Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ervaringen chiptuning Astra j 120/140pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2012 om 16:50 #17225141
Ik ben nieuw op het forum. Even voorstellen dus. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Opel Astra 1.4 turbo 120pk cosmo uit 2011!
Ik ben op zoek naar mensen die hun Astra 120 of 140 pk hebben laten tunen. Ik zit hier namelijk zelf ook over na te denken. En ik ben erg benieuwd naar de ervaring en resultaten van astra rijders die dit al hebben gedaan.
Bedankt vast!
21 oktober 2012 om 17:37 #17718154Ik ben sinds kort ook eigenaar van een astra gtc 140pk en ik wil ook een chiptuning doen.
Ik heb pas 1000km op de teller dus ik wil hier nog even mee wachten.
Ik ben zeer geinteresseerd in het IPF systeem van EDS.
Je krijgt dit allemaal thuisgestuurd en dan kun je de auto zelf tunen.
Maar ik ben zeker ook benieuwd naar andere tuning mogelijkheden.
21 oktober 2012 om 18:22 #17718153Atm heeft een paar insignia 1.4t gechipt naar mooie resultaten.
Voordeel bij atm is ook stel garage update je ecu dan tunen ze hem gratis opnieuw voorj je.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
21 oktober 2012 om 18:46 #17718152Ik hoor goede verhalen over EDS in Duitsland. Maar ik heb er weinig zin in om na een systeemupdate na een onderhoudsbeurt weer terug te gaan naar Duitsland om daar de tuning weer terug te zetten .
Ik heb met ATM ook contact gehad. Zij kunnen hem tunen naar 165pk. Andere tuners raden dit weer af. Want het zou de thermische belasting van de motor teveel verhogen met alle gevolgen van dien. Ik vind het moeilijk een keuze te maken wat nu te doen door alle tegenstrijdige verhalen die je leest en hoort. Daarom ben ik erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
21 oktober 2012 om 21:04 #17718161Tja keus zat jongens:
EDS (Kan in Marl maar kan ook via IPF module die je opgestuurd krijgt)
ATM
Datatuning
Unlimited Tuning
Hartog of Hertog (Hoe dat ook mag heten)Goeie tuners op een rij, bel vraag rond en tel uit je PK winst. Ik heb zelf EDS ben er tevreden mee. En als je gewoon aangeeft dat je geen systeemupdate wilt dan ben je zo ook klaar lijkt mij.
22 oktober 2012 om 08:30 #17718159Zo’n IPF module, is dat aan te raden? Net op de site van EDS gekeken, het lijkt me wel een zeer handig tooltje.
Iemand hier ervaring mee?22 oktober 2012 om 09:24 #17718158Pm opel-mark even, hij heeft een IPF en is hem ook gelukt dus uit zijn ervaring kan ik opmaken dat hij tevreden is.
Galaxy Nexus Tapatalk
22 oktober 2012 om 11:21 #17718157Ik heb 2 ervaringen met EDS met 2 Meriva B’s (model 2010 en 2012).
Bij model 2010 ging het allemaal goed, maar bij model 2012 kon de garage mijn auto komen ophalen. De garage had het over de stuurkolomunit die helemaal leeg was.
22 oktober 2012 om 18:44 #17718156stuurkolomunit ? waarschijnlijk bedoelen ze de cim module ?
Vreemd geen idee wat daar fout is gegaan.Bij EDS hebben ze nog geen problemen gehad (volgens hun eigen site) bij mij ging het ook probleemloos, maar er zijn ook Nederlandse tuners met garantie dat als de garage een update heeft gedaan ze gratis de chiptuning er weer voor je opzetten.
bij mij ging het met de IPF ook zonder problemen.
22 oktober 2012 om 18:52 #17718155@opel-mark wrote:
stuurkolomunit ? waarschijnlijk bedoelen ze de cim module ?
Vreemd geen idee wat daar fout is gegaan.Bij EDS hebben ze nog geen problemen gehad (volgens hun eigen site) bij mij ging het ook probleemloos, maar er zijn ook Nederlandse tuners met garantie dat als de garage een update heeft gedaan ze gratis de chiptuning er weer voor je opzetten.
bij mij ging het met de IPF ook zonder problemen.
Mark
http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Hi Mark,
Wat zijn jou ervaringen met de ipf module? Is het gebruiksvriendelijk? Heb je je auto ook wel is laten chiptunen ? Waar geef jij de voorkeur aan?
Gr Niels
25 oktober 2012 om 14:56 #17718151De ipf is een apparaat om zelf thuis je wagen te chiptunen, het doet niks anders dan de chiptune software downloaden bij eds en wegschrijven in de auto, hetzelfde dus wat een bedrijf doet.
Mark
25 oktober 2012 om 15:03 #17718164Er zijn overigens meer systemen die werken als ipf. Ik noem bleufin en tunex inmiddels ook. Ik zelf vindt het nadeel van zo’n systeem dat je nooit weet hoe of wat je motor werkelijk presteerd en dat weet je met een opmaat tuning incl dyno run wel.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
25 oktober 2012 om 15:04 #17718163Voor een dyno run moet je altijd betalen, maar dat kun je vaak lokaal ook wel ergens laten doen, dan hoef je niet helemaal naar duitsland te rijden
25 oktober 2012 om 15:10 #17718162Vaak wel idd maar goed als je kiest voor chippen hebben veel mensen dit er wel voor over :grin:
En met op maat chip bepaal jij als klant wat je wil en die opstuur systemen bepalen hun wat ze willen door middel van standaard software. Maar goed het is iets waar je zelf meeste waarde aan hecht.
Ons papa gaat zijn meriva 1.4t 140pk volgende week laten chippen.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
25 oktober 2012 om 16:52 #17718160het op maat custom chiptunen neem ik met een korreltje zout, aangezien de motoren hetzelfde zijn kun je prima een standaard chiptuning schrijven die voor dat type motor en meer vermogen uithaalt.
Vroeger verkocht mijn opa erwten van 3 cent per pond en van 4 cent per pond de bakken stonden naast elkaar, die van 4 cent voor de mensen die veel geld hadden, ze werden na sluitingstijd bijgevuld met dezelfde soort erwten, tja het is maar waar je denkt voor te betalen :jerry
2 november 2012 om 20:26 #17718165laat maar
2 november 2012 om 21:53 #17718166@opel-mark wrote:
het op maat custom chiptunen neem ik met een korreltje zout, aangezien de motoren hetzelfde zijn kun je prima een standaard chiptuning schrijven die voor dat type motor en meer vermogen uithaalt.
Vroeger verkocht mijn opa erwten van 3 cent per pond en van 4 cent per pond de bakken stonden naast elkaar, die van 4 cent voor de mensen die veel geld hadden, ze werden na sluitingstijd bijgevuld met dezelfde soort erwten, tja het is maar waar je denkt voor te betalen :jerry
Geen enkele motor is hetzelfde, de verschillen kunnen soms zeer groot zijn per motorblok.
Ik spreek nu even uit ervaring met een 1.4 Twincharged blok in de Polo GTI. Na exact dezelfde , op maat ‘ tuning bij JD schommelde de vermogens tussen de 225/237PK en 343/380nm koppel. Vooral het koppel kon enorm verschil in zitten.
Dit zal bij zo’n enkel turboblokje wel minder zijn, maar het feit blijft dat elke auto net even anders is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.