Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ervaring online tuning system EDS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2010 om 11:42 #17647242
origineel gepost door Spacejam
ik snap het zelf inderdaad ook niet zo goed en hoor ook enkel positive signalen, communicatie ging meer van zo (heel sumier even):ipf gekocht
proberen te flashen
ging fout
binnen een dag recovery bestanden (dit ging wel snel)
3 weken niets meer gehoord
reactie terug van eds: morgen ga ik er naar kijken
6 weken niets meer gehoord na diverse mails.dus maar eens iemand laten bellen die duits kan (ik kan zelf echt geen woord duits dus dat wordt een probleem).
U2u
Jan
6 mei 2010 om 10:01 #17647243Euhmm… Interessant.. Heb diverse sites bekeken over het chippen van de auto. Prijs verschillen tussen de 399 en 499euro. Incl 2 runs op de bank.
Maar laat maar weten wanneer er iemand naar EDS gaat. Ik zou er ff over nadenken. Omdat ik hier wel veel positieve dingen lees over hun.
Wanneer ik ga is nog niet zeker. Auto net een week dus. Eerst ff wat kilometers maken.GR JW
6 mei 2010 om 15:28 #17647244origineel gepost door Bakkum
Euhmm… Interessant.. Heb diverse sites bekeken over het chippen van de auto. Prijs verschillen tussen de 399 en 499euro. Incl 2 runs op de bank.
Maar laat maar weten wanneer er iemand naar EDS gaat. Ik zou er ff over nadenken. Omdat ik hier wel veel positieve dingen lees over hun.
Wanneer ik ga is nog niet zeker. Auto net een week dus. Eerst ff wat kilometers maken.GR JW
Ze willen in kolonne geloof ik, das wel leuk op de terugweg:agent
Jan
6 mei 2010 om 17:17 #17647245Haha. Ja klopt. Lijkt me wel gezellig. Mooi een beetje iedereen leren kennen hier
25 juli 2010 om 12:35 #17647246hee
is er al een datum bekent wanneer er mensen naar EDS gaan?
wil mijn astra ook laten chiptunen.
gr linda
25 juli 2010 om 12:57 #17647247Bij mij is het inmiddels opgelost met het online tuningsysteem, hij is nu netjes gechipt daarmee, laten we het er maar op houden dat hij nogal druk was.
12 augustus 2010 om 20:24 #17647248@Tuono, join the club. Elke mod die ik wil kost me een vermogen en spaar me dus rot.
Phase II van EDS gaat ook weer diep in de buidel tasten, vandaar pas aan het eind van het jaar. Zit a.s. donderdag bij een andere specialist, komen m’n nieuwe ‘ blauwe jongens’ op de voorasking: Wat een voorpret:DSafe driving Jurgen
Wat versta je onder Phase II???
12 augustus 2010 om 20:26 #17647249heb het al gevonden. Zie dat ze voor de 1.9 wel een phase II hebben.
Wat vaag ofniet. Waarom halen ze bij de 1.9 al 200pk eruit en bij de 2.2 maar 155pk?
12 augustus 2010 om 20:45 #17647250De 1.9 is een heel ander blok he! En levert als 16V DTH standaard al 150PK. Vroeger draaide het voornamelijk om cc’s. Nu tellen veel andere onderdelen ook mee.
13 augustus 2010 om 16:50 #17647251Ja klopt. Deze heeft al het commonrail systeem. Dus veel hogere inspuitingsdruk…
24 augustus 2010 om 12:22 #17647252origineel gepost door Spacejam
Bij mij is het inmiddels opgelost met het online tuningsysteem, hij is nu netjes gechipt daarmee, laten we het er maar op houden dat hij nogal druk was.Wat was er dan aan de hand dat het eerst niet goed werkte?
24 augustus 2010 om 16:22 #17647253de eerste “map” was corrupt waardoor de auto niet meer startte, ik had op dezelfde dag nog de herstel bestanden ontvangen en dat ging gewoon goed. Het had vervolgens wel nog 3 maanden geduurd voordat ik de juiste map kreeg.
24 augustus 2010 om 19:23 #17647254Hallo,
Afgelopen zaterdag was er een Duitser bij mij met een getunde Insignia OPC :wub, 400pk topsnelheid van 283km/u :vertag
Om dit te bereiken was er overigens wel wat meer nodig, dan alleen maar nieuwe software:
Andere uitlaat.
Grotere Turbo.
Nieuwe grotere koelers.Deze is getuned door
deze tuner:http://www.klasen-motors.com/index.php?article_id=1
Ik heb al veel meer, goede ervaringen gehoord van deze tuner.
Deze tuner kan bijvoorbeeld ook de Snelheids begrenzer er uit programeren bij de Insignia, dit kan EDS dus nog steeds niet ;)
Groetjes, Joche
24 augustus 2010 om 19:28 #17647255klopt Joche. Op duitse Opel forums wordt deze veelvuldig genoemt.
Ze krijgen er wel iets minder uit geperst als EDS trouwens, maar 185PK is ook goed voor mijn veccie hoor !
24 augustus 2010 om 19:52 #17647256origineel gepost door speaker
klopt Joche. Op duitse Opel forums wordt deze veelvuldig genoemt.Ze krijgen er wel iets minder uit geperst als EDS trouwens, maar 185PK is ook goed voor mijn veccie hoor !
Ja dat klopt, maar je hebt PK’s in DIN en EG Norm, en laat daar nu net het verschil in zitten ;)
Groetjes, Joche
24 augustus 2010 om 20:25 #17647257Ik ga voor het einde van het jaar, ook een afspraak maken, ben ik i.i.g. van dat gekloot met die egr klep af :puke, maar iets meer pk’s zijn ook welkom. :P
24 augustus 2010 om 20:43 #17647258Is een leuke ervaring zo’n bezoekje aan EDS. Vooral als je vec voor het eerst op de rollerbank staat. Doet pijn aan je oren en ogen.
Greetz Roel met een C.
26 augustus 2010 om 15:30 #17647259origineel gepost door opel-limbo
Is een leuke ervaring zo’n bezoekje aan EDS. Vooral als je vec voor het eerst op de rollerbank staat. Doet pijn aan je oren en ogen.Greetz Roel met een C.
En je luchtwegen als er geen roetfilter op zit:D
Jan
26 augustus 2010 om 17:45 #17647260origineel gepost door speaker
klopt Joche. Op duitse Opel forums wordt deze veelvuldig genoemt.Ze krijgen er wel iets minder uit geperst als EDS trouwens, maar 185PK is ook goed voor mijn veccie hoor !
Vergeleken bij die jongens “ze zijn de Duitse overseas partner van courtenaysport GB” is EDS nog een beetje achter in de marketing en het klantvriendelijk maken van de winkel. Maar ik beticht EDS zeker van het hebben van veel kennis over motoren. Ook zij houden zich zoet met mechanische tuning. Alleen die shop van hun ziet er uit als een smeerput. In Engeland bij Courtenay was alles echt spic and span. Ze lopen met mechanische ontwikkelingen ook wel voor op, zo hebben ze ook al een grotere llk en downpipe voor de Z1.9DTH, helaas alleen passend voor de Astra.
Al met al ben ik echter nog steeds zeer tevreden met de producten en service van EDS. Die overigens nu ook meer en meer producten van Dbilas gaan leveren, da’s ook nog wel een serieuze tuner uit zuidduitsland. Ik aas al een tijdje op de phase II van EDS maar hoop stiekum, en vraag dat regelmatig via de mail, dat Courtenay z’n producten van de Astra bescikbaar maakt voor de Vectra. Ik was erg onder de indruk van de goed uitgeruste werkplaats ter plaatse.
Safe driving Jurgen
26 augustus 2010 om 17:45 #17647261Haha ja Jan, hij rookte goed.
26 augustus 2010 om 19:41 #17647262Ik ga volgende week een keertje bij hun langs om er 200 pk en 430 NM uit te halen. ;)
Ik neem er gelijk onderstaande 2 onderdelen er bij.
1) Reducer for the engine ventilation for all Z19DTH/Z19DTJ engines
2) Pipercross High Flow Air Cleaner Element PP1670Een grotere intercooler (phase 2) vind ik voorlopig nog niet nodig en is ook wel erg duur voor nog eens 10 pk extra.
origineel gepost door opel-limbo
Is een leuke ervaring zo’n bezoekje aan EDS. Vooral als je vec voor het eerst op de rollerbank staat. Doet pijn aan je oren en ogen.Greetz Roel met een C.
Hoezo pijn aan je ogen?
26 augustus 2010 om 19:50 #17647263wat doet de volgende eigenlijk:
1) Reducer for the engine ventilation for all Z19DTH/Z19DTJ engines26 augustus 2010 om 19:55 #17647264origineel gepost door Erwin
Hoezo pijn aan je ogen?
Ik gok het afstampen op de rollerbank. Maarja……. dat doe jij waarschijnlijk ook op weg naar huis :jerry
26 augustus 2010 om 19:57 #17647265origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Erwin
Hoezo pijn aan je ogen?
Ik gok het afstampen op de rollerbank. Maarja……. dat doe jij waarschijnlijk ook op weg naar huis :jerry
Yep, kweet wel zekers dat Janneman dat bedoelt!!!!
26 augustus 2010 om 20:11 #17647266origineel gepost door Spacejam
wat doet de volgende eigenlijk:
1) Reducer for the engine ventilation for all Z19DTH/Z19DTJ enginesVan hun website.
product description
Design-caused it can come with all Z19DTH and Z19DTJ to it, the engine oil over the engine ventilation is sucked in.These engine oil drops meet on with up to 150.000 revolutions per minute turning turbocharger compressor wheel. This leads to a brief imbalance of the wave and damages thereby the storage in the turbocharger in the long term.
The moreover the sucked in engine oil in the intercooler collects itself in the course of the time. With rising oil level in the intercooler also the danger rises this engine oil in a gush, together with which load air arrives into the combustion chamber.
That leads on the place to the principal damage to the engine, since the oil cannot be compressed.
This problem is favoured by dirty air cleaner elements.
Our investigations showed that arise this problem by a calibration of the engine ventilation be avoided as far as possible can.
We recommend the use of our reduction as well as the regular exchange of the original air cleaner and/or the installation of a sport air cleaner and its regular cleaning.
origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Erwin
Hoezo pijn aan je ogen?
Ik gok het afstampen op de rollerbank. Maarja……. dat doe jij waarschijnlijk ook op weg naar huis :jerry
Yep, kweet wel zekers dat Janneman dat bedoelt!!!!
Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar dat doet meer pijn aan je oren. Normaal zit je comfortabel in de geluid geïsoleerde auto. Als hij op de rollerbank staat, sta je er buiten en hoor je alle mechanische onderdelen werken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.