Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Er loopt water in mn Kadett E. Waar komt het weg ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2011 om 18:07 #17239172
dag medeforummers,
Ik heb een acuut probleem.
Er komt water in mijn Kadett E
De vloerbedekking onder de pedalen is zeiknat.
Vorige week nog nieuwe automatten gelegd en toen was er niets aan de hand.
Nu zou ik stofzuigen, leun wat op de vloerbedekking en het water kwam zo op door de bedekking heen !!
het enige wat mij te binnen kan schieten is de aanjagerkachel, die zit immers in de afvoergoot onder de ruitewissers.
Kan dit het zijn ?
kan er water vanuit de goot via de aanjager naar binnen lopen ?
De deurrubbers heb ik ook vervangen maar kan geen vocht ontdekken bij de rubbers.
Ook zijn de “afvoerputjes” links en rechts van de auto helemaal vrij. het is er zelfs brandschoon.Graag jullie meningen hierover.
Mijn Kadett moet dinsdag voor de keuring, daarna wil ik alles loshalen om te kijken waar het nou weg komt.
maar mischien is dit een probleem wat zich vaker voordoet ?Oh ja, het is gebeurt terwijl de auto 1,5 maand stilstaat. De kadett heeft vandaag wel gereden maar toen was het droog !
groet, Rik ;)
13 augustus 2011 om 19:31 #17895193is het gewoon water of koelvloeistof?
heb het bij mn gsi ook eens gehad dat alles nat was.
bleek achteraf koelvloeistof te zijn van de kachelradiator onderin.
ook bij mn calibra last van natte matten. alles eruit gehaald, goed laten drogen, afvoerputjes dichtgekit en geen last meer gehad.13 augustus 2011 om 19:33 #17895194@.:Stoffel:. wrote:
is het gewoon water of koelvloeistof?
heb het bij mn gsi ook eens gehad dat alles nat was.
bleek achteraf koelvloeistof te zijn van de kachelradiator onderin.
ook bij mn calibra last van natte matten. alles eruit gehaald, goed laten drogen, afvoerputjes dichtgekit en geen last meer gehad.Dat ga ik nazien morgen !
maar volgens mij was er genoeg koelvloeistof in het tankje, vanmiddag heb ik em nog gebruikt. dan had de motor moet koken.En die afvoerputjes, zijn dat die rubberdoppen in de bodem ?
Rik ;)
14 augustus 2011 om 07:13 #17895195Kan van alles zijn:
* Het afvoerpijpje in de motorruimte tegen het schutbord kan verstopt zitten,waardoor het regen water via de kachel naar binnen komt
* De aansluiting van je spiegel op je deur kan een lekkage geven(bij dat driehoekje op je deur)
* Slecht gekit voorruit(als die vervangen is)
* Plastic folie in je deur kan loszitten,gescheurd zijn,waardoor het regenwater via je raam naar binne sijpelt
* Misschien roestvorming in het gedeelte waar je voorruit vastgekit zit (sponning)
* Misschien je dakgoot.Het dak is een aparte plaat die gelast zit aan je stijlen.Daarna hebben ze er kit in gesmeerd en deze kan verdroogd zijn waardoor het via de A,B of C stijl naar binnenkomt.Ik geef er ook maar een gooi aan.Anders moet even in de auto gaan zitten en iemand anders even met de tuinslang over de auto heen gaan.
Ik hoop dat je hier wat mee kan
14 augustus 2011 om 13:39 #17895196Het is in ieder geval GEEN koelvloeistof want het tankje is vol.
vannacht schoot mij te binnen dat ik van de week WEL mijn auto gewassen heb, het water is ook helder onder de bekleding.
Rik ;)
14 augustus 2011 om 16:57 #17895197ik zou inderdaad eens de deurpaneelen eraf nemen.
om te kijken of er folie achter zit, en of die nog goed plakt.
15 augustus 2011 om 17:25 #17895198Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht…. Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is…
Heb toen maar gelijk dat afvoertje met een stuk slang verlengd tot beneden aan…
15 augustus 2011 om 18:08 #17895199@Vinci wrote:
Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht…. Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is…
Heb toen maar gelijk dat afvoertje met een stuk slang verlengd tot beneden aan…
Ja, ik heb dat topic aandachtig gelezen, Ik ga dit zeker doen.
Ik was dit al van plan maar nu, dat er water via die schakelstang ook naar binnen kan komen, zal
ik er vaart achter zetten.Rik ;)
15 augustus 2011 om 18:11 #17895200@saluma wrote:
Kan van alles zijn:
* Het afvoerpijpje in de motorruimte tegen het schutbord kan verstopt zitten,waardoor het regen water via de kachel naar binnen komt
* De aansluiting van je spiegel op je deur kan een lekkage geven(bij dat driehoekje op je deur)
* Slecht gekit voorruit(als die vervangen is)
* Plastic folie in je deur kan loszitten,gescheurd zijn,waardoor het regenwater via je raam naar binne sijpelt
* Misschien roestvorming in het gedeelte waar je voorruit vastgekit zit (sponning)
* Misschien je dakgoot.Het dak is een aparte plaat die gelast zit aan je stijlen.Daarna hebben ze er kit in gesmeerd en deze kan verdroogd zijn waardoor het via de A,B of C stijl naar binnenkomt.Ik geef er ook maar een gooi aan.Anders moet even in de auto gaan zitten en iemand anders even met de tuinslang over de auto heen gaan.
Ik hoop dat je hier wat mee kan
Ook aan deze punten ga ik zeker aandacht besteden….
Rik ;)
16 augustus 2011 om 20:45 #17895192Onder de parafaanplaat is niets mis. kachelmotor weggenomen maar alles oke.
morgen gaan we verder zoeken.Rik ;)
16 augustus 2011 om 21:01 #17895191Mijn corsa is ook lek, ik heb nog niet goed gekeken maar ik weet wel waar het ongeveer vandaan komt.
Wat ik doe is alle bekleding en panelen er uit aan de voorkant, vervolgens de buurman met de slang deel voor deel je auto onder laten gieten terwijl ik zelf in de auto met een zaklamp de sporen volg.
Wat ik binnenkort wil gaan proberen is een dj rookmachine in de auto zetten. om zo van de buitenkant te gaan kijken waar de rook vandaan kom :P ten eerste leek me dit handig, maar omdat ik niet weet of dit gaat werken leek het me ook gewoon leuk om te doen :P
17 augustus 2011 om 19:16 #17895201Ik heb de oorzaak gevonden !!!!!
De deurrubber die in de sponning zit van de auto, die zat niet goed genoeg in de sponning.
Hij was een beetje uitgerekt in de bocht, onder de scharnieren zeg maar.
Ik heb dus de deurrubber een beetje samengeknepen en weer gemonteerd.
Ik heb nu goede hoop dat het nu klaar is.
Ik heb het voorste deel van de vloerbekleding eruit gehaald zodat het weer goed kan drogen.
tevens heb ik dankbaar gebruik gemaakt om alles een beetje schoon te maken daar.
Alles meteen even bekeken wat roest betreft maar alles is in prima staat op de bodem !!!
Ik kwam ook nog een kassabonnetje tegen uit 1991 met boodschappen uit Vaassen hahaha.Tot zover wil ik iedereen die meegedacht heeft hartelijk bedanken. Ik heb alle adviezen zeer ter harte genomen !!!!!
Rik ;)
17 augustus 2011 om 19:27 #17895202Wat scheelt om de boel te drogen is flink wat oude kranten neer leggen….
17 augustus 2011 om 19:33 #17895203@Vinci wrote:
Wat scheelt om de boel te drogen is flink wat oude kranten neer leggen….
Ik ben vanavond bezig geweest om al het water op te deppen met dweilen. Werkt ook goed.
Nu heb ik er ook 1 onder. Voordat ik naar mijn werk ga morgen nog een droge eronder leggen en de ramen open.
Maar bedankt voor de tip “vinci” !!Rik ;)
17 augustus 2011 om 20:41 #17895204Doe ze altijd in mijn schoenen als die nat geregend zijn, werkt als een trein. Maar heb zelf dus ook mijn vloermatten een tijdje terug nat gehad en met kranten waren ze zo weer droog. Wel steeds even een vers pakketje eronder leggen….
18 augustus 2011 om 18:53 #17895205OORZAAK LEKKEGE GEVONDEN !!!!
ook nog op een beroerde plaats:
Door het raamkit heen.
als je voor de auto staat lekt hij rechtsboven door de kit heen.
druppels gaan mooi via de binnenkant ven de deurrubber naar beneden, zo onder het matje.
Je ziet het niet maar je merkt het pas als het zeiknat is geworden. Dat is bij mij nu het geval.
Er zit GEEN nieuw raam in, maar dat zal wel moeten. Anders zou ik het niet weten hoe je het op wilt lossen.
Volgens mij is dit nog het originele raam, zit vol met piepkleine krasjes.Zal de komende dagen een paar offertes vragen wat het kost een nieuw raam.
Alle kosten zijn voor mij :cry :cry Ben niet tegen ruitschade verzekerd.Weten jullie dit weer even
Rik ;)
18 augustus 2011 om 18:56 #17895206Extra kit is geen optie? :o
18 augustus 2011 om 19:02 #17895207@Aapje wrote:
Extra kit is geen optie? :o
Denk het niet, die strip/rubber die om het raam zit moet weg. je trekt geheid kit mee en dan lekt ie nog meer !!
Rik ;)
18 augustus 2011 om 19:22 #17895208Gewoon draadje veerstaal er door trekken en de ruit er uit snijden. Busje ruitenkit kopen (kost ongeveer een tientje) beetje kit primer, kortom alle spulletjes van Loctite… Nieuw raam bestellen (kost tussen de 50 en 150 euro) en van die zuignappen handvat dingen en dan leg je er met z’n tweeen zo een nieuw raam in….
19 augustus 2011 om 18:36 #17895209@KadAstra-EF wrote:
Ik heb de oorzaak gevonden !!!!!
De deurrubber die in de sponning zit van de auto, die zat niet goed genoeg in de sponning.
Hij was een beetje uitgerekt in de bocht, onder de scharnieren zeg maar.
Ik heb dus de deurrubber een beetje samengeknepen en weer gemonteerd.
Ik heb nu goede hoop dat het nu klaar is.
Ik heb het voorste deel van de vloerbekleding eruit gehaald zodat het weer goed kan drogen.
tevens heb ik dankbaar gebruik gemaakt om alles een beetje schoon te maken daar.
Alles meteen even bekeken wat roest betreft maar alles is in prima staat op de bodem !!!
Ik kwam ook nog een kassabonnetje tegen uit 1991 met boodschappen uit Vaassen hahaha.Tot zover wil ik iedereen die meegedacht heeft hartelijk bedanken. Ik heb alle adviezen zeer ter harte genomen !!!!!
Rik ;)
Een bonnetje uit vaassen, haha daar woon ik, misschien dat die opel hier vandaan komt, hier zat vroeger een opel dealer namelijk :thumb
19 augustus 2011 om 21:10 #17895210@Astra F Vaassen wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Ik heb de oorzaak gevonden !!!!!
De deurrubber die in de sponning zit van de auto, die zat niet goed genoeg in de sponning.
Hij was een beetje uitgerekt in de bocht, onder de scharnieren zeg maar.
Ik heb dus de deurrubber een beetje samengeknepen en weer gemonteerd.
Ik heb nu goede hoop dat het nu klaar is.
Ik heb het voorste deel van de vloerbekleding eruit gehaald zodat het weer goed kan drogen.
tevens heb ik dankbaar gebruik gemaakt om alles een beetje schoon te maken daar.
Alles meteen even bekeken wat roest betreft maar alles is in prima staat op de bodem !!!
Ik kwam ook nog een kassabonnetje tegen uit 1991 met boodschappen uit Vaassen hahaha.Tot zover wil ik iedereen die meegedacht heeft hartelijk bedanken. Ik heb alle adviezen zeer ter harte genomen !!!!!
Rik ;)
Een bonnetje uit vaassen, haha daar woon ik, misschien dat die opel hier vandaan komt, hier zat vroeger een opel dealer namelijk :thumb
Haha, De Kadett komt nieuw uit Vaassen ja. Ik meende dat het bedrijf Wielink Opel Heette.
Rik ;)
22 augustus 2011 om 13:52 #17895211EEN UPDATE:
nadat ik de deurrubber beter in de sponning had gedaan dacht ik dat het klaar was.
Nou, mooi niet dus !!!!!!!!!
Dus weer aan het zoeken gegaan. Ik was ongetwijfeld de enige Nederlander die blij werdt van regen haha.
Nou, heel vlug daarna begon het lekken weer. Ik weer de deurrubber eraf (in de regen)
Toen vond ik druppels die langs het hemeltje kwam. (ook net opgeknapt)
Toen snel het zonneklepje eraf en nog 2 andere kapjes/stekers en toen zag ik het:
Water door het raamkit heen. nu eindelijk gevonden dacht ik. Dus vrijdagmiddag naar de glasboer voor een afspraak om het raam te vervangen.
Vanmorgen, ik zou aan het werk gaan Toen ik aan 1 van de punten van “saluma” dacht: Kitnaat in het dakgootje !
Ik even de proef op de som nemen en nu werdt het duidelijk. Inderdaad water door de uitgedroogde kitnaad tussen de 2 plaatdelen door richting het voorruit.
Zo lijkt het dat het Voorruit lekt maar dat is het niet !Ik dus de afspraak afzeggen, s’middags vrijgenomen om te kitten waar het lekt:
en deze:
Dit droogt nu en vanavond wordt er regen verwacht in het Noorden. Ben erg benieuwd!!
Groet, Rik ;)
22 augustus 2011 om 13:55 #17895212AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben ook benieuwd :)
22 augustus 2011 om 15:29 #17895213Ik ook, zie trouwens ook dat er kleine lakbeschadigingen zitten, zou ik ook effe wat novarox op doen en lakstiftje over heen halen, anders rot de boel lekker onder de lak door over de jaren heen….
22 augustus 2011 om 15:47 #17895214Ik hoop voor je dat het probleem is opgelost.
hoe kom ik hier zo op?Bij mijn Astr a F station zag ik dat het achterruit ‘bedruppelt’ was.
Opgedroogde waterdruppels van het wassen.En aangezien alle zegen van boven komen,kwam ik dus onder de gootlijst uit.
De strip er af gehaald,antiroest er gesmeerd,carrossoriekit er op gedaan het het probleem was over!Ik help het je hopen,ik denk dat jij nu een probleem minder heb!
gr Marcel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.