Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Error — Navi 600 naar 900
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2014 om 15:00 #17269728
Hallo allemaal.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben sinds vandaag een nieuw lid op dit Forum.
Mijn naam is Tom, kom uit België en ik rij niet met een Opel maar met een Chevy Cruze, komt dicht in de buurt :-).Nu zat ik al een paar dagen op dit forum te neuzen en vond ik een interessant topic over de upgrade van Navi 600 naar 900. (viewtopic.php?f=33&t=179884)
Ik had deze leuke zaterdagmiddag vrij dus ik dacht, ik begin eraan. Maar dan.Ik heb alle stappen gevolgd zoals aangegeven:
What the link did was lead you to two files
Unzip these files to the root of a Flash memory stick formated to fat32 : https://www.dropbox.com/s/wvnhsq4kazvwx” onclick=”window.open(this.href);return false; … 0to900.zip
Unzip this ISO file and write it to a CDR : https://www.dropbox.com/s/na797lj1alkew” onclick=”window.open(this.href);return false; … us_fix.rar
i) Go out to the car and switch on the navi system, remove any CD from the drive,
ii) remove the SD card,
iii) insert memory stick into USB port.
iv) Follow the on screen instructions – it will fail at about 80%, this is expected. (Mine failed at 14%)
V)Removed USB stick, insert CD, and switch unit off and on. This kicks you into the boot loader where it then proceeds to flash a load of stuff from the CD. Takes about 8 minutes. (Mine said insert suitable media, I rewrote the ISO file to a new CD at a slower speed, and it worked)
It justs sit there loading all the files from the CD for ages, you can follow progress onscreen.
vi) Reinsert memory stick, it will work this time.
Vii) Give system a chance to reboot a few times and it will wake up to be a Navi 900.It works on mine and many others above, but its up to you!
Ik kan ook niet meer uit dit menu geraken.Kan iemand mij aub helpen. Zit nogal met de handen in het haar….
27 december 2014 om 15:05 #18266362Dus je hebt geprobeerd om Opel software in een Chevy te zetten, weet niet of dat zo maar kan.
Ook al lijkt de software van “buiten” gelijk dat wil nog niet zeggen dat dit ook zo is.Ik denk dat je echt een groot probleem hebt nu.
27 december 2014 om 15:07 #18266363Hmmm.. Ik dacht dat dit een universeel navigatiesysteem was dat zowel bij Opel als Chevy werd ingebouwd?
27 december 2014 om 15:13 #18266364Dat zou kunnen maar dat wil niet zeggen dat ze onderling gewisseld kunnen worden.
Ik ken b.v 1 type satelliet ontvanger verkocht door 26 merken allemaal uit dezelfde fabriek en dezelfde hardware,
maar probeer de software die van buiten geheel gelijk is niet in 1 van de 25 andere te zetten want dan kan die bij het afval.Ik hoop voor je dat het misschien een brandfout op de schijf is?
27 december 2014 om 15:39 #18266365Heb de installatie cdrom opnieuw gebrand, zat idd een fout in de eerste. Dit maal nog eens op 1x speed.
Werkt nu perfect. Navigatie in 3D, melding bij POI’s, …Was even een zware shock..
Maar goed, het werkt ook op een Chevy Cruze. Bedankt alvast voor de feedback!
28 februari 2015 om 15:14 #18266366Tom,kun je een link naar de gebruikte software plaatsen??
28 februari 2015 om 16:41 #18266367De navi systemen in de chevy en de opel zijn van het zelfde fabrikant en zijn dus identiek met elkaar, dus je kan software onderling wisselen.
25 juli 2015 om 09:25 #18266368kan iemand werkende links voor de upgrade van navi 600 naar 900 voor opel astra nog een keer posten? Oude links werken niet meer. Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.