Ervaring 2.0 cdti 140 pk

Forumindex Forums Modellen Insignia Ervaring 2.0 cdti 140 pk

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    hpp
    Deelnemer

Heeft iemand ervaring met de 2.0 cdti motor met 140 pk (370nm)

Alex from Holland

Wat wil je weten?

hpp
        Deelnemer

verbruik, trekkracht en of je tevreden bent.

scorpio181

Een tijdje geleden een testrit gedaan van 3 dagen gedaan (ST-versie).
            1e versnelling zeer kort
            2e -> 5e langere versnellingen
            6e is een moeilijke, bij 120km/h is het toerental te laag om in 6e nog “snel” te versnellen. Aan de andere kant, daar de motor in het lage toerental zit wel heel stil binnen.

Voor de rest vond ik het een stille wagen en komt goed mee in het dagelijks verkeer – mist wel wat punch op de autosnelweg.

Wat het verbruik betreft stond op de interne teller op 7,5l/100km – daar deze wagen werd gebruikt voor testrits kan ik me inbeelden dat niet “eco” werd gereden.

hpp
            Deelnemer

@scorpio181 wrote:

Een tijdje geleden een testrit gedaan van 3 dagen gedaan (ST-versie).
              1e versnelling zeer kort
              2e -> 5e langere versnellingen
              6e is een moeilijke, bij 120km/h is het toerental te laag om in 6e nog “snel” te versnellen. Aan de andere kant, daar de motor in het lage toerental zit wel heel stil binnen.

Voor de rest vond ik het een stille wagen en komt goed mee in het dagelijks verkeer – mist wel wat punch op de autosnelweg.

Wat het verbruik betreft stond op de interne teller op 7,5l/100km – daar deze wagen werd gebruikt voor testrits kan ik me inbeelden dat niet “eco” werd gereden.

Dank je, een tuning met wat extra pk’s kan die dus nog wel gebruiken. Er is genoeg te koop in tuningsland.

Alex from Holland

De wagen bevalt prima. Het klinkt raar maar het is een diesel die je wat verder in de toeren moet doortrekken. Dan is het schakelen verder geen probleem.
                Verbruik zou ik exact moeten kijken maar ik dacht zo 1/16.
                En in z’n 6 rijden met 120 voor mij helemaal geen probleem.
                Ook niet om in te halen. Terugschakelen is dan beslist niet nodig

hpp
                Deelnemer

@Alex from Holland wrote:

De wagen bevalt prima. Het klinkt raar maar het is een diesel die je wat verder in de toeren moet doortrekken. Dan is het schakelen verder geen probleem.
                  Verbruik zou ik exact moeten kijken maar ik dacht zo 1/16.
                  En in z’n 6 rijden met 120 voor mij helemaal geen probleem.
                  Ook niet om in te halen. Terugschakelen is dan beslist niet nodig

Dank voor je reactie, ga kijken hoe het bevalt. Aan het einde van de maand ga ik de auto rijden.

bert pitt
                  Deelnemer

Ik heb “slechts” de 120 pk, waarvan de rechtgeaarde autoliefhebber zal zeggen dat je die in elk geval niet moet nemen. Bevalt ook prima. Heeft de zelfde karakteristiek als de 140pk. Lange versnellingen, stille motor verbruik volgens display 5.7 liter/100km. Soms rij je al kilometers lang in z’n 5 op de snelweg en denk je, oh ja er zit er nog een op. Komt vlot mee in het verkeer, soms even terug naar zijn 5 bij inhalen.

Snelweg is dus prima, maar let even op, de luie schakelaar vind het niet prettig om bij elke bocht in de stad terug te moeten naar zijn 2. Maak dus je proefrit ook even in de woonwijk.

Hangloose

Als we het over het nieuwe model insignia hebben. Bij mijn weten kan die nog niet gechiped worden. Hou daar rekening mee. Heb zelf de 2014 140 pk. Fijne auto maar idd niet erg snel.

hpp
                      Deelnemer

Bij Dbilass tuning is er wel een box, maar ik denk dat ik maar ff wacht op de echte chiptuning. Het bedrijf staat overigens wel goed bekend. Ik ga eerst eens “gewoon” rijden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.