enorm veel witte rook

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) enorm veel witte rook

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234717
    cedric
      Lid sinds:
      5 February 2011

      komt enorm veel witte rook die stinkt naar olie uit mijn zaf rijden en optreken doet hij normaal iemand idee denk turbo of oliekering

      #17844272
      DEEF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2007

        koppakking :hmmz

        #17844273
        cedric
          Lid sinds:
          5 February 2011

          krijgt niet te warm en rook stinky naar olie deed het achter dat ik mijn rechte uitlaat lijn gestoken heb vanmidag

          #17844274
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Denk inderdaad de Turbo keerring.

            Kwaaltje en dan gaat ie lichtblauw of zelfs wit roken en stinken uit de uitlaat.

            Willem

            #17844275
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Begrijp ik het nou goed dat je dat hebt na het inbouwen van een andere uitlaat, en alleen bij stilstaan? Dat zou een uitlaat coating kunnen zijn die even moet verbranden. Ik dacht zelf eens dat mijn auto in de fik stond, zoveel rook kwam er van af.

              #17844276
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                Check gewoon even de luchtslang die tussen de turbo en intercooler
                zit op olie , een beetje is normaal maar als het er echt uitloopt alsof
                je aan het aftappen bent wordt het tijd voor een andere turbo , met
                de bekende oilrestrictor en cool pakket niet te vergeten.

                #17844277
                cedric
                  Lid sinds:
                  5 February 2011

                  bedankt heb andere uitlaat gestoken maar na mijn katalysator zat een sensor die zit er nu niet meer op kan deze er mee te maken hebben
                  .

                  #17844278
                  cedric
                    Lid sinds:
                    5 February 2011

                    heb zo 50km gereden omdat ik ni anders kon maar de zaf rijdt perfect

                    #17844279
                    OPCdriver
                      Lid sinds:
                      1 August 2009

                      Je rijdt dus zonder 2e lambdasensor?
                      En je krijgt geen waarschuwing/storingslamp?
                      Zou ‘m toch weer terugplaatsen ondanks dat ie niet
                      zo heel veel doet.
                      Heeft niets met je rook te maken lijkt mij.

                      #17844280
                      giuliettaevo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 November 2006

                        2e sensor is ter controle van de werking van de katalysator… Doet wel degelijk iets en als je hem niet wilt gebruiken zul je hem in de software uit moeten laten schakelen. Goede tuner zal dit voor je kunnen doen.

                        Witte rook is normaal gesproken koelvloeistof die je aan het verbranden bent. Olie rookt blauw en brandstof zwart. Hou dus vooral je koelvoeistofpeil in de gaten en voel eens aan de radiateurslangen of deze niet erg hard worden als de motor loopt.

                        #17844281
                        cedric
                          Lid sinds:
                          5 February 2011

                          heb inderdaad geen storingslampje had wel voor dat de uitlaat erop zat als ik boven de5500toeren kwam in vierde een driehoekje met sleutel wat ik wel raar vind heb andere intercooler 82 graden thermostaat en altijd tekent hij 90 graden

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.