Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ergernisjes wegwerken in een oude auto….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2011 om 11:55 #17236942
Wat is er nou mooier dan simpele aanpassingen om oude delen van je auto weer in ere te herstellen of zelfs te upgraden.
Ik zat mezelf bijvoorbeeld te ergeren aan het feit dat in mijn Kadett de ventilatie niet meer volledig uit te zetten was en juist als de knoppen op dicht staan een fluitende/suisende toon te horen is.
Ik heb ontdekt dat de kleppen die je inwendig bedient een schuimstoffen rand horen te hebben die grotendeels vergaan was. Hierop heb ik het volgende bedacht. Op werk lag nog een stuk van dat verpakkings schuim, daar heb ik zo’n klep op gelegd en afgetekend met een stift, uitgeknipt en een randje gemaakt die er in paste. Nu sluit het weer 100% af en geen suis geluiden meer!!
Foto’s:
Kost niks, scheelt een hoop!! :thumb
11 augustus 2011 om 12:15 #17871057slim opgelost :thumb
opgeslagen in de grijze massa mocht ik het zelf nog eens nodig hebben ;)Gr. Mario
11 augustus 2011 om 12:48 #17871058Slimme oplossing :thumb en netjes gedaan
11 augustus 2011 om 14:26 #17871059Mooi werk!! Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of er lucht uit lekte..
Had je nu trouwens heel je dash los?11 augustus 2011 om 15:15 #17871060het midden stuk kan er los uit :)
11 augustus 2011 om 17:04 #17871061@kaneelschep wrote:
Mooi werk!! Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of er lucht uit lekte..
Had je nu trouwens heel je dash los?Jouw Kadett had er misschien nog geen last van… ;)
Ik heb nog niet alle kleppen gedaan, maar inderdaad kun je gewoon losse delen van de dash los halen om erbij te komen….
Maar ik heb het getest, want als ik een klep open zet is het geluid ook weg, zonder het schuim en alleen deze klep dicht ging het gelijk suisen. Schuim erin en stil! En met de klep dicht sluit het 100% af nu…
11 augustus 2011 om 17:08 #17871062Nee misschien nog niet.. :)
Goed werk hoor!! :thumb11 augustus 2011 om 17:10 #17871063@kaneelschep wrote:
Nee misschien nog niet.. :)
Goed werk hoor!! :thumbRee trouwens vorige week dinsdag nog langs je huis op de fiets met de kleine, mijn papa dag… En zag een leuk rood Corsaatje staan op je oprit!
Zitten misschien ook wel ‘vergane’ lucht kleppen in…..
12 augustus 2011 om 07:14 #17871064Nou, alle kleppen zijn gedaan en ik begrijp ineens weer het enthusiasme van mensen over deze auto’s zoals ze de showroom uit rolden!! :wors
12 augustus 2011 om 08:10 #17871065Vooral van de winter lekker, ik had dit probleem ook in mijn Ascona C, de middelste kleppen geven altijd koude lucht, kreeg in de winter m’n auto met moeite warm…
Groeten, MArk
12 augustus 2011 om 12:45 #17871066@Kadett C wrote:
Vooral van de winter lekker, ik had dit probleem ook in mijn Ascona C, de middelste kleppen geven altijd koude lucht, kreeg in de winter m’n auto met moeite warm…
Groeten, MArk
Inderdaad, precies dat dus!! Bij de E Kadett geven de twee in het midden ook enkel koude lucht, en dat geeft gauw een nare tocht…. Hoeft het niet eens winter voor te zijn, zomer in Nederland is daar al genoeg voor! :( ;)
12 augustus 2011 om 18:07 #17871067heb dus ook van die lekkende kleppen.
lekker irritant.
leuk klusje voor de regenachtige dagen tijdens de vakantie.
bedankt voor de tip. :thumb24 februari 2012 om 22:56 #17871068Ander ergernisje voorlopig verholpen, van die stuiterende ruitenwissers die enkel strepen achterlaten. Leek wel een Sushi chef aan het werk zeg maar, entertaining, maar volkomen onbruikbaar om de ramen schoon te krijgen…
Zag ik op Ebay Aero wissers die op de Kadett passen, kosten niet veel en tot dusver werken ze erg goed! Zien er ook wel mooier uit en ze schijnen ook minder te suisen met rijwind…..
Kan een link plaatsen, maar die doet het al gauw niet meer en er zijn vele aanbieders…
Zo zien ze er uit:
Mijne kocht ik in Engeland en lagen voor ongeveer 12 euro op de deurmat…
Even afwachten of ze zo goed blijven na enige tijd….
25 februari 2012 om 04:55 #17871069mijn ooit waarschijnlijk heeeel goedkope versie van de corsa A2 heeft alleen die zinloze ijskoude lucht blazende midden ventilatieroosters en die fluiten ook als een malle. op welke stand ik de luchtweg ook zet :)
nu begrijp ik dus duidelijk de irritatie! :D
zelfs mn vriendin voelt liever de kou dan dat ze die herrie aan wil horen. nu vroeg ik me af of die ook los zijn te halen zonder het hele dash weg te moeten halen?!? oftewel werkt de truc ook zo makkelyk op een corsa A?25 februari 2012 om 08:14 #17871070Volgens mij kun je die ook omklappen en er uit trekken, dan zit boven in een schroefje… ‘T is wat je zegt het is of het een of het ander, maar altijd mega irritant! Dit onderwerp had ik echt niet gestart om maar een beetje te zeuren ofzo… :agent
25 februari 2012 om 08:19 #17871071heb ze in mijn kadett toen dicht getaped idd dat fluitende suisje is errug irritanta
25 februari 2012 om 08:54 #17871072@kaneelschep wrote:
mijn ooit waarschijnlijk heeeel goedkope versie van de corsa A2 heeft alleen die zinloze ijskoude lucht blazende midden ventilatieroosters en die fluiten ook als een malle. op welke stand ik de luchtweg ook zet :)
nu begrijp ik dus duidelijk de irritatie! :D
zelfs mn vriendin voelt liever de kou dan dat ze die herrie aan wil horen. nu vroeg ik me af of die ook los zijn te halen zonder het hele dash weg te moeten halen?!? oftewel werkt de truc ook zo makkelyk op een corsa A?Corsa is nog makkelijker :)
Richt de ventilatie roosters naar boven, kijk even naar boven van onder en je ziet 2 schroeven… Die twee los schroeven, en je kan het hele middenstuk zo eruit pakken :) Gewoon ducttapen en met de zomer weer de ducttape eraf halen :D
26 februari 2012 om 08:57 #17871073Bij de corsa is het eenzelfde verhaal qua roosters.
Als je hier een schuimpje op plakt werkt het ook weer als nieuw.
Geld eigenlijk voor alle Opeltjes wel, deze modificatie.
Willem
26 februari 2012 om 17:58 #17871074@Aapje wrote:
Gewoon ducttapen en met de zomer weer de ducttape eraf halen :D
Dat is bijna net zo veel moeite om aan te brengen als nieuw schuimpje in de rand. En die ducttape geeft zo veel vieze witte plaktroep, is echt rommel…
En als je dat zo dan twee keer per jaar meot doen ben je helemaal een hoop tijd en moeite aan het verspillen….
@wim-v6 wrote:
Bij de corsa is het eenzelfde verhaal qua roosters.
Als je hier een schuimpje op plakt werkt het ook weer als nieuw.
Geld eigenlijk voor alle Opeltjes wel, deze modificatie.
Willem
Hah! Weer goed om te weten… king:
26 februari 2012 om 19:17 #17871075hio
ik heb ze bij mijn dett dichtgekit en na een nachtje netjes in het midden van de kit opengesneden ,perfecte afdichting :thumb niks losdoen enkel je roostertjes
26 februari 2012 om 20:56 #17871076@thomas-opc wrote:
hio
ik heb ze bij mijn dett dichtgekit en na een nachtje netjes in het midden van de kit opengesneden ,perfecte afdichting :thumb niks losdoen enkel je roostertjes
Hah! Ik zat na een eerdere opmerking in een ander onderwerpje van mij (over deur rubbers) te denken zo iets te doen om mijn deurnaden zo dicht te maken. Gewoon laagje vaseline aan de ene kant en dan een dikke kitrand op het portier en dan dicht doen, verder afkitten en als het goed is zal het niet hechten op de vaseline…. Misschien een experimentje waard….
27 februari 2012 om 18:51 #17871077Ik heb een aantal weken geleden de middelste rooster ook opnieuw verzien van een mooi schuimrubberrandje… En het werkt perfect!!! Hij sluit weer super netjes af! Geen koude hand meer bij het schakelen! :D Joeepiieee!! king:
27 februari 2012 om 21:25 #17871078@Rottentweetie wrote:
Ik heb een aantal weken geleden de middelste rooster ook opnieuw verzien van een mooi schuimrubberrandje… En het werkt perfect!!! Hij sluit weer super netjes af! Geen koude hand meer bij het schakelen! :D Joeepiieee!! king:
Heerlijk heh! :wub
22 augustus 2012 om 17:27 #17871079Hier horen deze plaatjes ook thuis, is door een Engelsman gedaan met schoenveters. Heb zelfklevend klitteband gebruikt in twee lagen (de zachte kant) en verpakkings schuimplastic voor het randje in de klep zelf…. Het idee is verder het zelfde…
Met dank aan DarrenH van het Engelse MK2oc forum voor de foto’s:
22 augustus 2012 om 17:36 #17871080Is het goed als ik er een How-To van maak?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.