Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 juni 2020om 14:49 door Quadrijder2.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2020 om 15:55 #18374979
Wie heeft er ervaring met de klantenservivce van Opel Nederland
Hierbij mijn ervaring,
Ik heb sinds februari 2020 een nieuwe Opel Grandland.
Volgens de opel site zou het mogelijk zijn om op mijn auto de Live navigation dienst van Opel te installeren. Echter bij de aflevering van de auto werd er door de dealer verteld dat dit niet mogelijk was omdat er geen mediabox meer in zat. Na aflevering kreeg ik een mail van Opel Nederland met het verzoek een account aan te maken op My Opel op de site van Opel. Na dit te hebben gedaan zag ik de gegevens van mijn auto in mijn account staan en zag ik ook dat ik een abonnement tot 2023 had op Live navigation. Dus heb ik contact opgenomen met de klantenservic van Opel Nederland waarop de heer P Linders mij heeft verteld dat het wel mogelijk was om de Live navigation te installeren. Hij stuurde mij hiervoor een handleiding. Na dit volgens de handleiding geinstalleerd te hebben bleek deze optie niet tewerken. Na weer gebeld gebeld had de heer Linders contact met zijn achteban gehad hierover en hij stuurde mij weer dezelfde handleiding welke uiteraard niet werkte. Intussen had ik gezien dat de buitentemperatuur op het mediascherm niet was af te lezen omdat deze heel zwak verlicht was tov de rest van de informatie op het scherm. Ook bij de verschillende menu s in het scherm was de achtergrondinformatie niet te lezen, erg lastig bij het navigeren oa. Ik kon ook niets in de handelieding van de auto vinden om deze helderder te zetten zoals bij de helderheid van het dashboard. Deze klacht heb ik ook bij de heer Linders van Opel Nederland gemeld, hij zei mij dat deze klacht hem niet bekent was en hier nog nooit van had gehoord, wel gaf hij mij het advies om een systeem software update bij de dealer te laten uit voeren dan zou het probleem verholpen moeten zijn. Na dit gedaan te hebben bleek dit geen resultaat te hebben. De dealer vond dit ook vreemd en heeft contact gezocht met de service afdeling van Opel Nederland welke alleen beschikbaar is voor dealers. Deze heeft de dealer een schrijve gestuurd waarin letterlijk staat… De problemen met de slechte afleesbaarheid van het mediascherm van de Opel Grandland is bij Opel Nederland bekent, dit is een fabrieksfout en hieraan mogen de dealers niets doen omdat dit niet is op te lossen….. Dus maar weer contact gezocht met Opel Nederland waarop de heer Linders zei hier niets van af te weten en dat dit om een produkteigenschap gaat, dit terwijl de heer Linders mij eerst in een mail liet weten dat hij niet technisch was en het probleem niet op afstand kon inschatten. Nu bleek hij dit wel te kunnen en benoemde het als produkteigenschap wat dit dan ook mag inhouden. Ik heb hem gevraagd contact op te nemen met de dealer voor de juiste omschrijving door de technische mensen van Opel. Dit heeft de heer Linders niet gedaan omdat Opel Nederland geen contact heeft met de dealers aldus de heer Linders. Ik vroeg hem om dan bij zijn eigen afdeling van Opel Nederland, welke dit schrijven over de fabrieks fout aan de dealers heeft gestuurd te informeren over dit probleem. Daarop heeft de Linders mij geen antwoord gegeven. Nadat ik dit verzoek nogmaails per mail had herhaald, kreeg ik een mail van de heer Linders dat hij mij mails niet meer zal beantwoorden en ik niet meer met Opel nederland kon bellen over deze klachten.
Zo werk dus Opel Nederland en dit is de Service die Opel haar klanten bied.!!!!!!
Laat even weten of je ook slechte ervaringen met Opel Nederland hebt zodat we dit gezamleijk kunnen aanpakken.
3 juni 2020 om 20:21 #18374989Beste Gubel
Wat houd de live navigation in? En de info die niet helemaal duidelijk is dat speelt al sinds de GLX bestaat. Bij Opel Nederland is dit echt wel bekend. Ik heb al mijn 2de GLX en nog is er niets aan gedaan. Voor mij is het duidelijk genoeg en alles functioneerd perfect.Ik zou er geen tijd meer insteken en lekker gaan met de GLX. Heerlijk in combinatie met Android auto en flitsmeister. Er zijn genoeg mogelijkheden voor al u info. ?
Gr.
8 juni 2020 om 21:14 #18375156Dat betekent gewoon dat Opel headquarters er niets mee gaat doen. Daarom beëndigt Opel NL de verbindingen met u. Omdat het probleem niet opgelost gaat worden. De heer Linders heeft al heel veel tijd in het probleem gestoken om het op te lossen en mss al met Rheim gebeld,..:) dat doet zeker niet iedereen. Uithuilen en precies doen zoals quadrijder u al adviseerde.
10 juni 2020 om 10:17 #18375227Helaas voor Opel Nederland hebben we hier in Nederland met zn allen een wetgeving over afgesproken waaraan ook Opel Nederland en de heer Lindens zich dienen te houden. Lastig als je een produkt vertegenwoordigd en je klachten krijgt. Door niet te reageren op brieven en zelfs de mail hierover te blokkeren los je het probleem niet op en het getuigd ook niet echt van een professionele aanpak. Er leiden gelukkig meer wegen naar Rome.
10 juni 2020 om 10:20 #18375228Triest dat Opel Nederland middels dit platform dan wel communiceerd met haar klanten.
10 juni 2020 om 15:49 #18375248AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18375228]Triest dat Opel Nederland middels dit platform dan wel communiceerd met haar klanten.[/quote]
Ik had ooit in 2012 met mijn Opel Mokka Cosmo automaat, een tankklepje gehad wat niet meer afsloot, (buiten mijn garantie) nog een coulance van 50/50 gekregen. Daar moest het klepje met een motortje er aan, compleet vernieuwd. Ik heb dus geen slechte ervaring met Opel Nederland. Jouw auto is toch verder prima? Het gaat toch alleen om dat voor mij totaal onbekende, Live Navigation?? Is je normale standaard navigatie systeem van de auto, onvoldoende dan?
Wel heb je en punt, dat ze je fatsoenlijk dienen te antwoorden. En een product wat je koopt, moet ook functioneren. Maar ik denk persoonlijk, dat ze bij Opel heel wat over hun heen krijgen, van ontevreden mensen, met soms zaken waarvan je denkt: Waar gaat dit over? Je moet het van twee kanten zien.
10 juni 2020 om 16:49 #18375264Het Opel navigatie Live is eigenlijk de vervanger voor de Opel Onstar Ik heb een abonnement tot 2023 op Opel Navigatie Live enkel helaas het werkt niet op mijn auto en Opel Nederland vind dit normaal en doet hier verder niets aan. Daarnaast heb ik mankementen met het mediascherm in mijn Opel. Op verzoek van Opel Nederland heb ik een systeemupdate laten uitvoeren echter zonder reslutaat, de dealer vond dit ook een vreemd verhaal en heeft contact opgenomen met de service afdeling van Opel NL. Deze heeft hem een mededeling verstuurd uit 2019 waarin stond dat dit probleem bekend was bij opel, de dealers mochten hier niets aan doen omdat dit een fabrieksfout is. Opel NL ontkent dit verhaal en neemt niet de moeite om deze mededeling bij de service afdeling ook van Opel Nederland op te vragen. Dus ja als je vind …waar gaat dat nu over …. dan staat mij nog wel wat te wachten met Opel. Ik heb inmiddels heel veel nieuwe auto,s van verschillende merken gehad maar dit heb ik nog nooit meegmaakt. Ik heb vroeger ook veel Opels gereden van kadet, ascona, vivaro, zafira, vectra en cascada nu weer een Opel maar dit is duidelijk de laatste keer Opel. Hopelijk brengt de overgang naar het PSA platform verbetering. Bij Citroen en Peugeot is de service stukken beter geregeld dan bij Opel weet ik uit eigen ervaring.
10 juni 2020 om 22:09 #18375280Ik begrijp je frustratie Gubel. Bij mij is de wagen een vat vol elektronica problemen die niet opgelost geraken. De dealer probeert wel maar slaagt er niet in deze op te lossen. Na 13 maanden waarvan de wagen reeds minstens al 1 maand kwijt geweest te zijn voor onderzoek ben ik benieuwd wat er nu uit de bus gaat komen. Ondertussen is de wagen nu al ruim een week bij een andere garage van dezelfde dealer. Waarschijnlijk in de hoop dat daar iets gevonden wordt. Maar….ik vrees er voor. Er werd blijkbaar al van alles vervangen. Stuurdozen……. Ik heb weinig hoop eerlijk gezegd.
11 juni 2020 om 10:36 #18375291AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18375264]Het Opel navigatie Live is eigenlijk de vervanger voor de Opel Onstar Ik heb een abonnement tot 2023 op Opel Navigatie Live enkel helaas het werkt niet op mijn auto en Opel Nederland vind dit normaal en doet hier verder niets aan. Daarnaast heb ik mankementen met het mediascherm in mijn Opel. Op verzoek van Opel Nederland heb ik een systeemupdate laten uitvoeren echter zonder reslutaat, de dealer vond dit ook een vreemd verhaal en heeft contact opgenomen met de service afdeling van Opel NL. Deze heeft hem een mededeling verstuurd uit 2019 waarin stond dat dit probleem bekend was bij opel, de dealers mochten hier niets aan doen omdat dit een fabrieksfout is. Opel NL ontkent dit verhaal en neemt niet de moeite om deze mededeling bij de service afdeling ook van Opel Nederland op te vragen. Dus ja als je vind …waar gaat dat nu over …. dan staat mij nog wel wat te wachten met Opel. Ik heb inmiddels heel veel nieuwe auto,s van verschillende merken gehad maar dit heb ik nog nooit meegmaakt. Ik heb vroeger ook veel Opels gereden van kadet, ascona, vivaro, zafira, vectra en cascada nu weer een Opel maar dit is duidelijk de laatste keer Opel. Hopelijk brengt de overgang naar het PSA platform verbetering. Bij Citroen en Peugeot is de service stukken beter geregeld dan bij Opel weet ik uit eigen ervaring.[/quote]
Ik begrijp het. Dus dat Live Navigation is in de plaats van Opel On-Star?! Ik zou per direct dat abbo opzeggen als het niet werkt. En ik bedoelde zeker niet de problemen, wat jij en @Jopsa ondervind is als: Waar gaat dit nu over?? Maar ik bedoelde dit meer in het algemeen, dat mensen soms klagen over 3x niks. Je moet dit dus niet persoonlijk opvatten. Ik begrijp jullie frustratie in deze. En ik denk persoonlijk, dat mijn volgende auto hoogstwaarschijnlijk een Volvo XC 40 gaat worden. Ik heb er inmiddels op dit forum al meer over zien stappen. En ik vrees dat PSA, niets meer van het oude vertrouwde Opel weg heeft. Ik mag me tot op dit moment gelukkig prijzen, dat ik na 2½ jaar en 22.000 km, nog geen enkele storing of probleem gehad heb. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over mijn GLX Innovation. Ik wens jullie dan ook veel sterkte, en hoop van harte, dat al die problemen, naar behoren goed opgelost worden.
11 juni 2020 om 11:43 #18375292Wat mij het meeste ergert is de werkwijze van Opel Nederland, als er klachten over het produkt Opel zijn zeggen ze gewoon dat zij daar niet voor zijn. De mails worden gewoon niet beantwoord evenzo met brieven aan het adres van Opel Nederland Lemelerbergweg 12, 1101 AJ Amsterdam. Is toch niet van deze tijd dat een bedrijf zo reageerd. Ze hebben zelfs mijn email geblokkeerd om zo maar van de klachten af te zijn. Ook voor de dealers is dit een groot probleem deze proberen hun best te doen klachten op te lossen maar ondervinden geen ondersteuning van Opel Nederland. Opel Nederland zegt ook geen contact te onderhouden met de dealers. Misschien is het handig om op deze site de klachten van Opel te verzamelen en hier gezamelijk iets mee te doen. Is geen pakje boter wat je bij de super op de hoek koopt.
11 juni 2020 om 15:38 #18375296Opel nederland verteld mij eerlijk dat ze geen verstand hebben van het multimedia systeem, de navigatie en het updaten van de software en kaarten. Ik heb alles via mn het duitse en engelse glx forum opgelost.
‘Live navigatie’ is een perfekt TomTom programma om aktuele file info op de navi te krijgen. Ik heb het via ‘mijn opel’ voor 0 euro besteld. Na enige dagen kreeg ik een mail dat het geschikbaar was. Door met mijn telefoon via de ‘hotspot’ functie en bluetooth contact te maken met het navisysteem werkte het. Live heeft namelijk wel internet nodig. Lang verhaal, naar het werkt …
11 juni 2020 om 16:09 #18375297Maakt je telefoon dan ook verbinding met de USB aansluiting van je multimediasysteem?
11 juni 2020 om 22:01 #18375314[quote quote=18375297]Maakt je telefoon dan ook verbinding met de USB aansluiting van je multimediasysteem?[/quote]Usb is niet nodig, gewoon verbinding maken via Bluetooth/hotspot en ‘Live Navigation’ werkt.
12 juni 2020 om 15:56 #18375326Zelfde als je bij de groenteboer vraagt hoe de appels zijn, sorry maar daar heb ik geen verstand van. Thx voor je info ga het proberen.
13 juni 2020 om 18:27 #18375473Op welke wetgeving in Nederland doelt u egg? En Opel communiceert volgens u wel via dit medium? Waar dan precies. Opel krijgt zoniet duizenden reacties per dag. Mensen die zich ergens niet zo goed in kunnen vinden worden dan geëxcommuniceerd. Best wel begrijpelijk. Kunnen het anders helemaal niet meer behappen,,
15 juni 2020 om 09:31 #18375969AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18375473]Op welke wetgeving in Nederland doelt u egg? En Opel communiceert volgens u wel via dit medium? Waar dan precies. Opel krijgt zoniet duizenden reacties per dag. Mensen die zich ergens niet zo goed in kunnen vinden worden dan geëxcommuniceerd. Best wel begrijpelijk. Kunnen het anders helemaal niet meer behappen,,[/quote]
Met jouw reactie ben ik het helemaal eens. Dat bedoelde ik ook in een vorige mail, dat er chronische klagers zijn in dit leven (de goede niet te na gesproken) dat je soms over hun klachten denkt: Waar gaat dit over? Bovendien heeft PSA veel verschillende toe-leveranciers, dus óok van het navigatie systeem, waar zij als Opel geen verstand van hebben. Dat is wel lastig, maar ook begrijpelijk. Ik kan Opel óok niet verantwoordelijk houden voor een fabricagefout in b.v. de banden onder de Opel, of het nu Michelin, Continental, of een ander merk is.
15 juni 2020 om 09:37 #18375973AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18375326]Zelfde als je bij de groenteboer vraagt hoe de appels zijn, sorry maar daar heb ik geen verstand van. quote]
Sorry @ Gubel, maar die vergelijking gaat toch niet helemaal op. Je geloofd toch zelf niet, dat een groenteboer al de soorten fruit die hij verkoopt, eerst zelf proeft? Hij koopt al zijn soorten groenten en fruit, van diverse leveranciers in. Zo doet Opel dat ook vermoed ik…….En stel dat bepaalde appels met een verboden bestrijdingsmiddel zijn behandeld, dan is daar de groenteboer niet verantwoordelijk voor, maar de kweker- leverancier.
15 juni 2020 om 17:36 #18376055Voor de duidelijk, het gaat om 2 dingen.
A: Opel verkoopt een product met een mediascherm, in dit mediascherm zit een navigatiesysteem welke kan worden aangevuld met real time info over het verkeer. Ik heb hiervoor een abonnement tot 2023. Alleen werk dit niet …..en Opel zegt gewoon …dat is jammer kunnen wij niets aan doen, jammer van uw abonnement.
Stel u koopt een mooie I-Phone van 1200 Euro en sluit een abonnement bij een provider. Alles werkt op uw telefoon maar u kunt er niet mee bellen. Uw provider zegt dan ….dat is jammer kunnen wij niets aan doen……maar de rest werkt toch goed, dus wat zeurt u nu!
B: Opel verkoop een product met een mediascherm waarin niet alleen een navigatie zit maar ook een mogelijkheid om handsfree te bellen, muziek af te spelen, verkeersinformatie en nog wat mogelijkheden. Het scherm is voor een aantal info berichten in de verschillende menu s niet af te lezen, dus dit werkt niet…..Opel zegt gewoon dat is jammer kunnen we niets aan doen.
Stel u koopt een mooie Philips TV. Allernieuwste model met LED, voor een flinke duit. U komt thuis sluit de TV aan en geen beeld. U belt de verkoper en deze verteld u de klacht, deze zegt dan, maar meneer daar kunnen wij niets aan doen dan moet u zelf contact opnemen met Philips. U belt Philips klantenservice en meldt uw klacht. De klantenservice zegt er nog nooit van gehoord te hebben maar hier kunnen we niets aan doen…helaas. Wij krijgen zoveel klachten die kunnen we niet allemaal behandelen…..en het geluid doet het toch dus wat zeurt u nu. Philips kan er idd ook niets aan doen, want misschien komen de stekkertjes van het beeldscherm wel van Ali Express in China en dan is Philips hier niet verantwoordelijk voor.
Opel Nederland is de instantie waar men klachten kan indienen over het product Opel. Deze kunnen contact opnemen met de fabriek van Opel om tot een oplossing te komen. Opel Nederland is er ook voor om hun dealers te ondersteunen met dit soort gebreken aan de Opels. Wat is anders de functie van Opel Nederland.? Nu blijkt dat er helemaal geen dealer netwerk van Opel meer is . Alle Opel dealers zijn geheel zelfstandig geworden en ondervinden geen ondersteuning meer van Opel. Op een tweedehands fiets van de fietsenmaker op de hoek krijg je meer ondersteuning dan bij Opel.
En van de onderdelen die er in een Opel zitten, zoals banden en nog veel meer onderdelen zijn er waarschijnlijk heel weinig van Opel zelf, sterker nog ik denk dat er niets meer van Opel zelf is. Zo is dat met de meeste producten, die worden allemaal samengesteld door toeleveranciers. In de meeste merken TV s zit een Philips beeldbuis en printplaten van een Chinese of Japanse fabrikant. Dus ook geen reden om geen verantwoording te nemen voor het product wat je verkoopt.
Stel ik heb een installatiebedrijf, ik plaats bij Fam. Adam een mooie nieuwe CV Ketel. s, avonds wordt het wat frisjes en de fam. Adam denk we zullen de mooie nieuwe cv ketel eens gaan uittesten dan is het hier zo lekker warm. Na een uurtje is het nog niet warm, en blijkt de ketel niet aan de praat te krijgen. Fam. Adam belt met mij en dan zeg ik ….nou nog nooit van gehoord vanmiddag deed die het nog. Maar ik kan er helaas niets meer aan doen dan moet u maar met de fabrikant bellen daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
Denkt u echt dat het zo werkt? En daarvoor zijn er nu wetten gemaakt om de koper te beschermen tegen dit soort lugubere praktijken. Als je iets verkoopt heb je ook bepaalde verplichtingen over het product wat je verkoopt en kan je je niet verschuilen achter deze onzin en bullshit. Als je zoveel klachten krijgt dat je hier niet meer aan kan voldoen, voldoet je product niet en zal je hier iets aan moeten doen ipv van gewoon doorgaan en geen service te bieden. Als ik tegen de super zeg, jo het brood wat ik gister bij je hebt gekocht was niet helemaal vers, dan zegt deze super, meneer pak maar even een nieuw brood.
Hij had ook kunnen zeggen, maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor want………… gelukkig weet hij nog wat service is. :applause02:
15 juni 2020 om 18:31 #18376059Ja dat gaat bij Opel heel lang duren voordat ze zeggen zoek maar een andere uit.
Waarschijnlijk hebt u dan nog steeds hetzelfde probleem ?
15 juni 2020 om 19:35 #18376068Volgens mij is het in Nederland zo geregeld dat de verkopende partij, dus uw dealer, verantwoordelijk is voor het oplossen van uw problemen.
Mijns inziens zult u dan ook uw dealer (schriftelijk) in gebreke moeten stellen.
Dit geldt ook voor b.v. de aankoop van een TV, voor klachten, storingen moet u altijd bij de verkopende partij zijn. Dus uw lokale winkel of uw online winkel.
15 juni 2020 om 19:59 #18376074Weer even on topic, welke firmware heb je op dit moment in de GLX Gubel? En heb je je mobiel al als hotspot kunnen verbinden met het multimediasysteem?
16 juni 2020 om 11:34 #18376146AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18376055]Voor de duidelijk, het gaat om 2 dingen. A: Opel verkoopt een product met een mediascherm, in dit mediascherm zit een navigatiesysteem welke kan worden aangevuld met real time info over het verkeer. Ik heb hiervoor een abonnement tot 2023. Alleen werk dit niet …..en Opel zegt gewoon …dat is jammer kunnen wij niets aan doen, jammer van uw abonnement. B: Opel verkoop een product met een mediascherm waarin niet alleen een navigatie zit maar ook een mogelijkheid om handsfree te bellen, muziek af te spelen, verkeersinformatie en nog wat mogelijkheden. Het scherm is voor een aantal info berichten in de verschillende menu s niet af te lezen, dus dit werkt niet…..Opel zegt gewoon dat is jammer kunnen we niets aan doen. Opel Nederland is de instantie waar men klachten kan indienen over het product Opel. Deze kunnen contact opnemen met de fabriek van Opel om tot een oplossing te komen. Opel Nederland is er ook voor om hun dealers te ondersteunen met dit soort gebreken aan de Opels. Als je zoveel klachten krijgt dat je hier niet meer aan kan voldoen, voldoet je product niet en zal je hier iets aan moeten doen ipv van gewoon doorgaan en geen service te bieden. Als ik tegen de super zeg, jo het brood wat ik gister bij je hebt gekocht was niet helemaal vers, dan zegt deze super, meneer pak maar even een nieuw brood. Hij had ook kunnen zeggen, maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor want………… gelukkig weet hij nog wat service is. [/quote]
Voor zover ben ik het met je onderbouwing van je klacht eens. Opel is in eerste instantie volkomen verantwoordelijk voor het product dat ze verkoopt. De garantie die op dit product gegeven word, dient serieus tot op elk facet van dit product, ongeacht van hoeveel verschillende toeleveranciers samengesteld, ondersteund te worden. In het geval wanneer men niet kan voldoen aan de kwaliteit van dit product, dient men de klant het geld terug te geven. In dit geval je abbo op Live-Navigation. Ik hoop echter dat de standaard navigatie in de Opel voldoet, om je de weg te wijzen……Mij in ieder geval wel.
16 juni 2020 om 16:31 #18376176Uiteraard ben ik ook naar de Opel dealer geweest welke mij de auto heeft verkocht, deze hebben geprobeerd de klachten op te lossen maar kwamen er ook niet uit. Ook hebben ze contact gehad via de serviceafdeling van Opel Nederland welke er speciaal is voor de dealers, deze heeft een mededeling van 2019 aan de dealer gestuurd dat dit een fabrieksfout is en dit niet te verhelpen is. Lijkt mij toch dezefde Opel Nederland maar spreken elkaar tegen. Opel Nederland klantenservice ontkent dit en wil geen contact opnemen met mijn Opel dealer. Gewoon een hele slechte en amaturistische organisatie die geen gezeur van klanten wil. Liefst alleen maar kopen en verder niet zeuren. Maar goed dat ze zijn overgenomen door de PSA groep.
Nog even gekeken naar de datum van de systeem update die is van 2020 dus de nieuwste maar Opel navigatie live werkt nog steeds niet, denk maar een TomTom koop van 90 euro en die er naast hangt werkt vast beter dan die zooi van Opel. Ze kunnen beter weer terug gaan naar de naaimachines waar ze ooit mee begonnen zijn kunnen ze weinig aan verzieken.
16 juni 2020 om 17:52 #18376186Voor navigeren gebruik ik Waze, gewoon mobieltje aansluiten via usb aan het Multimediasysteem van Opel en Waze (van Google) wijst mij de weg incl meldingen van flitsers, ongevallen, etc. Is altijd up-to-date en helemaal gratis. Hoef je geen los navigatie apparaat aan te schaffen.
16 juni 2020 om 22:36 #18376225AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18376176]Uiteraard ben ik ook naar de Opel dealer geweest welke mij de auto heeft verkocht, deze hebben geprobeerd de klachten op te lossen maar kwamen er ook niet uit. Ook hebben ze contact gehad via de serviceafdeling van Opel Nederland welke er speciaal is voor de dealers. Maar goed dat ze zijn overgenomen door de PSA groep. denk maar een TomTom koop van 90 euro en die er naast hangt werkt vast beter dan die zooi van Opel. Ze kunnen beter weer terug gaan naar de naaimachines waar ze ooit mee begonnen zijn kunnen ze weinig aan verzieken.[/quote]
Dit snap ik even niet. Ik heb vandaag mijn standaard navigatie weer eens bij uitzondering gebruikt,(bij hoge uitzondering). Want ik gebruik dat ding eigenlijk nooit! En die werkt gewoon perfect! (gewoon via spraak commando op het stuur) En mijn systeem is van 2017. Dus dat was niet in de tijd waar de A16 nog een zandweg was. (Dit even voor de duidelijkheid.)Dus waarom een TomTom er naast hangen?? En flitsmeister en meer van dat dat soort shit, zou gewoon verboden moeten worden! Je hoort je gewoon aan de max.snelheid te houden. Punt! En omdat jouw Live-navigation niet naar behoren werkt, moet Opel dan maar weer naaimachines gaan maken?? Ik denk dat je een tikkie overdrijft. Al snap ik wél je frustratie. En juist omdat Opel nu PSA is, dus geen 100% Opel meer, word mijn volgende auto een Volvo XC 40. En absoluut niet omdat ik ontevreden ben over deze Grandland X. Ik heb ik de achterliggende 2½ jaar geen enkele storing of foutmelding gehad. Dan éen uitzondering van spanningsverlies in een band (waar een schroef=parker in het loopvlak zat) Ik vind de Opel een prachtig product. Maar ik huiver van heel die PSA. Ik heb 17 auto,s gehad, waarvan na 10 Japanners, nu 7 Opels. Dus ik ben best wel een Opel fan. Maar ik heb 3x niks met Peugeot of Citroën. Noem jij die overname met PSA maar gelukkig. Nu hebben velen onder ons, een auto die met de Franse slag gemaakt is. Zie de klachtenlijst…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.