Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ervaring met (imitatie) EGR-klep gevraagd
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 september 2023om 16:51 door Deentjuhhh.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2016 om 17:37 #17277740
Beste leden,
Zijn er toevallig mensen die in het verleden al eens hun EGR-klep hebben moeten vervangen?
Zo ja, wat voor EGR klep hebben jullie toen aangeschaft, imitatie of origineel? En aan wat voor bedrag moet ik dan denken?De prijzen op webshops lopen nogal uiteen, van tientjeswerk tot honderden Euro’s…..
De EGR-klep van mijn Astra begon kort geleden namelijk een erg vreemd geluid te maken zodra de motor uitgeschakeld werd. Luister onderstaand filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=8RMvtKPRX1s
Sindsdien zit er een zogenaamde EGR-cheater op, zodat het voor de computer net lijkt alsof er nog een EGR-klep aangesloten is, en ik dus geen foutmelding krijg. Helaas loopt de Astra hier niet lekker op, veel last van bokken en schokken!
Als iemand mij zou kunnen adviseren, graag!
21 augustus 2016 om 17:44 #18325144een cheater zou ik persoonlijk niet doen.. kan met aansluiten en na het aansluiten gezeik mee komen als het niet goed werkt… ( er zijn ook gevalletjes waar het goed bij werkt… maar daar valt genoeg over terug te vinden op dit forum)
bij fsrs-opelwebshop.nl en gm-tuningparts.nl kun je egr kleppen bestellen
ga wel voor een originele.. imitatie is vaak meuk.. en diverse opels houden niet van imtatie.. krijg je storingen van enzo..
21 augustus 2016 om 18:13 #18325145Er is originele opel software voor egr-off, je kan ook een software update doen.
21 augustus 2016 om 18:16 #18325146dat is idd een betere optie.. hoef je geen EGR te vervangen.. als die kapot is kun je die gewoon laten zitten.. die krijgt toch al geen aansturing mee vanaf de ECU…
21 augustus 2016 om 19:11 #18325147Cheater werkte bij mij in het begin super.
Heeft het nu 2 à 3 jaar goed gedaan, maar nu begint hij problemen te vertonen.
Ik heb nog een cheater die niet aan de map sensor gemonteerd hoeft te worden, zoals de nieuwe dit schijnbaar wel moeten. Toen was de cheater ook nog maar een tientje, las dat ze nu al het viervoudige zijn.Het liefste zou ik ook echt graag de software willen laten updaten waarmee de EGR uitgeschreven wordt. Echter, hoe zeker is het dat dit goed lukt. Want ik begreep als het niet naar wens is, de update NIET teruggedraaid kan worden.
Liviu heeft me al eens aangeboden om dit voor me te doen, ik heb enkel weinig tijd, heb de auto elke dag nodig en woon niet bepaald in de buurt. Heb je nog een idee liviu?
Reacties zijn van harte welkom!
21 augustus 2016 om 19:54 #18325148ik denk dat je bij liviu hooguit een half dagje bezig bent.. ( los van de trip heen en terug)
werkt beter als een cheater.. weet je zeker dat je er vanaf benthet halve forum rijdt nog rond met hulp van liviu en zakhooi i.v.m. ECU problemen en EGR uitschrijven.. aangezien hun een erg goede reputatie hebben kun je er vanuit gaan dat hun hun werk goed doen
21 augustus 2016 om 20:14 #18325149@HarrieAstra wrote:
Cheater werkte bij mij in het begin super.
Heeft het nu 2 à 3 jaar goed gedaan, maar nu begint hij problemen te vertonen.
Ik heb nog een cheater die niet aan de map sensor gemonteerd hoeft te worden, zoals de nieuwe dit schijnbaar wel moeten. Toen was de cheater ook nog maar een tientje, las dat ze nu al het viervoudige zijn.Het liefste zou ik ook echt graag de software willen laten updaten waarmee de EGR uitgeschreven wordt. Echter, hoe zeker is het dat dit goed lukt. Want ik begreep als het niet naar wens is, de update NIET teruggedraaid kan worden.
Liviu heeft me al eens aangeboden om dit voor me te doen, ik heb enkel weinig tijd, heb de auto elke dag nodig en woon niet bepaald in de buurt. Heb je nog een idee liviu?
Reacties zijn van harte welkom!
Heeft je een opcom en uw auto security code?
21 augustus 2016 om 20:45 #18325150Ik ben niet in het bezit van een OPCOM.
Wat bedoel je precies met de security code van de auto?21 augustus 2016 om 20:54 #18325151Ecu, immo ring en sletel chip heeft een security code. Staat ook op uw opel car pass. Jammer dat je heeft deze code niet (ook een opcom).
23 augustus 2016 om 17:01 #18325152En als ik deze heb, wat kun je hier dan mee? Ik stuur je anders even een berichtje, we hebben al eerder contact gehad hierover :thumb .
27 augustus 2016 om 19:41 #18325153Afgelopen week is Liviu langsgeweest voor de software update, met inbegrip van het uitschrijven van de EGR.
Nadat Liviu uiterst secuur te werk is gegaan en de software update uitgevoerd had, heb ik een rondje gereden om te kijken of het probleem opgelost zou zijn.En wat blijkt…. Astra rijdt weer als vanouds. Kan er weer heerlijk van gaan genieten.
Liviu, hartelijk dank voor je deskundigheid en ik kan je bij iedereen aanbevelen :thumb
3 september 2023 om 16:51 #18545368Vandaag er 1 gemonteerd van autd0c dacht iets van rond de 3 tientjes
Tot nu toe is alles goed
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.