Er is nog 1 ding wat ik niet snap van mijn Let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Er is nog 1 ding wat ik niet snap van mijn Let

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225146
    armando
      Lid sinds:
      15 February 2007

      Hallo

      Een paar maanden geleden is mijn C20LET Gedemonteerd.
      Alles is daarbij gereinigd(Kop klepppendeksel onderblok oliepomp aanzuigbuis) klepstoters alles.Daarna het blok weer gemonteerd,Z Let koppakking nieuwe olie pomp pakking carterpakking klepdekselpakking krukas lagers noem maar op alle boutjes en moertjes nieuw.De eertse week starte het blok zonder getik. Daarna werd het steeds meer.De olie druk is koud 4bar en warm stationair 2bar.Dus goed.Wat ik nu niet snap is dat als je het blok koud start het tikt,als je hem meteen uit doet en daarna start hij niet tikt.de olie druk is dan nog steeds 4bar.Van een Tuner heb ik gehoord dat klepstoters nooit stuk gaan,of zijn ze nu lek?
      De Tuner heeft de oliepomp na gekeken en er was niets mis mee.Dit getik begint mij te irriteren.Ik heb binnen 4sec oliedruk bij koudstart hoe is dit bij Jullie? Wat moet ik hiermee??

      #17718191
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        oliepomp controleren?

        zou het risico niet willen nemen en direct nieuwe plaatsen (z20let schijnt betere te zijn)

        #17718192
        armando
          Lid sinds:
          15 February 2007

          Was niet nodig volgens tuner er zat geen speling tussen de tandjes

          #17718193
          david verburg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            te dunne olie mischien? noem maar iets

            #17718194
            armando
              Lid sinds:
              15 February 2007

              Castrol 10w60rs

              #17718195
              jason
                Lid sinds:
                1 July 2004

                origineel gepost door armando
                Castrol 10w60rs

                heb ik ook met koude start.
                1/2 min en tikken is weg.
                ik neem het maar voor lief.

                #17718196
                gsi-maffia
                  Lid sinds:
                  15 December 2006

                  Ik denk dat de klepstoters gewoon beginnen te verslijten..

                  wil je dit weg hebben,zullen er gewoon nieuwe in moeten..

                  #17718197
                  Andre Botter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    Ik heb nog nooit nieuwe stoters gemonteerd die dingen slijten niet.
                    Vervuilen wel dan kan je ze schoon maken.

                    #17718198
                    jason
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      kan wel nieuw is wel een duur geintje x 16
                      hier staat iets over het schoon maken
                      http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/hydraulic_lifters.htm

                      #17718199
                      Corsa16V
                        Lid sinds:
                        26 January 2005

                        Deze klepstoters gaan idd nooit stuk, vervuilen als de nooit goed schoon worden van binnen kan je alles vernieuwen met olie enz. Ze blijven vuil van binnen.
                        Maar als het alleen bij koude start is zoals bij de 1/2 van alle XE/LET het kan voor de rest geen kwaad maakt het toch niet uit? Ik heb het soms, de ene keer wel even de andere keer niet.

                        #17718200
                        armando
                          Lid sinds:
                          15 February 2007

                          Ik heb het idee dat ze lek zijn

                          #17718201
                          Corsa16V
                            Lid sinds:
                            26 January 2005

                            Dat lijkt me heel sterk er zit 1 gat in, daar komt de olie in en worden ze gevuld. Dan moet er nog een gat inzitten…En ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.

                            #17718202
                            M@ntaMi@
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              NIet over nadenken. Is totaal geen probleem als ze even staat te tikken, beter dat dan dat ze vast zitten.

                              Stoters lopen bij stilstand leeg en kan soms even duren voordat deze weer opnieuw gevuld raken. Niet over inzitten.

                              Heb ooit een c20xe gehad die bleef wel 10 min. tikken. Destijds niets aan gedaan en motor was gewoon prima, nooit gezeik en deed het altijd.

                              #17718203
                              armando
                                Lid sinds:
                                15 February 2007

                                Bij het starten in de ochtend duurt het 4sec voordat de oliedruk meter op 4bar staat.
                                Hoe is dat bij jullie?

                                #17718204
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Is die 4 bar tijdens of na het starten? Ik heb tijdens het starten al minstens 3 bar. (CIH)

                                  #17718205
                                  skinsdale
                                    Lid sinds:
                                    15 June 2008

                                    tikkende kleppen zijn normaal en komen door de hydraulische klep stoters
                                    dus geen ramp

                                    #17718206
                                    armando
                                      Lid sinds:
                                      15 February 2007

                                      Tijdens de start geeft ie 0 aan na 4sec tussen de 4en5bar
                                      Heeft dit blok een oliedruk regelaar?

                                      #17718207
                                      loodgieter
                                        Lid sinds:
                                        12 April 2010

                                        Als je een beetje handig bent.
                                        Opengooien kijken wat er aan de hand is.
                                        Zo niet dan laat maar zitten. blok gaat er niet naar zijn einde erdoor.

                                        #17718208
                                        kipracing
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2005

                                          even de klepstoters uitelkaar halen. olie er uit drukken,dagje in benzine weken en nogmaals kogeltje indrukken en olieresten er uit drukken. vaak is het gewoon dikke smeerdrap waardoor de stoters gaan tikken. komt vaak door te te laat met beurtjes waardoor de olie dikker word. je ziet soms wel carterpannen waargewoon een soort koolaanslag in zit….komt door achterstallig onderhoud…

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.