Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ervaringen signum 3.0 diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2015 om 08:50 #17272131
hallo ik ben nieuw hier en de reden is dat ik van plan ben om een signum aan te schaffen. en wel natuurlijk een 3.0 diesel .mijn vraag gaat dan ook over hoe betrouwbaar is deze auto wat zijn de problemen. vooral met automaat en de motor en natuurlijk de storingen. graag jullie reakties mvg akh
30 mei 2015 om 09:11 #18286016Hoi
Je hoort altijd van die horror verhalen over deze motoren,vooral op forums,mijn mening is anders.
Ik heb jaren geleden een C1 y3.0dt gehad,gekocht bij de opel dealer met 180000 op de teller,een paar jaar in gereden en met 310000 verkocht op markplaats.{binnen een week weg was een super mooie auto }
Ik heb een paar keer in de week een autoambulance achter de wagen en hou van door rijden en afgezien het normale onderhoud nooit wat gehad,echt nooit :thumb .
Ik wilde graag een C2 diesel vandaar dat ie dus weg ging.Dus bij de opel dealer een c2 z3.0dt gekocht met bijna alle opties en onderhoudboekjes.Proefrit gemaakt zo’n 50 km ….en gekocht [zonder garantie].De volgende dag opgehaald en 10km later op de vluchtstrook met kokende motor….koppaking eruit. :hmmz
Cookie {Tom} van dit forum heeft het allemaal opgelost :thumb
En precies een jaar later sloeg hij steeds af boven de 3000 rpm ….Cookie weer gebeld en die heeft het weer schappelijk opgelost.
Dus deze auto heb in nu een jaar en daar 40000 mee gereden,en in dat jaar koppaking naar de klote [was natuurlijk al zo toen ik hem kocht]en de kleppen in de brandstofpomp [het afslaan probleem]
Ik vind het een monster auto en stap elke dag met een :D in.
Gr Berry30 mei 2015 om 20:06 #18286017Als een Y30DT rijdt, rijdt ie super, maar als er motorisch iets is loopt het heel snel op in de kosten.
Hier ook weer een totaal andere ervaring.
Met 186.000 gekocht, in het eerstje jaar direct, 6 nieuwe verstuivers, nieuwe drukregelaars op de brandstofpomp, nieuw koppeling en vliegwiel.
Allemaal binnen de 186.000 en 203.000 km. (bovenstaande zaken vervangen (zelf, dus eigen arbeid) heeft me 3000 euro gekost aan materialen.Daarna alles toppie en heeft nu 296.000 gedraaid, waarvan dus de laatste 93.000 km probleemloos qua de motor.
31 mei 2015 om 12:59 #18286018Deze motoren hebben vooral last van het brandstofsysteem. Dit probleem is goed te verhelpen echter in de garage moet je hiervoor diep in de buidel tasten. Maar goed dat is voor bijna alles wat je in de garage laat doen. :puke De prijzen die ze bij de VOD vragen voor deze motoren slaan echt nergens op.
Motor technisch gaat er zelden iets defect behalve het standaard onderhoud. Op tijd zijn onderhoud geven en regelmatig goed uitlaten (zeker als er ook veel mee in de stad wordt gereden).
Greetz c00kie
19 juni 2015 om 11:42 #18286019bedankt voor jullie reacties maar door het uitblijven van meer ervaringen is de keuze niet op een signum gevallen maar op een volvo v50 mvg anne
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.