ervaring xenon kits

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen ervaring xenon kits

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    kaneelschep
    Deelnemer

Hoi daar.

Ik zit naar bi-xenon kitjes te kijken voor in mn volvo.
      Maar er is nogal wat prijsverschil icm een hoop meningen.
      Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die al eens een kitje geprobeerd hebben en wat hun ervaringen zijn.
      Goedkoop of duur. Alle info is welkom.
      Ik denk dat ik ondertussen gewoon een goedkoop setje haal en zie wat het doet.
      Dan kan ik dat ook delen.

Bedankt!

SimpleFace

Neem een AC setje. Dus dat de lamp met wisselspanning aangestuurd wordt. Verder gewoon een goedkope nemen. En kleur niet hoger dan 5000K.

Haasje17
        Moderator

Hoezo wisselspanning?

KRSA2000
          Deelnemer

DC setjes hebben de neiging om te flikkeren en van kleur te veranderen.
            Gaan ook niet zo lang mee als AC sets (3000u.)
            Plus… ze hebben vaak geen E-keur dus zijn illegaal voor straat gebruik.

kaneelschep
            Deelnemer

Ok, dat is een interessante tip! maar hoe zie ik of een setje AC is? De meeste aanbieders zijn erg spaarzaam met de werkelijke specs van de kit.
              Zelfs bij de dure pilot setten vind ik daar niks over.
              Wel hebben ze een aardig stukje over wetgeving.
              http://www.pilotxenonshop.com/xenon-wetgeving/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Waarom ik er zo geinteresseerd in ben is omdat ik per jaar 3tot5 keer naar Hongarije rij. En ik rij dat altijd lekker rustig snachts vanwege de verkeersdrukte. Maar die lange donkerte is wel erg vermoeiend.
              Nu gebruik ik ook wel eens de audi a6 v6 tdi van mijn moeder. En die heeft net een set chinese goedkope 5300k xenon gekregen als soort van garantie voor de vervangingskoplampen die amper licht gaven.
              En dat is me verdorie een wereld van verschil met de originele lampen en de mijne.. Niet te geloven wat 50 euro aan chinese zooi kan veranderen aan je gemak.
              Aangezien ik er met de kerst weer heen rij, kan ik dat voor die prijs eigenlijk gewoon niet laten,

Ik heb gister dus een goedkoop bi-xenon h4 6000k setje besteld van xenon24. 60 euro. Goedkoopste die ik zo snel kon vinden.
              http://xenon24.nl/bixenon-h4-kit-6000k.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
              Kijken wat het doet in de volvo koplampen. En of het door de apk etc komt, etc.

KRSA2000
              Deelnemer

Of een set AC of DC is staat meestal op de ballast unit.
                Zou je aan de leverancier of winkeleigenaar moeten vragen als het er niet bij staat.

Haasje17
                Moderator

@KRSA2000 wrote:

Flikkeren komt vaak door slechte massa.

KRSA2000
                  Deelnemer

@Haasje17 wrote:

@KRSA2000 wrote:

Flikkeren komt vaak door slechte massa.

Zoek het maar op…

Haasje17
                    Moderator

Gedaan, maar enkel de fabrikanten beweren dat he.

KRSA2000
                      Deelnemer

De fabrikanten willen niet toegeven dat het door de bagger kwaliteit komt… ;)

kaneelschep
                        Deelnemer

Wat de fabrikanten beweren is sowieso niet interessant.
                          En de reviews op de verkoper zijn site geloof ik ook nooit iets van.
                          Er staat nooit eens tussen dat het geheel en al bagger was :P
                          Aan dat geslijm dat het zo snel binnen is, prachtig verstuurd is en zo goed werkt heeft niemand iets.

De set van mijn moeder was ook erg goedkoop en flikkert niet. Dus misschien is er hoop.

Vandaag het pakketje binnen gehad via dhl.
                          Prachtig verpakt zoals je ziet :P

Wat wel grappig is, is dat er behalve de hi-lo controller ook de gewone kabels bij zitten.
                          De kabel en controller maakt het geheel een BI-xenon set ipv gewoon xenon lijkt me. En daar betaal je dus 20 euro meer voor .

Vandaag heb ik geen tijd, maar in de loop van de week zal ik het even in de auto inbouwen.

kaneelschep
                          Deelnemer

Ik heb de set even mee naar de auto genomen om te kijken.
                            Omdat de xenon lampen nogal lang zijn en waarschijnlijk iets uit de lampunit zullen gaan steken moet ik even goed bedenken hoe ik zorg dat de koplampunits achteraf weer goed dicht zitten.
                            Ook dat de ballasten goed vast zitten, dat het netjes weggewerkt is, etc.
                            Daarvoor moet de lamp er even uit om het goed te kunnen overzien. Daar had ik alleen nog even geen tijd voor.
                            De kwaliteit weet ik dus nog niks van.

Over de kwaliteit van de levering van de set is wel al dit te zeggen.
                            Echt heel slecht.. :P Xenon24.nl zou zich mogen schamen.
                            Zoals op de foto te zien is, is de doos waarin het kwam gewoon te klein voor de producten die ze er in wilden versturen, Geen gebruiksaanwijzing, geen bevestigingsmateriaal, kabels die op meerdere manieren in elkaar kunnen. Dubbel geleverde kabels aangezien de kabels voor niet BI xenon er ook bij zitten.

Na een mail naar xenon24 kreeg ik een of andere universele, in hippe jip en janneke taal geschreven handleiding die niet specifiek ging over wat ik geleverd had gekregen dan wel besteld had.
                            Er werd echt heel vaak herhaald en benadrukt dat alles maar op 1 manier in elkaar past en dta het dus heel simpel is en zo gedaan.
                            Misschien dat sommige mensen het geloven als je het maar vaak genoeg zegt. Ik niet.
                            Over de rode kabel met zekering die nergens aan past die van de hi/lo komt en de kabel met oogje die los van elke ballast komt werd dan weer niks gezegd.
                            Ook hebben ze het over dubbelzijdig tape wat meegeleverd zou zijn om de ballast vast te plakken, en nog wat andere onzin om het vast te zetten.
                            Na weer een mail waar al dat bevestigings materiaal dan wel niet was kreeg ik reactie dat ze me wilden bellen.
                            Nu. Als ik iets zinloos van iedereen zijn tijd vind, is het wel een mail sturen om te zeggen dat je wil bellen. Mail dan gewoon wat je wil zeggen.
                            Dat is als een antwoordapparaat inspreken zonder te zeggen waarom je belde.
                            Ik heb teruggemaild dat ze me gewoon mogen mailen.

Al met al dus een erg slechte levering.
                            Maar goed.. :D Ondanks dat het bedrijf wat het levert bagger is, kan de set zelf natuurlijk nog steeds wel prima werken.
                            En als dat het verschil moet maken tussen een set van 175 euro of 59. Dan neem ik dat maar voor lief.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.