Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › ervaring Chiptuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2011 om 17:22 #17775727
Dus zowel bij jou als bij Gamespel werkt het niet gelijk goed???
dus echt niet direct plug en play.
En dan heeft Icefreak het over een oplichter???????????9 januari 2011 om 17:38 #17775728nee werkte gewoon meteen :), maar daarna wilde ik aangepaste software die in eerste instantie niet goed was.
Hier in nederland is er BIJNA niemand die eigen software schrijft en er zijn helaas nauwelijks objectieve ervaringen van te vinden, dit neemt natuurlijk niet weg dat er vast ook wel goede tussen zitten. De namen EDS, Klassen en Dbilas staan goed aangeschreven, er zijn veel goede ervaringen over en maken de software zelf.
Voor mij was de keuze zo gemaakt.
[rquote=1819681&tid=138614&author=hennyw]
Hier tunen ze ook specifiek de auto, geen standaard ding wat er in geschoten wordt.[/rquote]
[rquote=1823127&tid=138614&author=hennyw]
alleen hadden die geen testbank, dat was de rit naar huis :-)[/rquote]Hoe passen ze hem specifiek aan op de auto als er geen testbank is?
Met de IPF van EDS komt er dus ook alleen maar een software specifiek voor dat type auto in maar als je heb aangepast wilt hebben voor je eigen auto zul je toch langs moeten.
9 januari 2011 om 18:02 #17775729de software wordt uitgelezen en in bepaalde bereiken aangepast naar wens van de klant, ik dus.
hierna wordt de orginele software meegegeven met de klant, weer ik dus.
heb geen vermogen betaald en ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden, wat een ander ook zegt.
voordat ik mijn zafira heb laten chippen heb ik hier ook gevraagd waar.
en wat bij de ene top is wordt door de ander afgekraakt.
om nu zomaar in de ruimte te roepen dat iemand een oplichter is slaat nergens op. (icefreak)
iemand afrkraken mag, maar doe het wel onderbouwt.
als je zin hebt om een bak geld uit te geven om je auto op een testbank te laten chippen, ga je gang, maar zeg niet dat het niet anders kan.
ik heb het uit ervaring, topsnelheid is beduidend omhoog terwijl het verbruik, bij dezelfde snelheid is gedaald.
tot zover mijn relaas, heb verders geen zin in het verdedigen van bedrijven.
oh ja ik heb geen aandelen o.i.d. bij het bedrijf (Tuning-chips
) wat mijn auto heeft gechipt, ben gewoon supper tevreden.9 januari 2011 om 18:11 #17775730Wat kostte het daar eigenlijk? Ik was 320 euro kwijt ervoor.
9 januari 2011 om 18:15 #17775731299 euro, en hoefde, buiten er naar toe te rijden, niks te doen
9 januari 2011 om 21:08 #17775732[rquote=1837331&tid=138614&author=hennyw]Dus zowel bij jou als bij Gamespel werkt het niet gelijk goed???
dus echt niet direct plug en play.
En dan heeft Icefreak het over een oplichter???????????
[/rquote]Nou, ik heb een chip bij hem besteld… Al meer dan een jaar geleden. Ook betaald maar daarna gaf hij niet thuis. Na een paar keer een afspraak gemaakt te hebben belde hij steeds af.
Inmiddels is de corsa verkocht, dus ik doe geen moeite meer. Kut vent dat het is
10 januari 2011 om 07:17 #17775733Bij EDS wordt de software ook specifiek afgesteld op de klant.
OBD wordt aangesloten en ze gaan dan in hun kantoor alles uit en inlezen.
Bij de ene duurde het iets langer dan bij de andere vectra.
Daarna op de dynorun ( testbank ) en die is toch wel degelijk nodig, anders kunnen ze niet de laatste dingetjes er aan wijzigen. Anders had ik nu rond gereden met 222pk !!
Nu hebben ze hem netjes iets terug gezet ( 212pk ) !!Maargoed..ik heb geen ervaring met andere bedrijven, dus kan hier ook niet echt iets over zeggen.
Maar een testbank lijkt me toch wel een must !10 januari 2011 om 21:47 #17775734kosten??
11 januari 2011 om 08:08 #17775735349
11 januari 2011 om 17:54 #17775736valt mee
11 januari 2011 om 19:52 #17775737is wel met de kerstkortingen :) (is jaarlijks bij eds)
12 januari 2011 om 09:27 #17775738Klopt !
Wij waren echter in November al geweest. Maargoed…. connecties he!:angel
12 januari 2011 om 10:11 #17775739Ik had in maart nog de kerstkorting gekregen ;)
12 januari 2011 om 16:14 #17775740Zo eindelijk de software erop, mede dankzij Windows XP op een USB-stick en Arno van EDS.
Merk zodra de turbo erbij komt een flinke boost
15 januari 2011 om 17:11 #17775741Ik hoor hier op het forum veel negatieve reacties over M-Tech maar ik moet zeggen dat ik het een top bedrijf vind.
Ik werd netjes geholpen en er werd me uitgelegd hoe en wat er gedaan werd. Ik moet eerlijk wezen dat de prijs vergeleken met anderen misschien wat hoger is, maar je hoeft niet zo’n eind te rijden en ze maken veel goed met de service. Motortje loopt super en weinig last van turbogat.
We hebben al meerdere klanten van ons autobedrijf die wij naar M-Tech hebben gestuurd. Allen zijn zeer positief met het resultaat en de service.
2 februari 2011 om 18:32 #17775742Heb in 2007 een nieuwe Antara 2.0 CDTI laten tunen bij OBD oldenijens in St.Jansklooster en gelijk 30 ps er bij en een 13% zuiniger auto .
Afgelopen jaar een nieuwe Vivaro laten tunen (2.0 Cdti) bij OBD , perfect 150 pk !!
Ga maandag 7 febr. met mijn tweede Antara naar OBD voor de tuning want het bevalt mij super .2 februari 2011 om 19:04 #17775743Toch is dat zuiniger een beetje onzin. De mijne rijdt iets zuiniger maar niet 13% !
7 februari 2011 om 18:33 #17775744Beste is toch orgineel houden.
Als je alle voor en nadelen tegen elkaar afweegt dan kun je over het algemeen stellen dat het orginele vermogen zoals die van fabriek af komt beste is. Hoe vaak lees je niet dat als gevolg van tuning turbo, intercooler, vliegwiel etc kapot is gegaan..
Vermogen wienst op papier lijkt gigantisch van 150 – naar 200 pk ! 0 – 100 km is nu 1,2 seconden sneller en top snelheid is 10 km meer…. levensduur onderdelen 2x korter ?7 februari 2011 om 20:03 #17775745en hoe vaak lees je dat de intercooler/vliegwiel etc kapot gaan bij een niet gechipte auto ==> net zo vaak.
Als je er gewoon normaal mee omgaat heeft het niets tot nauwelijks extra te lijden.
8 februari 2011 om 05:58 #17775746[rquote=1862703&tid=138614&author=Spacejam]en hoe vaak lees je dat de intercooler/vliegwiel etc kapot gaan bij een niet gechipte auto ==> net zo vaak.
Als je er gewoon normaal mee omgaat heeft het niets tot nauwelijks extra te lijden. [/rquote]
Mijn ervaring is en dat blijkt ook uit de praktijk dat gechipte auto’s gemiddeld genomen meer defecten tonen.
En normaal mee omgaan..mensen laten hun auto chippen om net boven normaal rij plezier te hebben… Want je hebt ‘200’ pk, je hebt bepaalde verwachtingen dus ga je over het algemeen anders rijden me alle gevolgen van dien.
Maar, als de mensen gelukkig van worden moeten ze gewoon blijven doen.8 februari 2011 om 09:02 #17775747Ja… zo ken ik er ook wel eentje..
Als je je auto verlaagt en ook nog eens een spoiler kitje er omheen doet , dan heb je meer kans om alles te beschadigen als je over een drempel rijdt , dan dat je dat niet doet.
En kijk.. wat heeft deze hobby dan nog voor nut??Owja… de vermogenswinst lijkt op papier niet alleen gigantisch, maar is ook gigantisch ( bij mij dan ). En dat merk je echt wel als je er mee rijdt. Maareh .. het gaat gewoon om de kick en het kunnen !!!
Overigens kan je motor en alle andere onderdelen het best aan hoor. In de fabriek zetten ze je auto op 90% van zijn kunnen. EDS maakt daar 98% van !! maar nogsteeds binnen de marge dus ! :angel8 februari 2011 om 17:54 #17775748[rquote=1862975&tid=138614&author=ZafirB][rquote=1862703&tid=138614&author=Spacejam]en hoe vaak lees je dat de intercooler/vliegwiel etc kapot gaan bij een niet gechipte auto ==> net zo vaak.
Als je er gewoon normaal mee omgaat heeft het niets tot nauwelijks extra te lijden. [/rquote]
Mijn ervaring is en dat blijkt ook uit de praktijk dat gechipte auto’s gemiddeld genomen meer defecten tonen.
En normaal mee omgaan..mensen laten hun auto chippen om net boven normaal rij plezier te hebben… Want je hebt ‘200’ pk, je hebt bepaalde verwachtingen dus ga je over het algemeen anders rijden me alle gevolgen van dien.Maar, als de mensen gelukkig van worden moeten ze gewoon blijven doen.[/rquote]
Zelf heb ik een z19dtj motor in mijn auto, dit is exact hetzelfde blok en versnellingsbak als de z19dth met 150PK(sterker nog, op de motor staat z19dth).
Ik heb hem nu nu gechipt tot 160pk, een vermogens toename van 33% terwijl hij maar 7% boven de limiet van de z19dth zit die door opel zelf is geleverd.
Het ligt er dus ook aan welk blok je heb en of ze er voor geschikt zijn.
10 februari 2011 om 11:37 #17775749ik ben blij met mijn gechipte Zafira,
rijdt sneller,veel hogere top ( geen 10km), en zuiniger.
oh ja en geen extra kosten :P24 februari 2011 om 14:37 #17775750[rquote=1837380&tid=138614&author=hennyw]de software wordt uitgelezen en in bepaalde bereiken aangepast naar wens van de klant, ik dus.
hierna wordt de orginele software meegegeven met de klant, weer ik dus.
heb geen vermogen betaald en ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden, wat een ander ook zegt.
voordat ik mijn zafira heb laten chippen heb ik hier ook gevraagd waar.
en wat bij de ene top is wordt door de ander afgekraakt.
om nu zomaar in de ruimte te roepen dat iemand een oplichter is slaat nergens op. (icefreak)
iemand afrkraken mag, maar doe het wel onderbouwt.
als je zin hebt om een bak geld uit te geven om je auto op een testbank te laten chippen, ga je gang, maar zeg niet dat het niet anders kan.
ik heb het uit ervaring, topsnelheid is beduidend omhoog terwijl het verbruik, bij dezelfde snelheid is gedaald.
tot zover mijn relaas, heb verders geen zin in het verdedigen van bedrijven.
oh ja ik heb geen aandelen o.i.d. bij het bedrijf, ***, wat mijn auto heeft gechipt, ben gewoon supper tevreden.[/rquote]Bedrijf *** welke is dat want ik heb ook wel oren naar een betere verdeling van het vermogen. Ik heb ook begrepen dat die 2.2. blokken erg geknepen zijn dus dan moet daar toch wel iets moois uit te halen zijn.
25 februari 2011 om 19:20 #17775751EDS heeft zijn werk weer goed gedaan…. geen Meriva B maar de Astra J van 180pk naar 360pk…
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16098/EDS-maakt-Opel-Astra-tot-Focus-RS-eter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.