Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Ervaring met autobedrijf Bulters Nijmegen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2012 om 13:00 #17251873
Omdat ik op het forum geen groep kan vinden waar ervaringen worden gedeeld betreffende dealer/verkopers/garagebedrijven plaats ik hem maar hier.
De moderator zal me wel terecht wijzen als dat niet goed is :shock: .Ik zou graag de ervaring van mensen vernemen betreffende het autobedrijf Bulters te Nijmegen.
Ik heb daar namelijk afgelopen week een tweedehands Vectra gekocht. Nu blijkt achteraf, dat stel je namelijk pas vast als je de eerste kilometers in je nieuwe auto maakt en alles uit probeert en zoek, dat er verschillen zijn met de opgave in hun advertentie en het geleverde voertuig . :thumbdown
Zijn doen dat af met type fouten etc. . :swear
Erg klant vriendelijke, maar niet heus. :swear
Het gaat om zaken als de ontbrekende stoelverwarming, zelf dimmende binnen spiegel en een ontbrekende trekhaak. Wat ik wel kan voorstellen dat men een fout maakt als: Hij is 251 pk, terwijl hij er maar 230 heeft!!! Ook het niet vermelden dat de Xenon verlichting een aftermarket kitje is en niet de originele. Daarnaast ben ik er nog niet helemaal uit en het niet eens met het model. Aangeboden is een Executive, maar volgens mij is het een Sport. Een Sport zoals men in een eerdere advertentie van deze auto ook vermelde met sport stoelen en onderstel :cry .
Kort weg: mijn ervaring is dat men in een advertentie alles bij elkaar liegt en dat achter af af doet met : ach een type foutje (of zo iets) :swear .U bent gewaarschuwd, kijk heel goed wat je wel en niet krijgt. De advertentie is slechts een lokkertje die niet waarheidsgetrouw is. En dat is mijn persoonlijke ervaring en mening. En niet anders! :agent
31 augustus 2012 om 13:08 #18062267Het gaat erom wat in je koopcontract staat, waar beide partijen dus voor getekend hebben.
Wat er in de advertentie stond zul je niet zo heel veel mee kunnen. Dit kon je controleren voor je het koopcontract tekende.
Maar niet te min leuk is het niet en het is geen reclame voor het bedrijf, door het af te doen met een tik foutje.
Frans
31 augustus 2012 om 13:10 #18062268Daar hebben we dit topic voor: viewtopic.php?f=40&t=168161
Het staat in ‘Slap Geouwehoer’ omdat dat niet gespiderd wordt door Google en alleen toegankelijk is voor forumleden.
31 augustus 2012 om 20:27 #18062269Koop je een advertentie of een auto? :???:
Heb je de auto uberhaupt wel bekeken voor je hem gekocht hebt? In iede rgeval een les voor de volgende keer, beter kijken als je iets wilt gaan kopen. ;)
Maar helaas is het niks aparts dat er verkeerde specificaties bij advertenties staan. Wel jammer dat de garagehouder er zo mee omgaat als je er iets van zegt. :(
31 augustus 2012 om 21:06 #18062270Bijzonder vreemd verhaal, als je naar de site gaat staat (nog altijd) te koop een OPEL Vectra GTS 2.8 V6 230PK Sport Xenon:
Misschien moet je wat kritischer zijn voordat je een auto koopt? Xenon en trekhaak zijn natuurlijk erg gemakkelijk te controleren en met alle respect, wel of niet klantvriendelijk is natuurlijk een vrij suggestief begrip.
Desalniettemin, 230 pk is ook best lekker ;)
31 augustus 2012 om 21:10 #18062271Ik heb de foto’s van via google geplukt daar staan ze nog…
Ook al is dit aftermarket is het xenon.
Bij orginail xenon had je echt duidelijk koplampsproeiers moeten zien zitten op de bumper, dit is bij zowel de c1 als de c2 duidelijk te zien, al is c2 wel mooier afgewerkt, en komen er kapjes in kleur van bumper omhoog bij sproeien.
En……hier is duidelijk niets te zien.
En trekhaak is toch te zien, en indien een afkoppelbare trekhaak toch ff controleren of de knobbel er wel bij zit en sleuteltjes..
Kan ook een wegklap trekhaak zijn maar dan moet je hem toch zien hangen onder de auto bij achterbumper.
Maar zie foto hij heeft duidelijk een trekhaak op deze foto, heb jij hem zelf ook gezien…of niet, het zou kunnen dat ze hem verwijderd hebben… voor jou aankoop misschien?lijkt me sterkt maar je weet nooit dus ff goed kijken of je ziet de balk van trekhaak of misschien de bevestiging gaten nog.
Dit is je eigen geposte foto, ik zie duidelijk de bevestigingsplaats van de trekhaak knobbel… balk zit er dus nog!
Kijk eens goed onder de auto, of je de stekkerdoos ziet, of zelfs de knobbel, anders misscjien de knobbel zoeken in de zijvakken achterklep of bij/onder reservewiel.
En stoelverwarming daar zitten regel knopjes bij radio en gevaren knipperlichten end …..
Dimbare binnen spiegel ja dat zie je s’avonds pas. als er een auto achter je rijd met licht, en van de buitenspiegels is er maar een gedimd!
Misschien kun je met rustig praten tot een voor beide goede oplossing komen… bewijs heb je denk ik ook niet van de advertentie en…ja de bekende type en andere fouten blijft moeilijk.
Probeer wel te genieten van je vette vectra!!!Gegevens kenteken rapport gedownload bij auto week ..kun je eventueel zelf ook doen, gratis of met meer opties betaald, maar heb hem zo even voor je online gezet.
http://issuu.com/aapje63/docs/04-sr-hz-1
Auto inmiddels verwijderd van dealer site.http://www.zomoto.nl/13648358/opel-vectra—28-v6-turbo-gts-executive-xenon/modelinformatie.htm
1 september 2012 om 08:58 #18062272:cry Ja achter af hebben jullie allemaal gelijk !
Nu ik ze ken weet ik dat ze niet te vertrouwen zijn en dat ik uiterst argwanend moet zijn.
Maar als je zo’n geweldige bak aanschaft wil je door je enthousiasme de kleine detail wel een over het hoofd zien.
Die zitten er in volgens de advertentie, dus waarom elk detail bekijken?
Moet toch niet nodig zijn om zo’n auto eerst compleet te ontleden, vertrouwen moet toch kunnen.
Ik heb al heel wat voertuigen gehad/gekocht.
Maar dit nog nooit eerder meegemaakt, moet toch echt aan de dealer liggen.Ford Consul Cortina 1975 MH-93-68
Peugeot 204 1976 30-85-PN
Citroen Pallas 2000 1980 00-GG-00
Simca 1100 Special 1980 19-ZH-64
Ford Escord 1.4 Bravo SH-50-YB
Lancia Y10 FD-DD-76
Opel Corsa 1.4 Sport JD-LN-36 (nieuw)
Opel Corsa 1.4 Sport NV-XJ-47 (nieuw)
Alfa Romeo 146 ZH-ZG-54
Volvo S40 2.0 Nordic 99-LT-RP
Renault Clio 2.0 Sport 64-JJ-XF
Renault Scenic 1.6 16V 41-NG-SK
Opel Vectra Z1.8XE 63-PR-NZ
Citroen C4 Coupe VTS 08-SX-ZB
Suzuki Swift 1.2 Sportline 79-RZB-1 (nieuw)
Opel Vectra 2.8T 6v 04-SH-RZMaar de les die ik heb geleerd:
Dit is een van de onbetrouwbaarste dealers waarmee ik ooit, in mij 39 jaar, zaken heb gedaan.
Nooit meer :swear1 september 2012 om 09:04 #18062273aapje1963 wrote:Ik heb de foto’s van via google geplukt daar staan ze nog…Gegevens kenteken rapport gedownload bij auto week ..kun je eventueel zelf ook doen, gratis of met meer opties betaald, maar heb hem zo even voor je online gezet.
http://issuu.com/aapje63/docs/04-sr-hz-1
Auto inmiddels verwijderd van dealer site.Dank je, maar deze had ik zelf reeds als .pdf bestand gedownload.
Hierin staat ook dat het een Sport is en geen Executive zoals men blijft beweren :vertag .
Zielig stelletje daar bij Bulters.1 september 2012 om 18:39 #18062274Maar dat is ook weer geen wereld van verschil…. ik heb een Elegance en heb ook alle luxe en opties behalve stoelverwarming en elek verstelling
Stoelverwarming en elek verstelling is vaak gelijk met full leder interieur..Maar hoe zit het nu met je trekhaak…foto’s als bewijs en ook de advertentie..
Weglopen kun je altijd nog… maar ga voor die trekhaak…of ligt de knobbel in de auto ergens?
Hoe zit dat nu,,,,,,?Ik zou echt die trekhaak als deze echt ontbreekt eisen kun je aantonen met deze foto’s en advertentie, maar wie weet heeft de poetser hem wel ergens liggen of in de auto gedaan.. ik weer niet of het een afkoppelbare is…maar vaak kun je een niet echt afkoppelbare ook met bouten losmaken en verwijderen.. de balk zit nog achter het rooster wat tussen je uitlaten zit zie ik duidelijk op je eigen foto
Gr
Arnold2 september 2012 om 07:11 #18062275maar denk idd dat de trek haak er onder zit geklapt
kun je van uit de kofferbak met handeltje doen dacht ik zo
3 september 2012 om 05:54 #18062276Men heeft een nieuwe trekhaak besteld :vertag
@aapje1963:
Sport heeft sport stoelen en sport onderstel, toch?
En neen het maakt allemaal niet zo veel uit, maar dat neemt niet weg dat de leverancier zijn aanbod in de advertentie niet kan nakomen.
Een zelf dimmende spiegel is toch al gouw gemonteerd.
Maar goed, laten we het er maar bij houden.
Ik heb het gehad met dit bedrijf :fy1 , dat is zeker.3 september 2012 om 07:40 #18062277Het zal wel aan mij liggen, maar als ik een auto koop dan ga ik er altijd van uit dat ik genaait wordt. Ze kunnen allemaal net rondkomen, eigenlijk kan die auto niet voor die prijs. Ja dag, ik geloofgeloof geen enkele dealer / handelaar op zijn blauwe ogen, vind het allemaal oplichters.
3 september 2012 om 08:55 #18062278Vind het eigenlijk wel erg naïef allemaal.Je geeft zelf al aan dat het niet je eerste auto is.Als ik dat bedrag uitgeef dan heb ik eerst al es wat voorstudie over het model gedaan.Plus je loopt toch eerst even om de auto als ie afgeleverd word.Vind het een beetje mosterd na de maaltijd.
3 september 2012 om 11:34 #18062279dit zie je bij heel veel bedrijven gebeuren hoor
dit heeft niks met dit bedrijf te maken
kijk marktplaats maar eens nahier in de buurt staat een omega 2.6 v6
deze word omschreven als mv6 en bomvol :D
nou kan je vertellen het is geen mv6 is en al helemaal niet bomvol met alle optiesgeen navi geen memory op de stoelen geen bc geen stoelverwarming en zo kan ik nog wel even door gaan
maar ja als iemand een garage bedrijf op zijn blauwe ogen gelooft denkt dat hij een omega mv6 met alle opties koopt
en je bent er zelf bij als je een auto koopt dus beter opletten met wat je koopt
autohandelaren blijven nu eenmaal boefjes :agent3 september 2012 om 12:27 #18062280Had me schoonmoeder ook al last van …
Ze zag een corsa b staan met volgens de site …
Elektrische ramen en elektrische spiegels :hmmz
Ik gelijk haar er op gewezen dat het niet zo was …
Zij toch die corsa gekocht en gelijk de verkoper hier op aan gesproken en die kwam met de melding
dat zij de gegevens invoeren op een site en die gegevens nemen hun over …
Of ze nou kloppen of niet :(
Maar ze kon er wel 100,- van aflullen …3 september 2012 om 21:25 #18062281@TheDutchDuke wrote:
Men heeft een nieuwe trekhaak besteld :vertag
Neem aan dat zij deze betalen… ?
@aapje1963:
Sport heeft sport stoelen en sport onderstel, toch?
Ja met half leder en leder sportstoelen, en een OPC heeft echt recardo sportstoelen
De GTS is altijd 2 cm lager bij de grond dan de vierdeurs met achterklep en station ..
En neen het maakt allemaal niet zo veel uit, maar dat neemt niet weg dat de leverancier zijn aanbod in de advertentie niet kan nakomen.
Een zelf dimmende spiegel is toch al gouw gemonteerd.
Ja er zijn er hier op het forum die het zelf op hun vec gemaakt hebben… soms moet er andere bedrading tussen dak en hemel… soms is het al voorbereid.Maar goed, laten we het er maar bij houden.
Ik heb het gehad met dit bedrijf :fy1 , dat is zeker.Is toch altijd jammer je hebt neem ik aan toch garantie op de vectra kun je dit bij andere dealer voortzetten?
Groet
Arnold -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.