Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Enkele weetjes voor Astra J Sport
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2012 om 18:25 #17249204
Hoi , mijn vader heeft net een Astra sport tweedehands gekocht maar er zit een franstalige handleiding bij.
Kan er iemand verduidelijken wat de “shift”-aanduiding tijdens het rijden betekent en hoe je dit eventueel kan uitschakelen.
Heeft blijkbaar met schakelen te maken maar wanneer je in een “gang” vol gas geeft brandt deze niet ???
Verder heb ik ook nog ergens iets gelezen dat je kan omschakelen van sport naar tour-modus en omgekeerd .
Waar moet je dat instellen ?
Hoe kan je de regensensor voor de ruitenwissers instellen ?
Dan nog een vraagje over de Navi 800 , kan je daar ook een muziekcd tesamen met de Navi-dvd instoppen ?Alvast bedankt en als er iemand een link heeft naar een nl-talige handleiding voor deze wagen en de Navi 800 horen we het ook graag.
3 juni 2012 om 19:13 #18032815Shift zal wel betekenen dat je bij dat toerental moet schakelen om zuinig te rijden, als je vol gas geeft snapt de auto dat je even geen behoefte hebt aan zuinig rijden.
Regensensor is voor zover ik weet niet instelbaar, die bepaald zelf hoeveel de wissers moeten wissen.
Voor de navi heb ik het volgende gevonden: http://www.vauxhallproductforum.co.uk/articles/2946.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Engels moet wel lukken toch3 juni 2012 om 19:35 #18032816Het “schift” lampje gaat meestal branden als je langdurig in een (volgende de auto) te lage versnelling rijd.
Maar ga nooit te hoog zitten met je versnelling door dat lampje, dan heeft je vliegwiel geen lange levensduur.3 juni 2012 om 19:58 #18032817Regensensor van mijn Astra Sports Tourer kan je wel instellen, draaien met het wieltje aan de hendel en je stelt de gevoeligheid in van de regensensor
3 juni 2012 om 20:44 #18032818Mijn corsa D heeft dat lampje ook, die brand als je constante snelheid blijft rijden met hoger dan 2000 toeren.
Voor mij vrij onnodig omdat ik toch al vlug doorschakel (als ik zuinig wil rijden) maar wel een leuke toevoeging, m’n moeder die wil nog wel eens in z’n 3 60-80 blijven rijden als ik er niks van zeg ;)3 juni 2012 om 20:51 #18032819Af en toe met een warme motor doortrekken is sowieso wel fijn voor het blok.
Ow ik wist niet dat de regensensor instelbaar was, weer iets geleerd4 juni 2012 om 16:35 #18032820De regensensor is inderdaad verstelbaar via het wieltje aan de stengel van de ruitenwissers, maar dan moet er natuurlijk wel een regensensor op zitten ;)
Het instellen van de Tour of Sport modus gaat via 2 knopjes met dezelfde naam. Deze knopjes zitten in het rijtje knopjes direct onder je navi scherm. Hiervoor moet de auto wel uitgerust zijn met het “Flexride” systeem, en Sport zorgt dus voor een strakker geveerd onderstel en beter gasrespons. Heb helaas geen info over het Navi 800 systeem, want ik heb het 900 systeem en dat werkt via een SD-card :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.