Erg rommelig

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Erg rommelig

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260638
    Corsaboyrick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 September 2013

      Beste forum eigenaar,

      Zoals uw misschien zelf ziet is het erg rommelig en staat alles door elkaar heen wat betreft corsa à /corsa B corsa c en corsa d

      Zou uw 4 aparte mappen willen maken voor elk type een map zodat hetwat overzichtelijker word ?

      Dan kan je meteen naar de map voor het type corsa wat jij heb.

      Groeten rick

      #18173638
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        Haha.

        #18173639
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Was dat dan voor onzin.
          Gewoon de leden opvoeden.

          Gebruik in je topic titel gewoon het model.
          Klaar.

          Werken al jaren op deze manier.
          Meer als 13 jaar.

          #18173641
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Nou als ik 4 mappen door moet spitten om te zien wat er gepost wordt dan ga ik wel een ander forum zoeken om mensen te helpen.

            Wat maakt het uit dat het in 1 sub forum staat.
            Bepaalde zaken komen bij verschillende modellen voor. Dus dan krijg je dubbelposts wat veel meer rommel vervuiling etc oplevert.

            #18173642
            Corsaboyrick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 September 2013

              uw snapt mij niet.

              Waarschijnlijk zijn er meerdere moderators/admin,s op dit hele forum.

              als de eigenaar nou 4 mappen maakt

              1 voor corsa a
              1 voor corsa b
              1 voor corsa c
              1 voor corsa d

              Dan kunnen de forum bezoekers gewoon direct in de map kijken van het type auto dat zij zelf beschikken.

              als jullie dan op elke map 2 moderatords/admin,s plaatsen blijft het overzichtelijk en weet iedereen snel zijn probleem.

              als ik nu bijvoorbeeld zoek hoe ik een tik uit mijn moter weg moet halen uit een corsa b van 99

              dan moet ik tussen alle posten zoeken van a,b,c, en d en dat gaat even duren.

              + heeft een corsa b rijder niks met een corsa a topic te maken.

              Ik geef alleen een tip en verplicht jullie niks hoor haha maar is misschien handig zoals corsateam het ook heeft.

              Ik word daar als een hond behandelt daarom zit ik op dit forum.

              Met vriendlijke groet

              Rick

              #18173643
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                @Corsaboyrick

                jij snapt corsaboy niet corsaboy is thuis in alles wat met corsa te maken heeft iedereen zijn hobby
                en dat hij geen zin heeft om 4 mappen door te spitten snap ik helemaal.

                als je nu in de modellen map kijkt staan er al een stuk of 15

                wat mij betreft moet je gewoon er aan wennen dat alles wat met corsa te maken heeft in 1 map staat

                #18173644
                Corsaboyrick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 September 2013

                  Juist dat bedoel ik

                  als je gewoon in de map van corsa/combo 4 mappen maakt van a,b,c,d dan is het opgelost want ik bijvoorbeeld heb geen intresse in een corsa a c of d aangezien ik een b rij. en neem aan dat er meerdere mensen zijn die het met mij eens zijn en natuurlijk zullen er ook mensen zijn die het er niet mee eens zijn,

                  maar het is maar een tip.

                  geen ruzie even goede vrienden haha !

                  #18173645
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Je komt hier aanwaaien en gaat lopen roepen dat je alle posts moet doorspitten. Als je zoek functie niet direct het resultaat oplevert wat je verwacht maak dan gewoon een topic aan.

                    Dan krijg je van een van ons daar zo snel mogelijk antwoordt op. In de 13 jaar dat ik hier actief ben, 4jaar op het forum voor de crash en nu 9 jaar na de crash heeft nog nooit iemand hierna gevraagd.

                    Wat ook al is aangegeven. We kennen al best veel sub forums. Dat is meer als genoeg klikwerk om alles bij te houden.

                    Nogmaals er zijn best wel een aantal problemen die bij meerdere modellen van toepassing zijn.

                    Dat jij geen intresse hebt in de andere modellen moet je dan anderen niet mee gaan lastig vallen. De harde kern zit hier al jaren om anderen te helpen waarin opmerkingen als hierboven totaal niet in de smaak vallen.

                    Ik heb op dit moment 1x een B, 2x een C en 1x een D in onderhoudt. Daarnaast ook nog 2x een astra H, 1x tigra a.

                    Als ik daarvoor 5 verschillende subforums moet gaan nalopen wordt ik compleet mongool.

                    #18173646
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      en wat je dan mist welke leuke dingen je met een a corsa kunt doen met delen van een B

                      #18173647
                      Corsaboyrick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 September 2013

                        Het is een tip het maakt mij niet uit hoor

                        Maar ik heb zelf een B

                        Hebben jullie nog tips voor mijn auto wat erg leuk is ?

                        Ps hoe kan ik foto’s plaatsen in dit topic ?

                        #18173648
                        Tommy666
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 July 2007

                          @Corsaboyrick wrote:

                          Het is een tip het maakt mij niet uit hoor

                          Maar ik heb zelf een B

                          Hebben jullie nog tips voor mijn auto wat erg leuk is ?

                          Ps hoe kan ik foto’s plaatsen in dit topic ?

                          http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=162&t=159087

                          #18173649
                          theunm
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            iemand die vrienden maakt onderweg

                            #18173650
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @theunm wrote:

                              iemand die vrienden maakt onderweg

                              Lol.

                              #18173652
                              robert_corsa
                                Lid sinds:
                                16 May 2009

                                Toch even een feedback over de ts.

                                wat je wel zou kunnen doen is het volgende.
                                je maakt een nieuw topic aan. (1.2 16v tikt)
                                dan zou je een vraag moeten krijgen over welke type corsa het gaat a, b, c, d
                                je maakt je topic verder af met je vraag en plaatst hem

                                dan zou het misschien geen gek idee zijn als er dan automatisch in de titel
                                “B corsa” 1.2 16v tikt.

                                De zoek functie kun je daarop wellicht aanpassen waardoor die ook beter werkt.
                                daarnaast ziet iedereen gelijk om welk type corsa het gaat.

                                apparte mappen maken is natuurlijk ruk. Dat werkt niet.

                                en ja andere clubs zwart makem is echt heel dom.
                                Je heb er spijt van maar tegelijkertijd doe je het hier weer.
                                van mij kan je ook hier weer een ban krijgen.
                                weg van de minste weerstand kiezen, veilig van achter je laptop en mooi lachen om de reacties van ons.

                                moderator: slotje erop

                                #18173653
                                soepkiepe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2010

                                  ben het er wel mee eens..

                                  kunnen we ook niet topics maken voor de kadett a b c en d?
                                  doe da ook ff met de astra, f g h en ga maar door.
                                  DAN word het pas een rommelig iets ;)

                                  #18173654
                                  Moker23
                                    Lid sinds:
                                    20 April 2013

                                    Ik moet rick toch wel ergens gelijk geven dat als je 4 aparte mappen in de corsa map zelf zou maken het makkelijker zou zijn. Uiteraard hebben mensen gelijk dat als mensen Corsa B of iets dergelijks erbij zouden zetten in het topic maar als je even 2 tellen kijkt zie je dat de helft dat dus niet doet :)

                                    #18173655
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      @Moker23 wrote:

                                      Ik moet rick toch wel ergens gelijk geven dat als je 4 aparte mappen in de corsa map zelf zou maken het makkelijker zou zijn. Uiteraard hebben mensen gelijk dat als mensen Corsa B of iets dergelijks erbij zouden zetten in het topic maar als je even 2 tellen kijkt zie je dat de helft dat dus niet doet :)

                                      En dan dus ook maar 5 sub forums in het kadett gedeelte en 4 in het astra etc.
                                      ik stoor me er niet aan als er in de topic titel niet bijstaat welk type.

                                      Wel als ik 20 subforums moet doorklikken om te zien hoe en wat.

                                      Als je een forum of club hebt wat alleen bezig is met corsa’s is het nog te doen. Maar we zitten hier op het algemene opel-forum.

                                      Veel opel modellen met veel algemene overeenkomsten. Keep it simple is juist de kracht helemaal voor de personenen die jullie proberen verder te helpen met de problemen en of vragen.

                                      #18173656
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Ten eerste: een vete vanuit een ander forum niet hier voortzetten.
                                        En allerlei subfora: de situatie zoals ie nu is bestaat al vanaf dag 1 en zal niet gauw worden veranderd. Tevens wordt het gehele forum een opeenstapeling van sub fora.
                                        Zelf heb ik een vectra c, en als ik een topic open begin ik bijna altijd met Vectra c: bla bla bla…….werkt vrij goed.

                                        #18173640
                                        soepkiepe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 August 2010

                                          @2000 wrote:

                                          Ten eerste: een vete vanuit een ander forum niet hier voortzetten.
                                          En allerlei subfora: de situatie zoals ie nu is bestaat al vanaf dag 1 en zal niet gauw worden veranderd. Tevens wordt het gehele forum een opeenstapeling van sub fora.
                                          Zelf heb ik een vectra c, en als ik een topic open begin ik bijna altijd met Vectra c: bla bla bla…….werkt vrij goed.

                                          en als iedereen gewoon net zo als jij en meerdere gewoon in de topic titel ff vermeld om wat voor auto het gaat is er niks aan de hand.
                                          net zoals ik hier boven al aangaf, als je dat bij de corsa a b c enz gaat doen moet je dat bij alle merken gaan doen.
                                          dan heb je veel te veel sub fora’s waardoor het overzicht alleen maar slechter word.

                                          #18173651
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Tevens even al het offtopic geneuzel verwijderd……….

                                            #18173657
                                            PeterNoFear
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 January 2012

                                              Mocht er iets zijn over een bepaald motortype, kun je evt. de motorcode in de titel vermelden, of kun je terecht in het speciale deel hiervoor.
                                              Er zijn namelijk veel modellen met hetzelfde motortype, of met dezelfde eigenschappen ( bijv: c12nz, c14nz, c16nz)
                                              Als je hier dus problemen mee hebt, kun je dit wel posten in het gedeelte “corsa B” terwijl deze blokken ook in de A geleverd zijn.
                                              Dan is het natuurlijk sonde als iemand die in het A gedeelte actief is, en er wat van weet, het niet leest doordat het bij het B gedeelte staat.

                                              Mocht er iets zijn over elektra, kun je dat ook beter niet in een model-gerelateerd gedeelte zetten, omdat veel mensen gewoon elektra
                                              begrijpen en dit dus niet lezen omdat ze bijvoorbeeld in het C gedeelte actief zijn, terwijl het om een B gaat.

                                              Interieurdelen, ja dat is dan weer wat, wat verschilt per model.
                                              Maar dan moet je ook weer een onderverdeling maken in A1, A2 en A3, B1 en B2, etc. etc, omdat ook dit weer verschilt.

                                              Ik vind het overzichtelijk zat, en als je de zoekfunctie gebruikt kom je er ook wel.
                                              Als dat niet lukt, maak je een nieuw topic aan, mocht er al een topic over zijn, krijg je dat gauw genoeg te zien.

                                              Iedereen wil elkaar helpen, tenminste, zo vind ik het overkomen hier :thumbup

                                              #18173658
                                              funkycorsa
                                                Lid sinds:
                                                3 March 2009

                                                @2000 wrote:

                                                Tevens even al het offtopic geneuzel verwijderd……….

                                                Thank you!

                                                Verder zou het een vol forum worden als je in elke submap de topics : Corsa gespot en wat heb jij vandaag aan je corsa gedaan zou krijgen.

                                                vind robbert zijn oplossing wel een goede trouwens, als je een corsa b specifiek topic opent em dan Corsa b versnellingsbak oid noemt! :thumbup

                                                #18173659
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Nog een Voordeel van de Corsa-A-B-C-D bij elkaar is dat er toch wel veel overeenkomsten met elkaar zijn.

                                                  Zo zijn er motoren die zowel in de Corsa-A als B geleverd zijn van een gelijk type (C12NZ C14NZ C14SE 15D C15D 15DT C15DT), en ook van de Corsa-B naar corsa-C bijvoorbeeld (de X10XE is vrijwel gelijk aan de Z10XE, de X12XE is vrijwel gelijk aan de Z12XE), dat heb je ook weer met de Corsa C en D (Z10XEP Z12XEP Z14XEP ga zo maar door en door).

                                                  En dan nog de basis technieken die vrijwel gelijk zijn, zo is het onderstel van de Corsa-A en B vrijwel gelijk aan elkaar en kan je alles ervan zowat uitwisselen.

                                                  Willem

                                                  #18173660
                                                  RISL
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2011

                                                    Wat te denken van de duizenden topics die dan nu nog moeten worden ingedeeld?
                                                    Daar is niet aan te beginnen…

                                                    #18173661
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      @wim-v6 wrote:

                                                      Nog een Voordeel van de Corsa-A-B-C-D bij elkaar is dat er toch wel veel overeenkomsten met elkaar zijn.

                                                      Zo zijn er motoren die zowel in de Corsa-A als B geleverd zijn van een gelijk type (C12NZ C14NZ C14SE 15D C15D 15DT C15DT), en ook van de Corsa-B naar corsa-C bijvoorbeeld (de X10XE is vrijwel gelijk aan de Z10XE, de X12XE is vrijwel gelijk aan de Z12XE), dat heb je ook weer met de Corsa C en D (Z10XEP Z12XEP Z14XEP ga zo maar door en door).

                                                      En dan nog de basis technieken die vrijwel gelijk zijn, zo is het onderstel van de Corsa-A en B vrijwel gelijk aan elkaar en kan je alles ervan zowat uitwisselen.

                                                      Even de knuppel in het hoenderhok (vergeef me het alsjeblieft ;) ) voor wat betreft die motoren: er zijn ook nog de subforums voor de afzonderlijke motoren. Als je nu met je Corsa A/B/C/D nu een motorisch probleem hebt, hoort zoiets dan in het Corsa-forum of in principe in het gedeelte van betreffende motor ? En wat maakt dat onderscheid ? Dat is mij éigenlijk niet helemaal duidelijk en op dat vlak ben ik het toch wel met de topicstarter eens. Er zijn best veel verschillende subforums maar de verdeling onderling kan wel helderder eigenlijk :)

                                                      In de perfecte wereld denk ik dat je niet te schrikachtig moet zijn om wat méér subforums te hebben zolang de verdeling maar duidelijk is. Veelgehoorde redenering: ‘als je meer subforums hebt wordt het onoverzichtelijk’ maar dat is niet per definitie zo. Het wordt pas onoverzichtelijk als je bezoekers de verdeling niet snappen ;)

                                                      In diezelfde perfecte wereld denk ik dat toch echt per type en versie een subforum zou hebben met -waar relevant- links naar elkaar voor veelvoorkomende problemen. De motorische problemen in de motor-forums per motorsoort (die ZIJN er al !) en dan heb je best een duidelijke verdeling. En verdelen van oude topics hoeft niet in een namiddag te gebeuren op zich. En als je iemand met databasetoegang hebt en een beetje handig is met queries dan kun je daar ook wel wat tijd besparen ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.