EPS dashboardlichtje

Forumindex Forums Modellen Corsa EPS dashboardlichtje

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    DennisOpel
    Deelnemer

Hallo Opel liefhebbers,

Ik heb het volgende probleem. Tenminste ik weet niet of het een probleem is, misschien hoort het ook wel zo.

Ik heb een Corsa C uit 2004. Vanochtend wilde ik de auto starten en in stand I van het contact zie ik verschillende lampjes branden. Waaronder de EPS. Ik weet dat dit van de stuurbekrachtiging is. Als ik de auto op stand II zet, en hem dus start. Dan gaan alle lampjes uit, waaronder ook de EPS. Mijn vraag is nu, is dit normaal en is er geen probleem met de stuurbekrachtiging? Of is er wel degelijk wat aan de hand, ook al brandt het lampje wel op contact maar niet met lopende motor?

Alvast bedankt!

Dennis

cano666

Bedoel je esp? zo ja dit heeft niks met je stuurbekrachtiging te maken. Als ik je verhaal lees dan zie ik niets vreemds.

Anoniem

@cano666 wrote:

Bedoel je esp? zo ja dit heeft niks met je stuurbekrachtiging te maken. Als ik je verhaal lees dan zie ik niets vreemds.

Je weet dat EPS staat voor Electric Power Steering ? Je mag drie keer raden waar dat voor staat ;)

Voor zover ik weet hoort het lampje -net als airbag en ABS-lampje bijvoorbeeld- aan te gaan bij contact en uit te gaan na het starten. Zo weet je als gebruiker dat het lampje niet defect is. Geen reden tot zorg dus :)

cano666

Lees het voor het eerst :thumb

DennisOpel
            Deelnemer

Bedankt voor jullie reactie! Niks aan de hand gelukkig:)

Verzonden vanaf mijn iPhone 5 met behulp van Tapatalk.

aroe

Is gewoon een controle test of de lampjes nog werken. Als die niet meer werkt heb je denk ik een groter probleem want dan kan je auto niet meer aan geven of er wat mis is met je Stuurbekrachtiging en kan je voor nare verassingen komen te staan zoals ik al is heb gehad! (dat is verdomd zwaar sturen als die ineens weg valt)

Sent from my MS-7599 using Tapatalk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.