ervaringen imitatie bumpers? (CORSA C pre-facelift)

Forumindex Forums Modellen Corsa ervaringen imitatie bumpers? (CORSA C pre-facelift)

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    EddyReuneker
    Deelnemer

Hallo,

Mijn huidige voorbumper is dermate beschadigd (door de vorige eigenaar) dat het vervangen van de complete bumper de beste optie is. Nu heb ik een website gevonden welke mij een complete bumper in kleur gespoten kunnen leveren voor €175 maar ik vraag me af wat voor kwaliteit dergelijke bumpers hebben (kost namelijk maar €32 in de grondverf). Het “merk” van de bumper is Equiparts, iemand ervaring hiermee? En dan doel ik met name op pasvorm en bevestigingspunten. Ook moet op de nieuwe bumper een irmschr “onderlip” gemonteerd worden dus het is wel zaak dat de bumper dezelfde vorm heeft als de originele…

Hoop dat iemand me wat info kan verstrekken….

Eddy

asconahobbyist
      Deelnemer

wel ervaring bij een Astra G en Corsa.
        Pasvorm is zeer matigjes.
        Het past wel maar zit onder spanning/net niet lekker.
        Voor een oud brikkie wat weer een beetje aardig moet ogen is het een optie,wil je t netjes,dan liever een gebruikte originele en die ff laten spuiten.

Opeltje17
        Deelnemer

@asconahobbyist wrote:

wel ervaring bij een Astra G en Corsa.
          Pasvorm is zeer matigjes.
          Het past wel maar zit onder spanning/net niet lekker.
          Voor een oud brikkie wat weer een beetje aardig moet ogen is het een optie,wil je t netjes,dan liever een gebruikte originele en die ff laten spuiten.

+1

Had ook een imitatie bumper op m’n astra G deze kwam zelf tegen me achterklep aan zoveel spanning stond erop en de verf pleurde er zo vanaf maar dat kan ook aan het voorbewerken hebben gelegen.

Wat ik zou doen als ik jou was is op onderdelenlijn jou bumper in kleur opzoeken of een originele kopen en laten spuiten ben je misschien duurder uit maar ziet er veel knapper uit.

EddyReuneker
          Deelnemer

Het moet er wel goed uitzien, het is geen “tijdelijke” oplossing zegmaar. Maar dank voor de (slechte) ervaringen, ga maar op zoek naar een goede gebruikte originele dan…..

tolunay
            Deelnemer

Ik heb zelf een Corsa C pre-facelift en door schade ook een nieuwe voorbumper moeten aanschaffen, is inderdaad een equiparts replica geworden met ZEER matige pasvorm. De paspennen aan de zeikant passen niet lekker , ze zijn te lang en niet stevig genoeg. De spuitkwaliteit is ronduit slecht, op de randen laat het verf al beetje los. Met een Irmscher lip heb ik geen ervaring, maar ben wel benieuwd of deze past omdat ik zelf ook 1 wil :thumb

EddyReuneker
              Deelnemer

Dan ga ik maar op zoek naar een originele gebruikte….wat nog niet zo gemakkelijk blijkt want ben al een tijdje op zoek en heb ook al wat oproepen geplaatst op onderdelenzoeker.nl maar tot op heden nog zonder resultaat…

Opeltje17
                Deelnemer

@EddyReuneker wrote:

Dan ga ik maar op zoek naar een originele gebruikte….wat nog niet zo gemakkelijk blijkt want ben al een tijdje op zoek en heb ook al wat oproepen geplaatst op onderdelenzoeker.nl maar tot op heden nog zonder resultaat…

Welke kleur zoek je?

EddyReuneker
                  Deelnemer

Blauw, Z20H

Opeltje17
                    Deelnemer
                      EddyReuneker
                      Deelnemer

Daar lijkt het wel op ja, heb bedrijf mail gestuurd en om foto’s gevraagd. Dank voor de tip!

Opeltje17
                        Deelnemer

Graag gedaan ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.