Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2011 om 08:25 #17235998
Ik was al een tijdje op zoek naar een grotere belastingvrije auto voor naast de Kadett.
Afgelopen dinsdag is het dan zover gekomen.
Een Opel Rekord 1.9N:D met Duitse papieren, dus hij moet nog ingevoerd worden.De motor loopt nog niet goed, het carter zit vol met benzine.
Verder een paar rotte plekjes maar daar was de prijs ook naar. Ook is er al enig laswerk gedaan, maar dat is niet overal om over naar huis te schrijven. (veel plamuur en polyester)Het is de bedoeling dat de Rekord mijn daily wordt.
Dingen die ik nog wil doen:
– 1.9 + 4-bak vervangen door c20ne met 5-bak (omega)
– de rotte plekken aanpakken en netjes maken.
– Oude laswerk eruit en nieuwe plaatjes erin.
– andere velgen eronder of deze laten verbreden. (iemand enig idee wat dat ongeveer kost?)
– misschien ietsje verlagen, want ik wil niet te veel inleveren op comfort!:jerry
– Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)Eerst maar eens zien dat we er een NL-kenteken bij krijgen.
Maargoed :kewlpics!!!
Groeten Erik
22 april 2011 om 08:46 #17861196doet me denken aan mijn e1 die ik ooit gehad heb
was een oranje met een 2.0S erin er stuur bekrachtiging
rijden super die krengen
veel plezier met je nieuwe aanwinst22 april 2011 om 09:01 #17861197hey leuk nog een gele in het land :D
ik heb er ook 1, en nog een witte 2 deurs.
zo te zien valt het werk aan de wagen wel mee.
het verlagen is best makelijk om te doen, je hebt dan de veerpoten van een e2 nodig. en dan zijn er nieuwe verlagingsveren te krijgen voor een e2 die je er dan zonder problemen onder kan plaatsen. ik heb ze tot nu toe alleen nog kunnen vinden van -40 die ik zelf ook onder m’n witte heb zitten, en het comfort is nog steeds het zelfde :).veel plezier met je nieuwe ride.
grts
22 april 2011 om 16:10 #17861198Super mooi interieurtje zit er nog in. Heeft zo te zien van binnen niks geleden.
Ook de bijwerkplekjes zullen inderdaad meevallen. Zeker als je auto van een ander kleurtje wil voorzien.
– Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)
Laat je de auto spuiten of ga je met de roller aan de slag ?
De motorswap lijkt me een goed plan. Ik heb van een vriend begrepen dat de 1.9n allesbehalve zuinig is.
22 april 2011 om 20:53 #17861199Mooie rekord, een e1 zie je nog maar heel weinig.
Grappige foto :o :wors :D
23 april 2011 om 18:25 #17861200Bij Ronnie geweest :D
Velgen verbreden kost €27,50 per velg.
16” en groter is duurder.
24 april 2011 om 09:16 #17861201Vanmorgen ff het blok nagekeken. Oude olie/benzine eraf kwam wel 10 liter af!:wtf Verse olie erin.
Ook ff carberateur schoongemaakt. De electrische benzineafsluiter zat er los in. Ook allemaal gefikst.
Daarna. starten lopen!
Ook ff remmetjes bekeken, voor als nieuw! achter iets minder maar ook nog wel oke.
Ik zat te denken aan een roller, spuiten is veel mooier maar kost ook weer veel meer. Daarom zit ik ook te denken aan zijdeglans zwart want met de roller lukt het niet zo perfect om hem mooi glimmend te krijgen.
Zat te denken aan iets als:
Grappige foto :o:wors:D
Hahaha! was me niet eens opgevallen!!:P
Bij Ronnie geweest:D
Idd bij Ron gehaald. Had er ook nog een mooie Monza staan.
24 april 2011 om 19:58 #17861202wie is ronnie ?
en waar zit ie ?ik moet ook nog 2 velgen verbreed hebben.
25 april 2011 om 10:36 #17861203Nee de rekord komt bij Ron vandaan. Althans dat denk ik dat Manta 24V bedoelt.
25 april 2011 om 11:58 #17861204Das mooi weer een rekord in de buurt erbij
25 april 2011 om 14:15 #17861205AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1920619&tid=146861&author=Deperik]Nee de rekord komt bij Ron vandaan. Althans dat denk ik dat Manta 24V bedoelt.
[/rquote]
kom die wagen uit losser ?maak er wat moois van, de basis staat er :thumbup
veel plezier ermee ;)
26 april 2011 om 07:52 #17861206[rquote=1919153&tid=146861&author=Wiel]Super mooi interieurtje zit er nog in. Heeft zo te zien van binnen niks geleden.
Ook de bijwerkplekjes zullen inderdaad meevallen. Zeker als je auto van een ander kleurtje wil voorzien.
– Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)
De motorswap lijkt me een goed plan. Ik heb van een vriend begrepen dat de 1.9n allesbehalve zuinig is.
[/rquote]Ik rij met m’n 1.9n altijd 1 op 11, en in de zomer nog beter. dan is 1 op 13 mogelijk. Goede afstelling van de carb is wel noodzakelijk, maar het is een eenvoudig ding.
26 april 2011 om 08:08 #17861207Ja de auto komt uit Losser, bij de bekende opel-familie vandaan.
Die c20ne heb ik liggen en die liep als een tit (om het zo maar te zeggen) Erg fijne motor en samen met die 5-bak komt dat het comfort wel ten goede.
En voor zover ik kan bekijken past zo’n motor ook nog redelijk goed.
Bakbevestiging is hetzelfde (Hardy-schrijf) hoop alleen dat de lengte een beetje uitkomt.
Genoeg ruime achter het blok om de ontsteking kwijt te kunnen.
Alleen een retour op de tank maken en de computer een plekje geven.Ook lijkt me donkerbruin met witte vebrede velgen ook wel stoer:agent. En dan wel die chrome naafkapjes behouden voor originele looks. De rest van het chrome blijft uiteraard ook behouden.
Daarnaast moet er uiteindelijk ook nog een trekhaak achter komen voor het gemak!:P
Haha, maar dat zijn allemaal nog wilde gedachtes. Eerst het kenteken…..:sleeping
1 mei 2011 om 18:16 #17861208Vrijdag even bezig geweest met de Rekord,
Hij blijkt toch iets rotter dan gedacht :(Morgen maar eens een begin maken met de laswerkzaamheden….
2 mei 2011 om 23:20 #17861209oei, die is aardig rot.
koopje van de week zeker :D3 mei 2011 om 04:37 #17861210wat had je verwacht met die jaren ,de buiten kant valt mee en de rest deel voor deel aanpakken dus niet alles te gelijk,anders raak je ‘t overzicht kwijt,als je ‘t
rustig aan doet komt het best goed. m.gr Jan3 mei 2011 om 06:23 #17861211Ik vind het nog hard meevallen. Het is misschien wel een beetje een tegenvaller, maar als je lassen kunt, moet dit geen probleem zijn. De buitenkant van de auto was al een kleine indicatie, dat er meer zou kunnen zitten. Ik heb ze veel rotter gezien.
3 mei 2011 om 06:37 #17861212AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Deperik wrote:
Vrijdag even bezig geweest met de Rekord,
Hij blijkt toch iets rotter dan gedacht :(Morgen maar eens een begin maken met de laswerkzaamheden….
je band ziet er nog goed uit, zo zie je ze niet vaak :mrgreen:
heb de wagen al zien staan in losser, leek me optisch nie verkeerd,
maar ja, kan er wel op kijken, maar niet in :agentsucces met het laswerk, en we zijn gek op :kewlpics
3 mei 2011 om 08:17 #17861213Bedankt voor alle reacties!
Ik zeg ook niet dat ik het niet meer zie zitten, haha! Hij heeft alleen meer laswerk dan ik aanvankelijk dacht.
Ik heb ze inderdaad ook wel rotter gezien, heb hier zelf nog een Manta staan, eigenlijk alleen twee assen met een berg roest erop :PGisteren de twee gedeeltes bij de wielkuipen al gerepareerd. Zal vanavond wel ff :kewlpics maken.
We gaan gewoon rustig verder, beetje bij beetje anders gaat het gauw vervelen. En met dit mooie weer kan ik nog mooi toeren in mijn kadettje :agent !
Haha en inderdaad Ron, de banden zien er nog heel goed uit :lol:
Trouwens de auto zal toch gespoten worden, mijn oom wil dit wel doen. Hij heeft al enkele trekkers gespoten en wil wel een nieuwe uitdaging :jerry zit alleen nog na te denken over de kleur.
3 mei 2011 om 10:11 #17861195Geel houden, is een mooie kleur voor een Rekord E1 Ook helemaal van die tijd. Bijkomend voordeel…je hoeft de binnenkant niet te doen als je in dezelfde kleur blijft.
3 mei 2011 om 10:43 #17861214Voordeel klopt, maar ik vind de gele kleur niet zo mooi voor zo’n grote auto, zoek een iets “luxere” kleur om het zo maar te noemen.
Zit te denken aan zwart, donkerbruin, donkerblauw (maar dat is mijn kadett al) iets wat mooi kleurt met het chroom en het lichtbruine interieur.
Mat wordt het in iedergeval niet meer. Dan wordt het meteen zo’n afgeragd ding.Maar suggesties zijn altijd welkom!!!
3 mei 2011 om 12:28 #17861215AnoniemLid sinds:
1 January 1970miss weer geel erop, hebben we een mooie Yellow Cab [taxi] in ons midden :angel :mrgreen:
grtz :wink:
3 mei 2011 om 12:31 #17861216donkergroen staat mooi bij lichtbruin/beige :wink:
3 mei 2011 om 12:41 #17861217Haha, ja en dan een bordje op het dak en van die blokjes op de zijkant :lol:
Ik vind dat metallic groen wel een supermooie kleur :thumbup , denk alleen dat ie niet zo mooi staat op mijn rekord.
Ik neem geen metallic denkik. Dat is lastig bij te werken indien nodig (roest e.d.) Het wordt namelijk wel een dagelijkse auto. :angel3 mei 2011 om 13:45 #17861218Mooie bakken zijn dit toch hee… :)
Geweldig dat dash ook met die 2 metertjes zo aan de buitenkant.
Prachtig! Maak er wat leuks van ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.