Ervaring met deze Racechip?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Ervaring met deze Racechip?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Anoniem

Heeft iemand ervaring met deze race chip? De site belooft veel, standaard chip, voor weinig geld..

http://www.racechip.nl/racechip/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Anoniem

Even ter toevoeging, vele reviews zitten lezen vandaag.. Vooral in Engeland en Belgie vinden ze dit wel wat.. Ook veel negatieve reacties, dat er van alles kapot zou kunnen gaan..

dit wordt er op de site gezegd:
        Does the RaceChip® harm my engine?

No, as our RaceChip® uses the performance reserves the vehicle producers provided in their engine design.

As the RaceChip® will only be switched on when you really need the power (e.g. when you accelerate), the components like the engine, the coupling, the transmission and the brakes are only stressed in line with the technically feasible scope.All protection functions of the engine, like e.g. the emergency programmes aren’t switched off. An engine tuning should only be made – no matter which kind of tuning – when a regular maintenance e.g. toothed belt, oil change etc. is carried out.

Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn hier met zo’n ding..

Anoniem

Goh, niemand???

chriske
          Deelnemer

ik heb een maat dat ermee is zijn vectra c gts 150 pk zit
            is er toch content van denk dat deze er nu 6maand in zit

prijs kwaliteit zei hij da s zeker goed

grtz

theunm

sorry

geen voorstander van systemen die je motormanagement voor de gek houden.
              dan kun je beter bij bv onze forum sponsor chip tuning nemen.
              dan wordt het programma gewoon aangepast

Anoniem

Heb even wat vragen via mail gesteld aan de toko..:

you will have a two-year warranty on the chip.
                We do not avoid any security systems on your car. So when the power is too much, your car will be shut down to the safety mode. Therefore your car is still protected.
                We supply the chip with a basic setting for your vehicle. With this basic setting, you have a power increase about 20%. This is the best compromise between fuel economy and performance.
                The installation in your car is very easy, you will get some pictures of your motor with the order.

Heb heel veel gelezen op internet, van goed tot slecht en alles ertussen..

De 20% toename geloof ik niet, maar geloof wel dat er meer koppel meekomt.. Op het forum hier is er ook iemand die hem al in zijn 1.7 CDTI heeft zitten, en daar al 60.000 km tevreden mee rond rijdt..

Belangrijkste is in ieder geval, dat de weerstanden van binnen zelf in te stellen zijn.. Zet je deze te ver, dan gaat je motor lampje branden.. Laat je hem standaard staan of 1 stapje omhoog, dan heb je de beste resultaten.. Volgens mij kan het dan ook haast geen kwaad in de minimale stand..

TRPower

ik ben geen voorstander van dit soort ”piggybacks” ”powerboxes” of hoe je t maar net wil noemen

hetgeen dat dit doet is je ECU voor de gek houden door lagere waardes als werkelijk door te geven, wat zeker motorschade tot gevolg kan hebben ( heb t zelf al meerdere malen gezien )

met een turbo motor en n goede opmaat geschreven chip ( van bijv unlimited tuning ) zijn goede winsten te behalen zonder dat de motor hierdoor zal lijden ( turbomotoren zijn noueenmaal beter te chippen als non turbo ) winsten van 30% zijn zeker mogelijk

non turbo is slechter te chippen, aangezien deze motoren zelf hun lucht aanzuigen, terwijl het bij een turbo naar binnen geperst word
                  je mag dan blij zijn met 12-15pk

Anoniem

Wat voor motorschade hebben we het dan over?

Opel_Bjorn
                    Deelnemer

ik heb er één en ben er super tevreden van. Nog nooit problemen mee gehad.

Ivanos

@pixels66 wrote:

Wat voor motorschade hebben we het dan over?

persoonlijk zou ik deze vraag niet zo relevant vinden, motorschade is motorschade. Ik ben bij unlimited tuning langs geweest en kan het iedereen aanraden. Ja, ik heb geen turbo, en ja de winst is dan lager als dat kastje “garandeerd / beweerd”, maar dan weet je iig wel WAT je hebt met de zekerheid dat het geen schade aanricht.

zelfde als de mensen boven mij zeggen, verkeerde waardes doorsturen en daardoor je vermogen erbij halen, kan idd nooit goed zijn. zoals er al staat…verkeerde.
                        voor (als ik me goed herinner ben je voor +/- 300 euro klaar bij unlimited tuning. ik zou zeggen ga daarvoor.

goedkoop is (vaak) duurkoop.

wim-v6
                        Deelnemer

Door een zogeheten powerbox kunnen problemen met betrekking op turbodruk, en brandstofdruk niet of later gedecteerd worden, en word een verkeerde inspuiting niet altijd gezien.

dit kan leiden tot motorschade, zijnde totale einde oefening motor..

Dat is mogenlijk he, zeg niet dat het vaak voorkomt, of dat het jouw zal overkoemen, maar door het management in de maling te nemen is de Controle minder goed..

Willem

Anoniem

Ik heb besloten het in ieder geval niet te doen, kan het geld ff beter gebruiken.. Anders had ik het wel willen proberen..

Ivanos

@pixels66 wrote:

Ik heb besloten het in ieder geval niet te doen, kan het geld ff beter gebruiken.. Anders had ik het wel willen proberen..

dan nog, voor een aantal tientjes meer heb je fatsoenlijke tuning met een rollebank erbij. als je ooit nog wilt tunen, raad ik je dat aan ;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.