Ervaring online tuning system EDS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ervaring online tuning system EDS

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 51 tot 71 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #17647267
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      En waar plaats je dat dingetje? Is dat makkelijk te doen?

      #17647268
      Erwin
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Geen idee, ik laat het door EDS doen. Volgende week kan ik je waarschijnlijk meer vertellen. ;)

        #17647269
        janneman vectra c
          Lid sinds:
          19 October 2008

          Gewoon achter het glas gaan staan.

          #17647270
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            origineel gepost door Spacejam
            En waar plaats je dat dingetje? Is dat makkelijk te doen?

            yep, heb dat ding er ook in zitten. Als je voor je blok staat heb je rechts naast je air intake slang die vanaf de lmm naar beneden loopt een wat dunner slangetje zitten die ook naar beneden loop, daar gaat ie in. Zal morgen wel ff een pica posten.

            Safe driving Jurgen

            #17647271
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              origineel gepost door janneman vectra c
              Gewoon achter het glas gaan staan.

              Ik stond er naast met de camera, was wel kikke hoor.

              #17647272
              yzf1kr
                Lid sinds:
                3 January 2005

                origineel gepost door jraaf

                origineel gepost door Spacejam
                En waar plaats je dat dingetje? Is dat makkelijk te doen?

                yep, heb dat ding er ook in zitten. Als je voor je blok staat heb je rechts naast je air intake slang die vanaf de lmm naar beneden loopt een wat dunner slangetje zitten die ook naar beneden loop, daar gaat ie in. Zal morgen wel ff een pica posten.

                Safe driving Jurgen

                Is dat niet een versimpelde/goedkope vorm van een oil cath can?

                Persoonlijk zou ik liever voor een oil catch can gaan dan voor hun oplossing.

                #17647273
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  origineel gepost door yzf1kr

                  Is dat niet een versimpelde/goedkope vorm van een oil cath can?

                  Persoonlijk zou ik liever voor een oil catch can gaan dan voor hun oplossing.

                  Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ik weet het niet ben en blijf een leek.:afro

                  Toen ik bij eds was hebben ze terplekke zo een ding gedraaid op de bank en er in gestopt omdat ze mij wezen waar de turbo druk meter die ik heb, het beste geplaatst kan worden, zo zagen ze dat er nog al wat olie door heen ging….

                  Safe driving Jurgen

                  #17647274
                  Erwin
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door jraaf

                    origineel gepost door yzf1kr

                    Is dat niet een versimpelde/goedkope vorm van een oil cath can?

                    Persoonlijk zou ik liever voor een oil catch can gaan dan voor hun oplossing.

                    Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ik weet het niet ben en blijf een leek.:afro

                    Toen ik bij eds was hebben ze terplekke zo een ding gedraaid op de bank en er in gestopt omdat ze mij wezen waar de turbo druk meter die ik heb, het beste geplaatst kan worden, zo zagen ze dat er nog al wat olie door heen ging….

                    Safe driving Jurgen

                    Na een beetje gegoogle weet ik niet of ik dit ding in wil bouwen.

                    Oil catch can:
                    http://www.tuning-gids.nl/carter_filter.htm

                    Een goede uitleg van carter ontluchting door Quadcamsix van een het Mr2 forum:

                    Het enige doel van carter ontluchting is zoals het woord het eigenlijk al zegt , het carter ontluchten………doordat je motor warm wordt gaat de olie gassen afscheiden.
                    Als je carter geen ventilatiemogelijkheid heeft, zou binnen de kortste keren alle keerringen uit je blok vliegen, de druk in je carter wordt immers te hoog, daar komt bij dat je altijd wel iets lekkage hebt van druk langs je zuigers en cilinderwand, dus die overdruk moet ook weg kunnen.
                    Doordat deze gassen enigszins warm zijn geven wij meestal de voorkeur om deze aansluiting uit het inlaat traject te halen door er een klein filtertje op te zetten (vermogens verlies door warme lucht).
                    Vroeger, toen de milieu eisen nog niet zo streng waren werd de carterontluchting door de meeste fabrikanten gewoon met een slangetje langs het blok naar beneden gehangen en liet deze gassen vergezeld van een spatje olie gewoon de vrije loop.
                    Tegenwoordig mag dat niet meer, i.v.m. milieu verontreiniging.
                    Je kan dus zonder ernstige gevolgen de carterventilatie bij jou turbo motor losmaken en via een klein filtertje of opvang- reservoirtje (zie laatste auto-week, bij de ford diesel) langs je motor maken.

                    Bron http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=4212

                    Als het ding wat EDS plaatst een carter ontluchting (bypass) is is het er een zonder filter of reservoir (oil catch can). Zonder deze filter of can komt het olie dus in het motor ruim terecht. Heb jij daar last van Jurgen?

                    #17647275
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      origineel gepost door Erwin
                      Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ik weet het niet ben en blijf een leek.:afro

                      Toen ik bij eds was hebben ze terplekke zo een ding gedraaid op de bank en er in gestopt omdat ze mij wezen waar de turbo druk meter die ik heb, het beste geplaatst kan worden, zo zagen ze dat er nog al wat olie door heen ging….

                      Safe driving Jurgen

                      Het enige doel van carter ontluchting is zoals het woord het eigenlijk al zegt , het carter ontluchten………doordat je motor warm wordt gaat de olie gassen afscheiden.
                      Als je carter geen ventilatiemogelijkheid heeft, zou binnen de kortste keren alle keerringen uit je blok vliegen, de druk in je carter wordt immers te hoog, daar komt bij dat je altijd wel iets lekkage hebt van druk langs je zuigers en cilinderwand, dus die overdruk moet ook weg kunnen.
                      Doordat deze gassen enigszins warm zijn geven wij meestal de voorkeur om deze aansluiting uit het inlaat traject te halen door er een klein filtertje op te zetten (vermogens verlies door warme lucht).
                      Vroeger, toen de milieu eisen nog niet zo streng waren werd de carterontluchting door de meeste fabrikanten gewoon met een slangetje langs het blok naar beneden gehangen en liet deze gassen vergezeld van een spatje olie gewoon de vrije loop.
                      Tegenwoordig mag dat niet meer, i.v.m. milieu verontreiniging.
                      Je kan dus zonder ernstige gevolgen de carterventilatie bij jou turbo motor losmaken en via een klein filtertje of opvang- reservoirtje (zie laatste auto-week, bij de ford diesel) langs je motor maken.

                      Bron http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=4212

                      Als het ding wat EDS plaatst een carter ontluchting (bypass) is is het er een zonder filter of reservoir (oil catch can). Zonder deze filter of can komt het olie dus in het motor ruim terecht. Heb jij daar last van Jurgen? [/quote]

                      Ik weet niet precies wat het is zoals ik al zei, echter is mijn carterontluchting onlangs wel schoongemaakt omdat er wat olie lekte. Was echter niet noemenswaardig, zie foto.

                      Tweede foto is waar het betreffende slangetje op staat, links van de gele dop van de oliepeil stok.

                      Dus wellicht is deze olie idd door dat ‘stopje’ bij de carterontluchting opgetreden. Zal eens vragen bij EDS.

                      Safe driving Jurgen.

                      #17647276
                      jraaf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2008

                        EDS maakt ook geen slangetje los maar stop er juist een soort van dremel in. Zover als mijn Duits me brengt gaat dit het doorvoeren van olie door je toevoerslang naar je EGR tegen. Maar goed, vraag staat uit bij EDS, zodra ik een antwoord heb laat ik het weten.

                        Safe driving Jurgen

                        #17647277
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          EDS om uitleg gevraagd,

                          Hierbij de toelichting van hen;

                          Die serienmässige Kurbelwellengehäuseentlüftung des Z19DTH Motors ist mit einem sehr großen Anschlußquerschnitt mit der Saugseite des Turboladers VOR dem Luftmassenmesser und dem Luftfilter verbunden . Wird der Gegendruck des Luftfilters mit zunehmender Verschmutzung größer , dann entsteht ein starkes Vacuum an der Kurbelwellenentlüftung , wodurch ständig Ölnebel mit aus dem Kurbelwellengehäuse vom Turbolader angesaugt werden und dann im Ladeluftkühler sich dann das Öl sammelt !

                          Saugt der Motor irgendwann einmal dieses Öl aus dem Ladeluftkühler an ist ein kapitaler Motorschaden wahrscheinlich !

                          Aus diesem Grunde empfehlen wir den Einsatz von High Flow Sportluftfiltern und der Kurbelwellengehäusereduzierung !

                          Vrij vertaalt gaat het er dus om dat de olie die zich na verloop van tijd kan verzamelen in de LLK niet door je blok wordt opgezogen.

                          Safe driving Jurgen

                          #17647278
                          opel-limbo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2007

                            Goed vertaald DJurgen!!!!

                            Greetz Roel met een C.

                            #17647279
                            Erwin
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.

                              Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.

                              Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag

                              #17647280
                              jraaf
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 January 2008

                                origineel gepost door Erwin
                                Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.

                                Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.

                                Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag

                                Gefeliciteerd man en welkom to the club.
                                Dus toch wel de reducer geplaatst.
                                Vraagje…
                                Hoeveel km heeft jou vec gelopen?

                                Safe driving Jurgen

                                #17647281
                                opel-limbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2007

                                  origineel gepost door Erwin
                                  Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.

                                  Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.

                                  Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag

                                  Geweldig man, wat een mooi resultaat!!!! Dat is wel een verschil dat je zekers zal merken. En nu je rechtervoet in bedwang houden he!!!!!!

                                  Greetz Roel met een C.

                                  #17647282
                                  yzf1kr
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2005

                                    origineel gepost door jraaf
                                    EDS om uitleg gevraagd,

                                    Hierbij de toelichting van hen;

                                    Die serienmässige Kurbelwellengehäuseentlüftung des Z19DTH Motors ist mit einem sehr großen Anschlußquerschnitt mit der Saugseite des Turboladers VOR dem Luftmassenmesser und dem Luftfilter verbunden . Wird der Gegendruck des Luftfilters mit zunehmender Verschmutzung größer , dann entsteht ein starkes Vacuum an der Kurbelwellenentlüftung , wodurch ständig Ölnebel mit aus dem Kurbelwellengehäuse vom Turbolader angesaugt werden und dann im Ladeluftkühler sich dann das Öl sammelt !

                                    Saugt der Motor irgendwann einmal dieses Öl aus dem Ladeluftkühler an ist ein kapitaler Motorschaden wahrscheinlich !

                                    Aus diesem Grunde empfehlen wir den Einsatz von High Flow Sportluftfiltern und der Kurbelwellengehäusereduzierung !

                                    Vrij vertaalt gaat het er dus om dat de olie die zich na verloop van tijd kan verzamelen in de LLK niet door je blok wordt opgezogen.

                                    Safe driving Jurgen

                                    Precies wat ik al vermoedde.

                                    Het is niet de meest nette oplossing, maar wel de goedkoopste en snelste natuurlijk.

                                    Op lange termijn zou ik er toch voor kiezen om een catch can te monteren zodat de ontluchting vrij kan ademen en de olie opgevangen wordt.

                                    Als EDS hun tuning weer in de aanbiedding gooit, dan rij ik ook eens die richting uit, maar vooraf zal ik dan een catch can monteren.

                                    Dit is een mooie oplossing op Vectra-C.com: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?p=1114508

                                    Zelf zou ik de catch can aan de voorkant monteren, in een koele luchtstroom met kortere leidingen, en niet op deze manier achter het blok.

                                    #17647283
                                    janneman vectra c
                                      Lid sinds:
                                      19 October 2008

                                      origineel gepost door Erwin
                                      Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.

                                      Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.

                                      Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag

                                      :wors:wors:wors

                                      Jan

                                      #17647284
                                      Erwin
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Zoals beloofd de roller bank uitdraai:

                                        origineel gepost door yzf1kr

                                        Als EDS hun tuning weer in de aanbiedding gooit, dan rij ik ook eens die richting uit, maar vooraf zal ik dan een catch can monteren.

                                        Dit is een mooie oplossing op Vectra-C.com: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?p=1114508

                                        Zelf zou ik de catch can aan de voorkant monteren, in een koele luchtstroom met kortere leidingen, en niet op deze manier achter het blok.

                                        Je hoeft de aanbieding niet af te wachten. Over de prijs valt te ook nu te onderhandelen :vertag

                                        Ik heb nu wel het gevoel dat ik de turbo harder hoor fluiten en de motor iets harder klinkt. Het harder klinken van de motor zal wel door het aangepaste luchtfilter komen, maar hoe kan het hardere turbo geluid verklaard worden?

                                        #17647285
                                        jraaf
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 January 2008

                                          Lekkere kromme curve hoor. Echt top. Dat hardere fluiten, echt een duidelijk verschil? Ik heb dat bij de mijne niet opgemerkt, zie dat er op koppel niveau ook niks raars staat. Maar uh hoeveel heeft jou Vec nu op de klok?

                                          Safe driving Jurgen

                                          #17647286
                                          Erwin
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            origineel gepost door jraaf
                                            Lekkere kromme curve hoor. Echt top. Dat hardere fluiten, echt een duidelijk verschil? Ik heb dat bij de mijne niet opgemerkt, zie dat er op koppel niveau ook niks raars staat. Maar uh hoeveel heeft jou Vec nu op de klok?

                                            Safe driving Jurgen

                                            Ow sorry, de vorige keer vergeten er bij te zetten. Hij heeft nu zo’n 107.000 km gelopen. Het lijkt me sterk dat de turbo dan al op zijn einde is. Het verschil is wel duidelijk hoorbaar. Je hoort het fluiten duidelijk aanzwellen zodra de motor wat zwaarder belast wordt bij het accelereren.

                                            #17647287
                                            Spacejam
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 November 2006

                                              de mijne hoor ik ook wel iets fluiten (ook iets meer na het chippen). Dat zal toch wel komen omdat de turbodruk iets hoger is.

                                            21 berichten aan het bekijken - 51 tot 71 (van in totaal 71)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.