Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Ervaring 2.0 cdti 140 pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2014 om 15:22 #17268635
Heeft iemand ervaring met de 2.0 cdti motor met 140 pk (370nm)
17 oktober 2014 om 18:21 #18257566Wat wil je weten?
17 oktober 2014 om 19:14 #18257567verbruik, trekkracht en of je tevreden bent.
18 oktober 2014 om 06:45 #18257568Een tijdje geleden een testrit gedaan van 3 dagen gedaan (ST-versie).
1e versnelling zeer kort
2e -> 5e langere versnellingen
6e is een moeilijke, bij 120km/h is het toerental te laag om in 6e nog “snel” te versnellen. Aan de andere kant, daar de motor in het lage toerental zit wel heel stil binnen.Voor de rest vond ik het een stille wagen en komt goed mee in het dagelijks verkeer – mist wel wat punch op de autosnelweg.
Wat het verbruik betreft stond op de interne teller op 7,5l/100km – daar deze wagen werd gebruikt voor testrits kan ik me inbeelden dat niet “eco” werd gereden.
18 oktober 2014 om 12:32 #18257569@scorpio181 wrote:
Een tijdje geleden een testrit gedaan van 3 dagen gedaan (ST-versie).
1e versnelling zeer kort
2e -> 5e langere versnellingen
6e is een moeilijke, bij 120km/h is het toerental te laag om in 6e nog “snel” te versnellen. Aan de andere kant, daar de motor in het lage toerental zit wel heel stil binnen.Voor de rest vond ik het een stille wagen en komt goed mee in het dagelijks verkeer – mist wel wat punch op de autosnelweg.
Wat het verbruik betreft stond op de interne teller op 7,5l/100km – daar deze wagen werd gebruikt voor testrits kan ik me inbeelden dat niet “eco” werd gereden.
Dank je, een tuning met wat extra pk’s kan die dus nog wel gebruiken. Er is genoeg te koop in tuningsland.
18 oktober 2014 om 18:29 #18257570De wagen bevalt prima. Het klinkt raar maar het is een diesel die je wat verder in de toeren moet doortrekken. Dan is het schakelen verder geen probleem.
Verbruik zou ik exact moeten kijken maar ik dacht zo 1/16.
En in z’n 6 rijden met 120 voor mij helemaal geen probleem.
Ook niet om in te halen. Terugschakelen is dan beslist niet nodig19 oktober 2014 om 20:00 #18257571@Alex from Holland wrote:
De wagen bevalt prima. Het klinkt raar maar het is een diesel die je wat verder in de toeren moet doortrekken. Dan is het schakelen verder geen probleem.
Verbruik zou ik exact moeten kijken maar ik dacht zo 1/16.
En in z’n 6 rijden met 120 voor mij helemaal geen probleem.
Ook niet om in te halen. Terugschakelen is dan beslist niet nodigDank voor je reactie, ga kijken hoe het bevalt. Aan het einde van de maand ga ik de auto rijden.
25 oktober 2014 om 20:57 #18257572Ik heb “slechts” de 120 pk, waarvan de rechtgeaarde autoliefhebber zal zeggen dat je die in elk geval niet moet nemen. Bevalt ook prima. Heeft de zelfde karakteristiek als de 140pk. Lange versnellingen, stille motor verbruik volgens display 5.7 liter/100km. Soms rij je al kilometers lang in z’n 5 op de snelweg en denk je, oh ja er zit er nog een op. Komt vlot mee in het verkeer, soms even terug naar zijn 5 bij inhalen.
Snelweg is dus prima, maar let even op, de luie schakelaar vind het niet prettig om bij elke bocht in de stad terug te moeten naar zijn 2. Maak dus je proefrit ook even in de woonwijk.
27 oktober 2014 om 08:18 #18257573Als we het over het nieuwe model insignia hebben. Bij mijn weten kan die nog niet gechiped worden. Hou daar rekening mee. Heb zelf de 2014 140 pk. Fijne auto maar idd niet erg snel.
27 oktober 2014 om 16:42 #18257574Bij Dbilass tuning is er wel een box, maar ik denk dat ik maar ff wacht op de echte chiptuning. Het bedrijf staat overigens wel goed bekend. Ik ga eerst eens “gewoon” rijden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.