Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2011 om 15:06 #17861219AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Deperik wrote:
Haha, ja en dan een bordje op het dak en van die blokjes op de zijkant :lol:
kan die ‘taxi’ zo [nog] een keer van dichtbij bekijken, :mrgreen:
want blijkbaar zit jij aardig dicht bij mij in de buurt :wink: :thumbup3 mei 2011 om 17:39 #17861220@MonzaRon wrote:
kan die ‘taxi’ zo [nog] een keer van dichtbij bekijken, :mrgreen:
want blijkbaar zit jij aardig dicht bij mij in de buurt :wink: :thumbupHaha, ja klopt! Kom maar een keer langs hoor! Kan ik die dondersmooie Monza van jou ook eens bekijken :D
Zoals beloofd :kewlpics
De wielkasten zien er weer stukken beter uit (alleen buitenkant nog tectyleren en binnenkant voorzien van een likje verf):
Daarnaast nog even bezig geweest met het rotte van de kokerbalk weghalen:
En vandaag even een stukje onmisbaar gereedschap gekocht:
Dat was het weer voor vandaag.
3 mei 2011 om 17:57 #17861221AnoniemLid sinds:
1 January 1970en ik maar denken aan een gele taxi :mrgreen:
in de tussentijd maak jij er wel donders mooi werk van, ga zo door :thumbup
btw: miss een gedachte om er een 2tone van te maken :hmmz
3 mei 2011 om 23:20 #17861222We doen ons best! :jerry
In de tussentijd is er ook een nieuwe rechter buitenspiegel binnen gekomen. Deze zat er nog niet op maar dat vind ik zo kaal. De nieuwe is iets groter dan de linker maar ik denk dat als ze erop zitten je het verschil niet kunt zien. :idea:
Daarnaast is er als het goed is een nieuw voorfront in aantocht via marktplaats. Wel een met twee sleuven maar volgens mij maakt dit niks uit qua pasvorm? :?:2-tone is ook wel een idee, maar welke kleuren? Tot nu toe ligt zwart me het nog het meest. Is makkelijk bij te werken indien nodig en het heeft een “luxe” uitstraling, kleurt mooi met chroom en lichtbruine bekleding. Alleen is zwart zo standaard :sleeping
4 mei 2011 om 05:52 #17861223http://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/opel-senator-3-0-e-aut-1979-74518846.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook een soort geel, alleen denk ik dat het iets moeilijker spuiten is i.v.m kans op vegen door verkeerd uitwaaieren.
Anders een mooie bordeaux rood metalic? Gaat ook redelijk mooi met geel.
4 mei 2011 om 07:02 #17861224AnoniemLid sinds:
1 January 1970laat maar even middels pm weten waar je zit, erik
as de koffie bij jullie te pruimen is, kom ik wel ff bij je Rekord kijken, :mrgreen:grztz :wink:
4 mei 2011 om 16:00 #17861189Net het front besteld :jerry
Ik had nog een vraag:
Rechtsvoor zit bij mij nog een deel van zo’n lipje op het front onder spatbord/koplamp zegmaar, is enigzins verrot dus ik heb geen idee hoe het er eigenlijk uit moet zien. Linksvoor is dit allemaal weggerot.Iemand een foto o.i.d. hoe dit er uit heeft gezien?
4 mei 2011 om 17:30 #17861187Mag hier altijd komen kijken, als je iets moet weten, denk 10 minuten rijden voor je
5 mei 2011 om 08:43 #17861225Dat “lipje” zit er ook bij Monza’s, Sennies en Commo’s. Is een soort vuilbescherming.
5 mei 2011 om 22:15 #17861226voorbeeld van een zwartje
voorbeeld van hoe je neus er gaat uitzien
grtz ziggy
5 mei 2011 om 22:19 #17861227heb nog een volledig front liggen als je dat erop last zijn je roestgaten metteen ook weg….
grtz ziggy
8 mei 2011 om 11:06 #17861228Dit weekend weer ff bezig geweest met de Rekord. Had nog geen tijd om de foto’s te plaatsen.
Alle roest bij de voorschermen verwijderd:Daarna bezig geweest met het binnenscherm rechtsvoor pas te maken, daarna erin gelast:
Is me toch heel aardig gelukt vind ik zelf.(onervaren lasser :angel) Moet uiteraard nog wel ietsje afgeplamuurd worden.
Maandag las ik de linkerkant af en dan kan het front ervoor :DKwam er donderdag ook achter dat de bestuurdersstoel los zat en dat de linker stoelrail ook enigzins uit de bodem gerot is :thumbdown.
8 mei 2011 om 11:27 #17861229AnoniemLid sinds:
1 January 1970De Rekord begint zijn oude vormen terug te krijgen :wors
Ziet er weer netjes uit, Erik :thumbup9 mei 2011 om 06:37 #17861230Toch nog een behoorlljke ” operatie”. Het lijken wel Monza perikelen. :shock:
9 mei 2011 om 16:25 #17861231Vandaag bezig geweest met de voorkant af te maken. Het begint er nu weer op de lijken :jerry
Het nieuwe front zit er ook voor, de oude was ook wel aan vervanging toe!
Omdat ik de smaak zo lekker te pakken had, ook maar meteen even de stoelrails gelast:
Alleen is nu het gas op dus ik kan niet verder… :(
9 mei 2011 om 18:12 #17861232AnoniemLid sinds:
1 January 1970toe maar, je zet er wel vaart achter, je bent nog sneller als het gas :thumbup :wors
maak je de binnenkantjes nog een beetje strak, of….. :hmmz
10 mei 2011 om 05:25 #17861233Het wordt zo weer een volwaardige Rekord !! :wors Straks een mooi kleurtje erop, en je bent weer het mannetje. king:
En er beter een beetje vaart erachter hebben, dat zo’n ellenlang project, dat nooit afkomt. Daar zijn voorbeelden van te over, toch?
10 mei 2011 om 06:22 #17861234AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rinus de boer wrote:
Het wordt zo weer een volwaardige Rekord !!
En er beter een beetje vaart erachter hebben, dat zo’n ellenlang project, dat nooit afkomt. Daar zijn voorbeelden van te over, toch?zeker weten, er zijn of er staan nog genoeg van die ‘halve’ projecten ergens in een schuur te wachten op een evt voortzetting :sleeping
maar gelukkig hebben we hier een user, die gestuwd wordt door een ervaren ‘leermeester’ :wors :thumbup
10 mei 2011 om 06:40 #17861235@rinus de boer wrote:
Het wordt zo weer een volwaardige Rekord !! :wors Straks een mooi kleurtje erop, en je bent weer het mannetje. king:
En er beter een beetje vaart erachter hebben, dat zo’n ellenlang project, dat nooit afkomt. Daar zijn voorbeelden van te over, toch?
Haha deze heb ik ook nog wel staan hoor :angel
De binnenkanten worden nog wel strak gemaakt. Maar ik zit erover te denken dit bij de ombouw naar de C20NE te doen. Dan kan er daarna gelijk een mooi kleurtje overheen.
Enne…de “leermeester” was werken, dus het front komt geheel aan het conto “student” toe :P king:27 mei 2011 om 11:38 #17861236Omdat ik druk ben met stage, scriptie en afstuderen heb ik niet echt meer tijd gehad voor de Rekord :thumbdown
Mag de schuur van mezelf niet eerder meer in nadat ik mijn papiertje binnen heb :angelToch even een korte update!
Mijn pa is bezig geweest met de kokerbalk.
De binnenkokerbalk is weer opnieuw opgebouwd, dit ter versteviging van het krikpunt
vervolgens de buitenkokerbalk er overheen gezet.Van:
Naar:
Uiteindelijk:
Weer een stapje dichterbij voltooiing!
27 mei 2011 om 15:28 #17861237kijk dit word weer een nette rekord :thumb
27 mei 2011 om 15:40 #17861238begint er weer op te lijken :thumbup
studeren en stage kan je overdag doen :thumbup
:thumbup s1avonds en s`nachts kan je aan de rekord werken :thumbup
:mrgreen: :mrgreen:
6 juli 2011 om 21:10 #17861240Deze week eindelijk weer eens opgeschoten met de Rekord. De voorschermen zitten er weer op. Je kon wel het verschil tussen een originele(rechts) en een imitatie(links) vernemen, die imitatierommel past stukken slechter.
Vervolgens heb ik twee spatplaatjes voor achter de koplamp gemaakt, deze moeten alleen nog even afgekit worden.
Maar het begint nu weer een auto te lijken.Beide kokerbalken zijn vernieuwd (voorste gedeelte).
Nu alleen nog de binnenschermen strak maken en alles in de verf.
Daarna de achterruitjes vastlijmen. En dan kunnen we zo langzamerhand richting de RDW.Verder zoek ik nog een paar onderdelen:
– sierlijst voor het rechtervoorspatbord
– zo’n plastic gevalletje waar de koplamp in rust
– rechter eindstuk van de voorbumper.8 juli 2011 om 06:05 #17861241Goed bezig , man !! :thumb
8 juli 2011 om 07:23 #17861242AnoniemLid sinds:
1 January 1970aha, de studie ff opgeborgen, erik is weer aan het sleutelen geraakt :thumb
het ziet er weer goed uit, wordt weer een mooi neusje :D :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.