358Mijn katvervanger heeft èèn flens , waar hij op het uitlaatspruitstuk wordt vast gezet.
En aan de andere kant is het gewoon een buis net zoals bij de middemdemper. Deze is ietsjes smaller als de buis van de groep a middemdemper. Dus er zit iets speling tussen in. Denk niet dat ik dat met een uitlaat-klem dicht kan knijpen dus.
Rij dadelijk even langs wat autozaken , misschien hebben zij snel oplossingen.
Kan dat wel vol smeren met firegum , maar denk niet dat dat lang houdt.Iemand nog andere oplossingen ?
Bedankt voor jullie hulp :thumb
23 februari 2012 om 13:13 #17990359hoeveel speling zit er tussen? Er zijn van die stukjes buis verkrijgbaar die je over de bestaande uitlaatpijp schuift, zodat je 2 pijpen van dezelfde diameter aan elkaar kunt verbinden. Misschien als je deze er eerst op schuift en dan je groep a daar weer overheen, dat het misschien opgevuld is zo.
23 februari 2012 om 13:24 #17990360Ben bij Heuts geweest. Die jongen heeft me een rvs stuk meegegeven voor air-intake gebeuren. Dat oploopt van dun naar dik.
Heb hier een stuk vanaf geflext , en ingeslepen van allebei de kanten zodat daar uitlaat klemmen overheen komen.
Ga zometeen proberen hem helemaal fatsoenlijk eronder te krijgen :jerry
Wat een pijp , wat een kanon haha. Daar zal me wel een geluid vanaf komen :thumb
23 februari 2012 om 16:44 #17990361Hij zit er goed op. Wat een geluid :shock: en meer koppel na 5500RPM :thumb
Het lekt nog een beetje , morgen naar een autogarage hier in de buurt.
Die gaan dat air-intake stukje even vast lassen op de middemdemper , zodat ik hem kan vast zetten met 1 klem ipv 3 klemmen :jerryHoop dat morgen het geluid wat minder is , en het vermogen nog meer haha :thumbup
24 februari 2012 om 15:10 #17990362Heb het opzetstukje vandaag vast laten lassen aan de middemdemper.
Hij maakt wel een lekker geluidje nu en lekt nergens meer :thumbMaar ik heb het idee dat hij minder hard trekt dan met de originele pijp. Kan dat ? :hmmz
Of verwacht ik gewoon te veel vermogen door dat geluid? :wtf24 februari 2012 om 15:35 #17990363Dat kan wel kloppen ja. Daarom raadde ik ook een groep N aan ;)
24 februari 2012 om 17:59 #17990364Ruilen voor een Groep N Jurgen ? ;)
Het is ook misschien wat te licht voor een groep a (spaghetti/katvervanger). Dadelijk als er een powerbox op zit heeft hij toch al gauw meer power :jerry Het geluidje is wel zeer leuk :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.