Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Er is nog 1 ding wat ik niet snap van mijn Let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2010 om 21:40 #17225146
Hallo
Een paar maanden geleden is mijn C20LET Gedemonteerd.
Alles is daarbij gereinigd(Kop klepppendeksel onderblok oliepomp aanzuigbuis) klepstoters alles.Daarna het blok weer gemonteerd,Z Let koppakking nieuwe olie pomp pakking carterpakking klepdekselpakking krukas lagers noem maar op alle boutjes en moertjes nieuw.De eertse week starte het blok zonder getik. Daarna werd het steeds meer.De olie druk is koud 4bar en warm stationair 2bar.Dus goed.Wat ik nu niet snap is dat als je het blok koud start het tikt,als je hem meteen uit doet en daarna start hij niet tikt.de olie druk is dan nog steeds 4bar.Van een Tuner heb ik gehoord dat klepstoters nooit stuk gaan,of zijn ze nu lek?
De Tuner heeft de oliepomp na gekeken en er was niets mis mee.Dit getik begint mij te irriteren.Ik heb binnen 4sec oliedruk bij koudstart hoe is dit bij Jullie? Wat moet ik hiermee??24 augustus 2010 om 21:43 #17718191oliepomp controleren?
zou het risico niet willen nemen en direct nieuwe plaatsen (z20let schijnt betere te zijn)
24 augustus 2010 om 21:45 #17718192Was niet nodig volgens tuner er zat geen speling tussen de tandjes
24 augustus 2010 om 21:55 #17718193te dunne olie mischien? noem maar iets
24 augustus 2010 om 22:03 #17718194Castrol 10w60rs
25 augustus 2010 om 07:03 #17718195origineel gepost door armando
Castrol 10w60rsheb ik ook met koude start.
1/2 min en tikken is weg.
ik neem het maar voor lief.25 augustus 2010 om 16:06 #17718196Ik denk dat de klepstoters gewoon beginnen te verslijten..
wil je dit weg hebben,zullen er gewoon nieuwe in moeten..
25 augustus 2010 om 16:55 #17718197Ik heb nog nooit nieuwe stoters gemonteerd die dingen slijten niet.
Vervuilen wel dan kan je ze schoon maken.25 augustus 2010 om 18:12 #17718198kan wel nieuw is wel een duur geintje x 16
hier staat iets over het schoon maken
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/hydraulic_lifters.htm26 augustus 2010 om 10:52 #17718199Deze klepstoters gaan idd nooit stuk, vervuilen als de nooit goed schoon worden van binnen kan je alles vernieuwen met olie enz. Ze blijven vuil van binnen.
Maar als het alleen bij koude start is zoals bij de 1/2 van alle XE/LET het kan voor de rest geen kwaad maakt het toch niet uit? Ik heb het soms, de ene keer wel even de andere keer niet.31 augustus 2010 om 21:06 #17718200Ik heb het idee dat ze lek zijn
1 september 2010 om 11:16 #17718201Dat lijkt me heel sterk er zit 1 gat in, daar komt de olie in en worden ze gevuld. Dan moet er nog een gat inzitten…En ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.
1 september 2010 om 15:02 #17718202NIet over nadenken. Is totaal geen probleem als ze even staat te tikken, beter dat dan dat ze vast zitten.
Stoters lopen bij stilstand leeg en kan soms even duren voordat deze weer opnieuw gevuld raken. Niet over inzitten.
Heb ooit een c20xe gehad die bleef wel 10 min. tikken. Destijds niets aan gedaan en motor was gewoon prima, nooit gezeik en deed het altijd.
3 september 2010 om 13:08 #17718203Bij het starten in de ochtend duurt het 4sec voordat de oliedruk meter op 4bar staat.
Hoe is dat bij jullie?3 september 2010 om 20:28 #17718204Is die 4 bar tijdens of na het starten? Ik heb tijdens het starten al minstens 3 bar. (CIH)
4 september 2010 om 08:57 #17718205tikkende kleppen zijn normaal en komen door de hydraulische klep stoters
dus geen ramp4 september 2010 om 19:07 #17718206Tijdens de start geeft ie 0 aan na 4sec tussen de 4en5bar
Heeft dit blok een oliedruk regelaar?9 september 2010 om 16:08 #17718207Als je een beetje handig bent.
Opengooien kijken wat er aan de hand is.
Zo niet dan laat maar zitten. blok gaat er niet naar zijn einde erdoor.11 september 2010 om 02:23 #17718208even de klepstoters uitelkaar halen. olie er uit drukken,dagje in benzine weken en nogmaals kogeltje indrukken en olieresten er uit drukken. vaak is het gewoon dikke smeerdrap waardoor de stoters gaan tikken. komt vaak door te te laat met beurtjes waardoor de olie dikker word. je ziet soms wel carterpannen waargewoon een soort koolaanslag in zit….komt door achterstallig onderhoud…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.