Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Ervaring BBS RM/RS onder Manta A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2013 om 17:04 #17261009
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een setje BBS RM onder mijn A-manta zitten.
Nu zijn de velgen achter al verbreed met bredere randen, maar aan de voorzijde hebben ze nog steeds de 0.5J randen.
Nu vraag ik me af of iemand foto’s heeft van Manta A met BBS velgen. Het liefst waarvan ze weten
hoe breed de randen zijn.Het is namelijk zo…. achter passen mijn velgen precies. Dit zijn nu 8 J velgen geworden met 205/50/15 banden.
Voor zijn ze nu nog standaard namelijk 6.5J ET33. (0.5J) rand. Heeft er iemand ervaring met 1.5J randen aan de voorzijde?
Gaat/past dit?Voor vind ik dat er nog te veel ruimte zit tussen de velg en de spatbord rand. Ik wil toch RVS Boutjes aanschaffen, omdat
ik de gouden niet zo mooi vind. Dan kan ik meteen andere randen aanschaffen en monteren.(iemand tevens goed adres voor boutjes en randen?)
Wie o wie kan mij helpen?
Mijn velgen zijn origineel:
– BBS RM 012
– 6.5J breed
– 0.5J rand
– ET 33
Deze velgen zitten voor…. deze wil ik dus graag breder naar 7.5J.Achter rij ik nu met:
– BBS RM 012
– 8J breed
– 2J rand
– ET ?Wat foto’s.
Alle foto’s en tips/advies zijn welkom.
Achterste velgen: 8J
9 oktober 2013 om 13:13 #18177371Is er niemand die kan of wil helpen of advies heeft uit ervaring?
10 oktober 2013 om 16:03 #18177372AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een plaatje om zelf wat te kunnen uitrekenen
10 oktober 2013 om 17:41 #18177373Ik heb wel een hele set 3-delige wielen te koop. Voor 8J breed, achter 9.5J breed.
http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=6847
Dat zou mooi passen, 14inch is klein beetje kleiner (1.2 cm), maar dan komt je auto ook iets beter naar de grond (1.2cm).
10 oktober 2013 om 19:06 #18177374Mooie set velgen, maar ik heb nu net mijn BBS’ers. wel mooi prijsje voor je set.
@ Yosta. Dat is geen probleem dat kan ik berekenen als dat nodig is, maar ik ben benieuwd
of iemand ervaring heeft met de 7.5J BBS velgen aan de voorzijde.10 oktober 2013 om 19:12 #18177375Dit is een handige site. Kun je beetje kijken:
http://www.willtheyfit.com/index.php?width=185&aspect=60&diameter=13&wheelwidth=7&offset=20&width2=195&aspect2=50&diameter2=15&wheelwidth2=6.5&offset2=33&Submit=Submit” onclick=”window.open(this.href);return false;En nog een ander plaatje.
MAAR dat zijn geen ervaringen
En nog een goede uitleg:
Dan weet ik wel hoe breed ze worden en wat de ET waarde zal worden, maaaaaaar
dan nog weet ik niet of het fatsoenlijk past.Uitleg is van het bimmerforum. Ze leggen het uit a.d.h.v. RS met et 34. Mijn RM hebben ET 33 dus 1 mm eraf halen.
Here are the measurements with various size lips. For every .5” you go up on the lips, the ET drops by 6.35mm. Let’s take a BBS RS wheel that is 15×6.5 et 34 to use as an example:
1.0” = 15×7 et 27.65
1.5” = 15×7.5 et 21.3
2.0” = 15×8 et14.95
2.5” = 15×8.5 et 8.6
3.0” =15×9 et2.25Torque Spec:
BBS RM bolt torque is 12-15 lb/ft
BBS RS bolt torque is 12-15 lb/ftPut together the wheels by tighening them by hand using wrenchs (front of the bolt is an 8mm and the nut is a 10mm), then do a cris-cross pattern torquing them down.
NOTE: No sealant should applied until after the wheels are torqued.To seal the rim, get any type of all purpose 100% silicone sealant. Start by running a thick bead where the lip meets the center, for RM’s its at the front of the “center” and for the RS’s its at the front and the back of the center. Once you have your thick bead all the way around, use your finger to smooth it out applying light pressure. Make sure its smooth all the way around and there are no holes. Let it sit for 24hrs. If you are satisfied with your work, your done, but if you want to make sure there are no leaks, you can apply another coat of sealant, but this should be very thin and should be done by putting the sealant on your finger and gently going over the existing sealant.
If you want to know what the ET will be when using a spacer, just take the ET of the built wheel and subtract the width of the spacer and that’s your ET. For example if you are using a 10mm spacer on a wheel that is ET10, your new ET will be 0 or equivalent.
Nog een goede link:
http://forum.wheel-whores.com/viewtopic.php?f=7&t=7249″ onclick=”window.open(this.href);return false;
m.v.g.
Gerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.