Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ervaring online tuning system EDS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2010 om 20:18 #17647267
En waar plaats je dat dingetje? Is dat makkelijk te doen?
26 augustus 2010 om 20:21 #17647268Geen idee, ik laat het door EDS doen. Volgende week kan ik je waarschijnlijk meer vertellen. ;)
26 augustus 2010 om 20:31 #17647269Gewoon achter het glas gaan staan.
26 augustus 2010 om 20:39 #17647270origineel gepost door Spacejam
En waar plaats je dat dingetje? Is dat makkelijk te doen?yep, heb dat ding er ook in zitten. Als je voor je blok staat heb je rechts naast je air intake slang die vanaf de lmm naar beneden loopt een wat dunner slangetje zitten die ook naar beneden loop, daar gaat ie in. Zal morgen wel ff een pica posten.
Safe driving Jurgen
26 augustus 2010 om 20:40 #17647271origineel gepost door janneman vectra c
Gewoon achter het glas gaan staan.Ik stond er naast met de camera, was wel kikke hoor.
26 augustus 2010 om 21:57 #17647272origineel gepost door jraaf
origineel gepost door Spacejam
En waar plaats je dat dingetje? Is dat makkelijk te doen?yep, heb dat ding er ook in zitten. Als je voor je blok staat heb je rechts naast je air intake slang die vanaf de lmm naar beneden loopt een wat dunner slangetje zitten die ook naar beneden loop, daar gaat ie in. Zal morgen wel ff een pica posten.
Safe driving Jurgen
Is dat niet een versimpelde/goedkope vorm van een oil cath can?
Persoonlijk zou ik liever voor een oil catch can gaan dan voor hun oplossing.
27 augustus 2010 om 07:27 #17647273origineel gepost door yzf1kr
Is dat niet een versimpelde/goedkope vorm van een oil cath can?
Persoonlijk zou ik liever voor een oil catch can gaan dan voor hun oplossing.
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ik weet het niet ben en blijf een leek.:afro
Toen ik bij eds was hebben ze terplekke zo een ding gedraaid op de bank en er in gestopt omdat ze mij wezen waar de turbo druk meter die ik heb, het beste geplaatst kan worden, zo zagen ze dat er nog al wat olie door heen ging….
Safe driving Jurgen
27 augustus 2010 om 08:41 #17647274origineel gepost door jraaf
origineel gepost door yzf1kr
Is dat niet een versimpelde/goedkope vorm van een oil cath can?
Persoonlijk zou ik liever voor een oil catch can gaan dan voor hun oplossing.
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ik weet het niet ben en blijf een leek.:afro
Toen ik bij eds was hebben ze terplekke zo een ding gedraaid op de bank en er in gestopt omdat ze mij wezen waar de turbo druk meter die ik heb, het beste geplaatst kan worden, zo zagen ze dat er nog al wat olie door heen ging….
Safe driving Jurgen
Na een beetje gegoogle weet ik niet of ik dit ding in wil bouwen.
Oil catch can:
http://www.tuning-gids.nl/carter_filter.htmEen goede uitleg van carter ontluchting door Quadcamsix van een het Mr2 forum:
Het enige doel van carter ontluchting is zoals het woord het eigenlijk al zegt , het carter ontluchten………doordat je motor warm wordt gaat de olie gassen afscheiden.
Als je carter geen ventilatiemogelijkheid heeft, zou binnen de kortste keren alle keerringen uit je blok vliegen, de druk in je carter wordt immers te hoog, daar komt bij dat je altijd wel iets lekkage hebt van druk langs je zuigers en cilinderwand, dus die overdruk moet ook weg kunnen.
Doordat deze gassen enigszins warm zijn geven wij meestal de voorkeur om deze aansluiting uit het inlaat traject te halen door er een klein filtertje op te zetten (vermogens verlies door warme lucht).
Vroeger, toen de milieu eisen nog niet zo streng waren werd de carterontluchting door de meeste fabrikanten gewoon met een slangetje langs het blok naar beneden gehangen en liet deze gassen vergezeld van een spatje olie gewoon de vrije loop.
Tegenwoordig mag dat niet meer, i.v.m. milieu verontreiniging.
Je kan dus zonder ernstige gevolgen de carterventilatie bij jou turbo motor losmaken en via een klein filtertje of opvang- reservoirtje (zie laatste auto-week, bij de ford diesel) langs je motor maken.Bron http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=4212
Als het ding wat EDS plaatst een carter ontluchting (bypass) is is het er een zonder filter of reservoir (oil catch can). Zonder deze filter of can komt het olie dus in het motor ruim terecht. Heb jij daar last van Jurgen?
27 augustus 2010 om 09:55 #17647275origineel gepost door Erwin
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ik weet het niet ben en blijf een leek.:afroToen ik bij eds was hebben ze terplekke zo een ding gedraaid op de bank en er in gestopt omdat ze mij wezen waar de turbo druk meter die ik heb, het beste geplaatst kan worden, zo zagen ze dat er nog al wat olie door heen ging….
Safe driving Jurgen
Het enige doel van carter ontluchting is zoals het woord het eigenlijk al zegt , het carter ontluchten………doordat je motor warm wordt gaat de olie gassen afscheiden.
Als je carter geen ventilatiemogelijkheid heeft, zou binnen de kortste keren alle keerringen uit je blok vliegen, de druk in je carter wordt immers te hoog, daar komt bij dat je altijd wel iets lekkage hebt van druk langs je zuigers en cilinderwand, dus die overdruk moet ook weg kunnen.
Doordat deze gassen enigszins warm zijn geven wij meestal de voorkeur om deze aansluiting uit het inlaat traject te halen door er een klein filtertje op te zetten (vermogens verlies door warme lucht).
Vroeger, toen de milieu eisen nog niet zo streng waren werd de carterontluchting door de meeste fabrikanten gewoon met een slangetje langs het blok naar beneden gehangen en liet deze gassen vergezeld van een spatje olie gewoon de vrije loop.
Tegenwoordig mag dat niet meer, i.v.m. milieu verontreiniging.
Je kan dus zonder ernstige gevolgen de carterventilatie bij jou turbo motor losmaken en via een klein filtertje of opvang- reservoirtje (zie laatste auto-week, bij de ford diesel) langs je motor maken.Bron http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=4212
Als het ding wat EDS plaatst een carter ontluchting (bypass) is is het er een zonder filter of reservoir (oil catch can). Zonder deze filter of can komt het olie dus in het motor ruim terecht. Heb jij daar last van Jurgen? [/quote]
Ik weet niet precies wat het is zoals ik al zei, echter is mijn carterontluchting onlangs wel schoongemaakt omdat er wat olie lekte. Was echter niet noemenswaardig, zie foto.
Tweede foto is waar het betreffende slangetje op staat, links van de gele dop van de oliepeil stok.
Dus wellicht is deze olie idd door dat ‘stopje’ bij de carterontluchting opgetreden. Zal eens vragen bij EDS.
Safe driving Jurgen.
27 augustus 2010 om 10:02 #17647276EDS maakt ook geen slangetje los maar stop er juist een soort van dremel in. Zover als mijn Duits me brengt gaat dit het doorvoeren van olie door je toevoerslang naar je EGR tegen. Maar goed, vraag staat uit bij EDS, zodra ik een antwoord heb laat ik het weten.
Safe driving Jurgen
30 augustus 2010 om 11:05 #17647277EDS om uitleg gevraagd,
Hierbij de toelichting van hen;
Die serienmässige Kurbelwellengehäuseentlüftung des Z19DTH Motors ist mit einem sehr großen Anschlußquerschnitt mit der Saugseite des Turboladers VOR dem Luftmassenmesser und dem Luftfilter verbunden . Wird der Gegendruck des Luftfilters mit zunehmender Verschmutzung größer , dann entsteht ein starkes Vacuum an der Kurbelwellenentlüftung , wodurch ständig Ölnebel mit aus dem Kurbelwellengehäuse vom Turbolader angesaugt werden und dann im Ladeluftkühler sich dann das Öl sammelt !
Saugt der Motor irgendwann einmal dieses Öl aus dem Ladeluftkühler an ist ein kapitaler Motorschaden wahrscheinlich !
Aus diesem Grunde empfehlen wir den Einsatz von High Flow Sportluftfiltern und der Kurbelwellengehäusereduzierung !
Vrij vertaalt gaat het er dus om dat de olie die zich na verloop van tijd kan verzamelen in de LLK niet door je blok wordt opgezogen.
Safe driving Jurgen
30 augustus 2010 om 11:41 #17647278Goed vertaald DJurgen!!!!
Greetz Roel met een C.
30 augustus 2010 om 12:26 #17647279Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.
Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.
Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag
30 augustus 2010 om 12:29 #17647280origineel gepost door Erwin
Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.
Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag
Gefeliciteerd man en welkom to the club.
Dus toch wel de reducer geplaatst.
Vraagje…
Hoeveel km heeft jou vec gelopen?Safe driving Jurgen
30 augustus 2010 om 12:38 #17647281origineel gepost door Erwin
Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.
Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag
Geweldig man, wat een mooi resultaat!!!! Dat is wel een verschil dat je zekers zal merken. En nu je rechtervoet in bedwang houden he!!!!!!
Greetz Roel met een C.
30 augustus 2010 om 16:16 #17647282origineel gepost door jraaf
EDS om uitleg gevraagd,Hierbij de toelichting van hen;
Die serienmässige Kurbelwellengehäuseentlüftung des Z19DTH Motors ist mit einem sehr großen Anschlußquerschnitt mit der Saugseite des Turboladers VOR dem Luftmassenmesser und dem Luftfilter verbunden . Wird der Gegendruck des Luftfilters mit zunehmender Verschmutzung größer , dann entsteht ein starkes Vacuum an der Kurbelwellenentlüftung , wodurch ständig Ölnebel mit aus dem Kurbelwellengehäuse vom Turbolader angesaugt werden und dann im Ladeluftkühler sich dann das Öl sammelt !
Saugt der Motor irgendwann einmal dieses Öl aus dem Ladeluftkühler an ist ein kapitaler Motorschaden wahrscheinlich !
Aus diesem Grunde empfehlen wir den Einsatz von High Flow Sportluftfiltern und der Kurbelwellengehäusereduzierung !
Vrij vertaalt gaat het er dus om dat de olie die zich na verloop van tijd kan verzamelen in de LLK niet door je blok wordt opgezogen.
Safe driving Jurgen
Precies wat ik al vermoedde.
Het is niet de meest nette oplossing, maar wel de goedkoopste en snelste natuurlijk.
Op lange termijn zou ik er toch voor kiezen om een catch can te monteren zodat de ontluchting vrij kan ademen en de olie opgevangen wordt.
Als EDS hun tuning weer in de aanbiedding gooit, dan rij ik ook eens die richting uit, maar vooraf zal ik dan een catch can monteren.
Dit is een mooie oplossing op Vectra-C.com: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?p=1114508
Zelf zou ik de catch can aan de voorkant monteren, in een koele luchtstroom met kortere leidingen, en niet op deze manier achter het blok.
30 augustus 2010 om 17:04 #17647283origineel gepost door Erwin
Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.
Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag
:wors:wors:wors
Jan
30 augustus 2010 om 19:17 #17647284Zoals beloofd de roller bank uitdraai:
origineel gepost door yzf1kr
Als EDS hun tuning weer in de aanbiedding gooit, dan rij ik ook eens die richting uit, maar vooraf zal ik dan een catch can monteren.
Dit is een mooie oplossing op Vectra-C.com: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?p=1114508
Zelf zou ik de catch can aan de voorkant monteren, in een koele luchtstroom met kortere leidingen, en niet op deze manier achter het blok.
Je hoeft de aanbieding niet af te wachten. Over de prijs valt te ook nu te onderhandelen :vertag
Ik heb nu wel het gevoel dat ik de turbo harder hoor fluiten en de motor iets harder klinkt. Het harder klinken van de motor zal wel door het aangepaste luchtfilter komen, maar hoe kan het hardere turbo geluid verklaard worden?
30 augustus 2010 om 19:23 #17647285Lekkere kromme curve hoor. Echt top. Dat hardere fluiten, echt een duidelijk verschil? Ik heb dat bij de mijne niet opgemerkt, zie dat er op koppel niveau ook niks raars staat. Maar uh hoeveel heeft jou Vec nu op de klok?
Safe driving Jurgen
30 augustus 2010 om 20:19 #17647286origineel gepost door jraaf
Lekkere kromme curve hoor. Echt top. Dat hardere fluiten, echt een duidelijk verschil? Ik heb dat bij de mijne niet opgemerkt, zie dat er op koppel niveau ook niks raars staat. Maar uh hoeveel heeft jou Vec nu op de klok?Safe driving Jurgen
Ow sorry, de vorige keer vergeten er bij te zetten. Hij heeft nu zo’n 107.000 km gelopen. Het lijkt me sterk dat de turbo dan al op zijn einde is. Het verschil is wel duidelijk hoorbaar. Je hoort het fluiten duidelijk aanzwellen zodra de motor wat zwaarder belast wordt bij het accelereren.
30 augustus 2010 om 20:38 #17647287de mijne hoor ik ook wel iets fluiten (ook iets meer na het chippen). Dat zal toch wel komen omdat de turbodruk iets hoger is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.