Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ervaring met Multitunigchip?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2014 om 10:36 #17267967
Ik heb een Atra 1.6 station uit 2007, nu is dit voor de normale dag een prima auto, alleen sinds kort hebben we er een caravan achter hangen. Nu is de auto tot een km of 70 nog best te doen, alleen daarna lijkt het wel of de auto niet meer wil…met pijn en moeite krijg ik hem tot de 90 en dan is het op. Nu hebben we er speciaal rekening mee gehouden dat we een “lichte” caravan hebben genomen (600 kilo) Maar dit vindt ik niet echt een prettig vooruitzicht als we er straks mee naar zuid Frankrijk gaan of nog erger…de bergen in moeten.
Ik zat daarom te lezen over de multituning chip welke deze web shop aanbiedt :http://www.multituningshop.nl/epages/64487718.sf/?ObjectPath=/Shops/64487718/Products/%22OBD_tuning%20actie%22&Locale=nl_NLIemand hier ervaring mee? Of is het onzin?
7 september 2014 om 15:51 #18251687Heb overigens contact met ze gezocht en dit geven ze aan: 15-25 pk toename en het koppel tussen de 25NM en 40NM. Het is een obd multituningchip
7 september 2014 om 16:03 #18251688Veel meer als 15pk ga je niet halen en meer als 15 tot 20nm ook niet, je krijgt gewoon weg niet meer uit een atmosferisch blok, zonder verdere aanpassingen.
En daarbij dit is zonder vermogens meting dus ze kunnen je alles wijsmaken.
Hier op het forum hebben we unlimitedtuning forum sponsor als je hem wilt laten chippen zou ik het daar doen en dan met vermogensmeting(dyno run)
7 september 2014 om 16:45 #18251689Het gaat me echt niet om het papiertje van de dyno run, het gaat me eigenlijk om maar 1 ding, dat ik fatsoenlijk een caravan kan trekken. Ik had echt wel verwacht dat dit geen probleem moest zijn met een 1.6 met 115 pk, maar dat valt nog behoorlijk tegen.
Volgens de site van UnlimtedTuning zou ik een extra winst van 15 pk en een extra koppel van 15nm behalen. Ik denk zelf dat dit nauwelijks waarneembaar zou zijn, of zou dit wel degelijk een verschil maken?
7 september 2014 om 16:58 #18251690Dat ga je ook met dat chipding niet beter doen, caravan moet geen probleem zijn. Ligt denk ik meer aan wat je wil. Je kunt er prima mee rijden alleen verwacht geen snelheidsmonster.
7 september 2014 om 18:59 #18251691Ik weet niet welke 1.6 jij hebt, ik heb een Z16Xep (twinport).
Deze heb ik bij Unlimited Tuning laten chippen, mede omdat er in de zomer een 1100kg wegende caravan achter hangt.
Dat heeft enorm geholpen, auto trekt veel makkelijker door en geen last meer van de twinport dip.Auto heeft nu 113,5PK / 165,7Nm op de wielen waar ik met 101PK / 145NM begon.
Overigens was ik bijna hetzelfde bedrag kwijt, waarbij de auto vooraf en achteraf op de testbank is geweest, waarbij de software op maat is geschreven en ik ook nog garantie heb.
7 september 2014 om 20:02 #18251692Ik heb de 115pk versie, het rare bij mij is, dat als ik rond de 75 kom de auto het een beetje op lijkt te geven. Tot die snelheid gaat het eigenlijk goed. Het lijkt net of tie dan ineens weerstand krijgt, ik heb een lichte caravan (600 KG) gekocht omdat het voor ons sowieso de eerste is, maar ik ook wil ondervinden hoe het is om met een caravan te rijden achter de Astra.
De rem van de caravan blijft niet hangen, als ik het gas los laat op een vlakke weg remt de auto niet harder af als normaal, ook de naven van de caravan zijn niet bijzonder warm na het rijden. Dus ik ga er van uit dat de caravan goed is. Maar ik laat hem sowieso binnenkort nakijken.
Maar als ik jou verhaal (Juffer1) lees, vind ik het echt bijzonder dat ik met een 600kg nu al hinder ondervind tot jij met 1100 kg.7 september 2014 om 20:50 #18251693Hoeveel toeren maak je dan en in welke versnelling? Anders roer eens een keer door de benzine (een versnelling terug)
8 september 2014 om 07:36 #18251694de opels moeten aan strenge milieueisen voldoen, die meuk wordt er bij een goede tuner uit gehaald, wat resulteerd in een beter lopende wagen, ik vermoed dat bij jou ook de restrictiepijpjes in je luchtfilterbox zitten, haal in iedergeval die in het bovendeksel er maar uit.
het hele gedoe (als ik het goed begrepen heb ) met een extra chip ken ik nog wel van een andere sjacheraar, dat was gewoon bagger, allemaal beloftes met vermogenstoenames met wel tot 35% meer vermogen, grappig als ik in iemand zijn tank ga staan te pissen kan ik ook beweren tot wel 100% meer vermogen terwijl in werkelijkheid hij enkel beroerder gaat lopen.
je kunt beter naar een bekende tuner gaan als eds of unlimited tuning oid waar je netjes de voor en na resultaten ziet op de testbank, je zult dan zien dat je koppel eerder begint en hoger is, en dat koppel heb je nu net nodig om je caravan te trekken.
Tunen zonder testbank is als pissen in het donker, je weet wel dat er iets gebeurd maar je weet niet hoeveel en waar het terecht komt.
8 september 2014 om 07:56 #18251695En die 10pk of 10nm extra ga je echt wel merken, al klinkt het weinig ;)
8 september 2014 om 12:33 #18251696@Haasje17 wrote:
Hoeveel toeren maak je dan en in welke versnelling? Anders roer eens een keer door de benzine (een versnelling terug)
Dat was ook de vraag die bij mij als eerste op kwam. Als je al vanaf 70km/h in z’n 5 rijdt, dan hoef je niet veel meer te verwachten van je auto.
8 september 2014 om 13:22 #18251697Bij 90 op, dat is raar. Een Z16Xep eenmaal op snelheid zou echt wel harder moeten kunnen. Lijkt misschien toch op een storing/defect ergens.
8 september 2014 om 16:29 #18251698Ik weet niet precies hoeveel toeren…maar ik reed in ieder geval in zijn 4,,, de Heinenoord tunnel (tunnel tussen Oud Beyerland en Barendrecht) uit moest in 3.
Ik zal sowieso dat pijpje er eens uit halen… staat die info op het forum te vinden hoe of wat en hoe dit er uit ziet?8 september 2014 om 21:32 #18251699ik weet niet of het hier in de howto staat, anders even (gratis) forumlid worden bij http://www.astratuningclub.nl daar staat hij wel in de howto als het goed is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.