Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › EPS Corsa B 1.2 16v 1999
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2010 om 15:16 #17222145
Goedendag Mensen.
Ik heb een vraagje over de EPS van de corsaB
Een collega wil een OBD II aanschaffen met Opel softwareNu zou ik graag weten of met dit apparaat alleen fout codes kan uitgelezen of kan je hiermee ook de instellingen wijzigen van de EPS?
Want voor mij mag de bekrachtiging wel meer zijn.
Is nu bij heel langzaam rijden veel (prima)maar wordt dan
minder en boven de 60 is hij weg(niet prima vind ik).Heb wel op internet een set gezien die kan je monteren en dan neemt dit kastje het signaal van de snelheid en de toeren over in de bekrachtiging en deze is dan te regelen met een potmeter.
Wie weet hier wat van en wat te doen??
Alvast bedankt voor de moeite.
Marcel.
6 juni 2010 om 16:44 #17683668snelheids signaal eraf halen
dan staat ie constant in de inparkeer stand
heb ik zelf ook gehad na inbouw van c20xe
ik vind het niks hij word super gevoelig als je hard rijd
dus heb toen een puls gever op de bak gezet
en toen werkte alles weer normaal7 juni 2010 om 19:02 #17683669Kan ik me voorstellen .
Ik merk veel bekrachtiging met parkeren en minder tot ongeveer 60 en daarna geen.
Het mooiste zou dus zijn de bekrachtiging die er tot de 60 is.
Zal dan wel of een ohmse waarde of een bepaalde spanning bij horen
daar moet ik achter zien te komen.Mijn vader heeft pas een corsa D gekocht en daar werkt de bekrachtiging heel goed moet ik zeggen.
Want ik vind om het eerlijk te zeggen de hydraulische fijner.
8 juni 2010 om 17:42 #17683670je maakt boven de 60 toch gaan haakse bochten :hmmz Die bekrachtiging heb je (in mijn ogen) echt niet nodig boven de 20-30…
8 juni 2010 om 19:04 #17683671Zou ook wel eens een kwestie van wennen kunnen zijn.
Heb altijd grotere wagens gereden vandaar.Maar moet zeggen de 1.2 16v die ik nu heb is veeel zuiniger
dan de 1.4 16v:D en daar heb ik nu juist een kleine wagen voor
dus maar eersteen paar weken wennen.14 juli 2010 om 21:31 #17683672ik heb een vraagje over de EPS van de corsaB
Een collega wil een Tech2/ OBD II aanschaffen met Opel softwareNu zou ik graag weten of met dit apparaat alleen fout codes kan uitgelezen of kan je hiermee ook de instellingen wijzigen van de EPS?
Weet iemand hier meer van?
Alvast bedankt.
26 juli 2010 om 16:01 #17683673Toch nog maar een keer plaatsen
Bij de corsa merk je volle bekrachtiging zeg tot 10km/uur.
Van 10-60km/uur halve kracht .
Tot zover prima maar vanaf 61km/uur is de bekrachtiging zo ver ik kan merken nul.
Dan vindt ik het te zwaar tot rond de 90km/uur en daarboven is het door de snelheid weer goed te doen.Nu komt het is er iemand die de instellingen in de software aan kan passen zodat de bekrachtiging pas wegvalt bij 91km/uur?
En zo ja wat kost dat dan.Heb met de nieuwe Corsa ook gereden ook met EPS maar dat gaat gewoon prima zeg maar net zo als “vroeger”
de hydraulische.Verder een zeer zuinige en fijne wagen maar het zou echt 100%zijn als het bovengenoemde opgelost zou zijn.
Alvast bedankt voor de tips.
26 juli 2010 om 16:14 #17683674je zal de puls moeten verminderen,dat de auto denkt dat je langzamer rijd.
26 juli 2010 om 17:14 #17683675Zou dat bij de opel dealer moeten evt een aanpassing?
Of dat deze er al lang is maar bij mijn wagen nog niet is uitgevoerd?
kan wel eens een mail sturen naar de Opel dealer weet ik
in ieder geval meer.Had via internet een kastje gekocht om de snelheids en toeren puls te simuleren.
Maar helaas de wagen trapt er maar 5 min in en toen foutmelding
Dus de toeren puls terug geplaatst maar toen de hele regeling in de war.En alles er weer uit gehaald en orgineel gemaakt.
26 juli 2010 om 19:06 #17683676ik denk niet dat de opeldealer er iets voor heeft
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.