Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › Erg rommelig
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2013 om 13:53 #18173662
@Carpento wrote:
@wim-v6 wrote:
Nog een Voordeel van de Corsa-A-B-C-D bij elkaar is dat er toch wel veel overeenkomsten met elkaar zijn.
Zo zijn er motoren die zowel in de Corsa-A als B geleverd zijn van een gelijk type (C12NZ C14NZ C14SE 15D C15D 15DT C15DT), en ook van de Corsa-B naar corsa-C bijvoorbeeld (de X10XE is vrijwel gelijk aan de Z10XE, de X12XE is vrijwel gelijk aan de Z12XE), dat heb je ook weer met de Corsa C en D (Z10XEP Z12XEP Z14XEP ga zo maar door en door).
En dan nog de basis technieken die vrijwel gelijk zijn, zo is het onderstel van de Corsa-A en B vrijwel gelijk aan elkaar en kan je alles ervan zowat uitwisselen.
Even de knuppel in het hoenderhok (vergeef me het alsjeblieft ;) ) voor wat betreft die motoren: er zijn ook nog de subforums voor de afzonderlijke motoren. Als je nu met je Corsa A/B/C/D nu een motorisch probleem hebt, hoort zoiets dan in het Corsa-forum of in principe in het gedeelte van betreffende motor ? En wat maakt dat onderscheid ? Dat is mij éigenlijk niet helemaal duidelijk en op dat vlak ben ik het toch wel met de topicstarter eens. Er zijn best veel verschillende subforums maar de verdeling onderling kan wel helderder eigenlijk :)
In de perfecte wereld denk ik dat je niet te schrikachtig moet zijn om wat méér subforums te hebben zolang de verdeling maar duidelijk is. Veelgehoorde redenering: ‘als je meer subforums hebt wordt het onoverzichtelijk’ maar dat is niet per definitie zo. Het wordt pas onoverzichtelijk als je bezoekers de verdeling niet snappen ;)
In diezelfde perfecte wereld denk ik dat toch echt per type en versie een subforum zou hebben met -waar relevant- links naar elkaar voor veelvoorkomende problemen. De motorische problemen in de motor-forums per motorsoort (die ZIJN er al !) en dan heb je best een duidelijke verdeling. En verdelen van oude topics hoeft niet in een namiddag te gebeuren op zich. En als je iemand met databasetoegang hebt en een beetje handig is met queries dan kun je daar ook wel wat tijd besparen ;)
Nou, vooruit, we vergeven het je ;)
We zijn ook bezig met de forumindeling zodat er wat meer logica inkomt. Het indelen per generatie is al diverse keren besproken en dat geeft wel heel veel werk terwijl het maar weinig toevoegt. Zoveel klachten zijn er niet en we kunnen het niet iedereen naar de zin maken18 september 2013 om 14:18 #18173663Motorisch in het motordeel, body en totaalvraagjes bij model. Niet moeilijk toch?
Als iedereen dan ook nog eens een titel verzint die ergens op slaat en het type vermeld :wors18 september 2013 om 14:54 #18173637AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat helpt al heel veel ja :) En verder denk ik dat topics best wat sneller naar de motoren-hoek kunnen.
Binnen het Corsa-gedeelte -daar kom ik voornamelijk, zie ook mijn onderschrift voor de verklaring- hoef je niet zo heel erg hard te zoeken om een lijst topics te vinden die allemaal motorisch zijn ;)
(Voorbeeldjes ?
viewtopic.php?f=8&t=179178
viewtopic.php?f=8&t=179465
viewtopic.php?f=8&t=179363
viewtopic.php?f=8&t=179302
viewtopic.php?f=8&t=179424
viewtopic.php?f=8&t=179420
viewtopic.php?f=8&t=179267 ) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.