Ervaringen National schijven en Black Diamond Predatorpad

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Ervaringen National schijven en Black Diamond Predatorpad

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Dr.Insane

Speedequipment leverd dit merk schijven en blokken en ik was benieuwd of er mensen zijn die ervaring met deze schijven en/of blokken hebben?
      Ik wou zelf voor gladde schijven gaan en ik hoop dat deze even beter zijn dan standaard schijven. (harder?)
      En ik hoef geen super blokken voor op t cirquit,dus ik dacht dat deze wel okee zijn.
      Maar misschien dat dit dus niet het geval is?
      Hoor het iig graag.
      Groeten,

Richard

corsaracer
      Deelnemer

waarom zou je niet meteen voor gegroefde/geboorde schijven gaan…

Fearless
        Deelnemer

Maakt toch niets uit voor gewoon dagelijks. dan voldoet een std massiefe schijf ook prima.

Zou zelfs gewoon spul halen van de brezan of iets dergelijks. Speciale blokken en alles maakt toch niets uit voor dagelijks

McKaamos
          Deelnemer

Eensch met Angstloos.

Daarbij, gegroefde schijven zijn een grotere aanslag op je remblokken. Het schraapt meer van je blokken af, dus slijten ze harder.
            Niet erg handig voor op straat.
            Gewoon ff bij Brezan, Centuri, of een andere automaterialenzaak een set halen. Werkt prima.

En wil je “origineel Opel” maar niet van Opel, dan koop je gewoon remblokken en schijven van ATE of Lucas, gezien zij de schijven en blokken voor de meeste Opels maken. Scheelt je weer een paar duiten ;)

Edit: Is het voor je Astra G? Dan zit er hoogstwaarschijnlijk materiaal onder van ATE. Wil je een upgrade, dan kan je alles van ATE in Powerdisc/Powerpad uitvoering krijgen van ATE.

Dr.Insane

Bedankt voor de reacties. :-)
              Ik hoef idd niet voor gegroefde/geboorde maar die National zijn niet duur en als het dan toch ff beter dan standaard is dan is dat meegenomen.
              En ik denk dat deze schijven met Black Diamond pads wel ff beter “pakken” dan een orginele set?

Heb die ATE schijven gezien maar dat zal wel een flinke duit kosten denk ik?
              Zie op internet geen prijzen iig.

McKaamos
              Deelnemer

Het origineel spul van ATE (wat dus exact gelijk is aan de originele schijven) scheelt je al gauw 4 a 5 tientjes per set t.o.v. de setjes van Opel.

Ik heb hier een setje originele Opel schijven (4×100 steek, 280mm doorsnee) voor een Meriva 1.8i X18XE van 2003/2005 liggen. Set kostte me bij de dealer 185 euro.
                Op Ebay staan dezelfde schijven, maar dan met de ATE labels ipv Opel labels, voor slechts 120 euro.

Een kort onderzoekje wijst mij ook uit dat de Powerdisc variant gemiddeld zo’n 2 a 3 tientjes duurder is, dus nogsteeds goedkoper als de originele set van Opel.

Corsa_GSi
                Deelnemer

Geboorde en / of gegroefde schijven met daarop sportremblokken remmen natuurlijk altijd iets beter dan standaard, dus zeker een wijze upgrade als je toch moet vervangen!!
                  Beter 2 meter eerder stilstaan dan ergens op knallen.

National Sports schijven zijn zeker aan te bevelen, rijdt er al een paar jaar mee op de Corsa B Turbo en regelmatig ook op de Nordschleife / Circuit en Dragraces. Dingen blijven gewoon super goed. En dat al voor een jaartje of 5.
                  De blokken gebruik ik van EBC, dus heb geen ervaring met die van National.

Voor de Vectra heb ik een set aangeschaft van MTEC100 via Engelse Ebay, slechts 180 euro of ziets voor 4 geboorde + gegroevde schijven met sportblokken inclusief verzenden!
                  En deze blijven ook prima moet ik zeggen.

Dr.Insane

Ok,bedankt voor alle info. :D
                    Ga ik toch maar zo’n setje bestellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.