[Ervaringen] Rijden met kentekenplaat achter de voorruit

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer [Ervaringen] Rijden met kentekenplaat achter de voorruit

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    The Undertaker

18.2 platen ga je NOOIT krijgen, alleen als het al op je kentekenbewijs staat aangegeven. Dit was naar aanleiding van een mogelijke koop van een Duitse Omega met een US voorbumper en achterbumper (Cadillac Catera):

U vraagt aan ons of het toegestaan is om kleine kentekenplaten te krijgen op een Omega van 2000. Als op het duitse kentekenbewijs (fahrzeugbrief) is vermeld dat het voertuig kleine kentekenplaten mag voeren dan nemen wij deze kreet over.

Toelichting:
      Kentekenplaten model 18.2 toegestaan bij import uit een EU-land of EVA-land en bij import als verhuisgoed, indien er in de bumper of carrosserie een originele fabrieksmatige nisvormige uitsparing is van ten minste 15 mm diep, waarin geen kentekenplaat van de reguliere afmetingen past. Bij een uitsparing die aan de onderzijde open is moet de bovenkant van de nis lager zitten dan 51 cm. Bij de mogelijkheid tot eenvoudige aanpassing (bv. verplaatsen van de kentekenverlichting) geen 18.2 platen toegestaan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice RDW

Anoniem

waarom is deze regeling zo moeilijk?
        wat is het probleem van die kleine kentekenplaten?

minder goed leesbaar of met flitsen etc?

wim-v6
        Deelnemer

geen Gaik nummer en NL logo, lastiger te lezen, en ze willen eenheid kwa kentekens.

Willem

jblfreak
          Deelnemer

ja alleen bij invoer kan je ze krijgen

met bestaand kenteken krijg je ze gewoon niet

bij een maatje van me vroegen ze het bij de rdw welke hij wilde (was voor een corolla levin uit japan )

16VCalibra
            Deelnemer

ik rijd al bijna 2 jaar met de plaat achter het raam.. agenten kijken me auto na maar zeggen niks haha. ben in die 2 jaar maar 1 keer gestopt en ze zijden dat ik het zo snel mogelijk vast moest maken aan de bumper.. verder nog nooit iets gehoord mbt de plaat. al stoppen ze me voor wat anders zeggen ze daar nog niks over :jerry

opel_omega_steinmetz

En wat als je het nu op je bumper laat spuiten ;)

Uiteraard ook strafbaar, maar het valt al minder op van afstand, plus dat veel agenten hier het fijne ook niet van weten …………

The Undertaker

[rquote=1887289&tid=143856&author=opel_omega_steinmetz]En wat als je het nu op je bumper laat spuiten ;)

Uiteraard ook strafbaar, maar het valt al minder op van afstand, plus dat veel agenten hier het fijne ook niet van weten …………[/rquote]Statisch sticker, mag niet maar wel te verwijderen op meetings

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.