Ervaringen gevraagd over ECC

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ervaringen gevraagd over ECC

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Pitbullpietje
    Deelnemer

Ik rijd al een tijdje in de Vectra B2 met ECC.
      In de zomer werd het echt koud in de auto, dus het airco gedeelte werkt prima.
      Verder deed hij onopvallend goed zijn werk.
      Nu met de vele regen viel het me op dat ik beslagen ruiten kreeg.
      Dat kan natuurlijk als je met 4 man uit de regen in de auto stapt, maar ik was al een half uur bezig om door de file te komen.
      Kan het zijn dat de luchtdroger verslijt of verzadigd raakt, en daardoor de lucht in de auto minder vocht kan opnemen?
      Of zijn er bekende kwaaltjes die dit veroorzaken?
      Of is het heel normaal dat de ruiten kunnen beslaan als je ECC hebt?
      Zijn er meer mensen die dit hebben?

Anoniem

Volgens mij moet je m wel altijd handmatig op ruiten gericht zetten om te ontwasenen. ECC regelt alleen de temperatuur. Bij m’n c1 moet ik ook altijd even t knopje indrukken bij beslagen ruiten. Als t dan weg is zet ik m weer op auto. Dus t kan wel kloppen lijkt mij

Edit: controleer gelijk even je matten op nattigheid. Ook bij je middenconsole.

wim-v6
        Deelnemer

Normaal met airco aan zouden de ruiten wel schoon moeten blijven, ook op de stand auto.

Interieurfilter al gecontroleerd??

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Pitbullpietje
          Deelnemer

Waar moet ik die zoeken Wim?
            Ik heb alleen een filter gevonden onder de motorkap, en die ziet er vrij nieuw uit.

Ik heb met de audio inbouwen aardig door de auto gerold en toen geen last van nattigheid gehad.
            Dat ga ik nog eens goed onderzoeken.
            Wel het idee dat de linker deur of ruit niet goed sluit.
            Op de snelweg vind ik wel dat er veel windgeruis is.
            Ik denk zelfs aan het vervangen van de deurrubbers, maar dat zal wel een kostbare zaak worden.

Anoniem

Wim heeft een B Vectra dus ik ga uit van zijn advies. Zo n deurrubber haal je gewoon van de sloop.

Pitbullpietje
              Deelnemer

Morgen ga ik eens grondig op zoek naar nattigheid in de voetenruimte.

Deurrubber van de sloop schiet ik niks mee op denk ik.
                Lijkt me dat die net zo versleten is als wat ik nu heb.

C.Brandenburg

Ik rij met een opel vectra B uit 2001 en heb er 174000 km op zitten. Nu gaat zo nu en dan het lampje van de klop sensor branden en het gaat ook weer spontaan uit , Ik heb de klop sensor laten vervangen hetgeen geen verbetering opleverde , Ook de bougies zijn net vervangen , ook geen verbetering ,ook de garage staat voor een raadsel ,Wie heeft een mogelijke oplossing????

bart-gsi
                  Deelnemer

@C.Brandenburg wrote:

Ik rij met een opel vectra B uit 2001 en heb er 174000 km op zitten. Nu gaat zo nu en dan het lampje van de klop sensor branden en het gaat ook weer spontaan uit , Ik heb de klop sensor laten vervangen hetgeen geen verbetering opleverde , Ook de bougies zijn net vervangen , ook geen verbetering ,ook de garage staat voor een raadsel ,Wie heeft een mogelijke oplossing????

2 tips..
                    1 een eigen topic maken en je eigen probleem omschrijven.. Niet hier aan plakken..
                    2 uitlezen.. Zomaar wat vervangen in de hoop dat het beter wordt gaat je veel geld kosten

Pitbullpietje
                    Deelnemer

Een nieuw topic met een duidelijke titel en omschrijving zal je zeker beter helpen. ;)
                      En iemand zoeken die hem kan uitlezen.
                      Een motor die pingelt hoor je als leek ook hoor, dus uitlezen of vooral naar de oorzaak op zoek gaan.
                      Mogelijk verkeerde brandstof er in gedaan?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.