Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Enkele vragen ivm mijn ascona C 1.6 uit ’86
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2013 om 18:46 #18054481
Die 2 platen van de laatste foto heb ik nog liggen ;) Zijn van een 16sv, weet niet of dat 1 op 1 past??
26 februari 2013 om 18:48 #18054482die platen zijn meestal t zelfde nybra alleen de vroegere ascona c die hadden langere dacht ik
26 februari 2013 om 18:56 #18054483ik bedoelde niet letterlijk rot eh :) gewoon de schade door het verlaagd zijn… Vorig jaar begonnen ze al moeilijk te doen op de keuring.
Mn karterpan staat altijd zo vettig als iets omdat die een zeer klein beetje lekt..en mja zwaardere motor mag niet in belgie maar zijn er geen zwaardere motoren die er identiek uitzien als de 1.6s die er nu insteekt ?
26 februari 2013 om 18:59 #18054484ik zou ze toch graag vervangen moest ik er 2dehands passende vind :) net zoals de carterpan… beter voorkomen dan genezen eh ;)
26 februari 2013 om 19:06 #18054485ik weet niet of ze de motor nummer controleren maar de 16sh heeft 90pk en de 18e 115 pk denk dat dat wel zal lukken
die platen kunnen heel wat hebben hoor maar als je ze van nybra kan over nemen voor een leuke prijs zou ik ze wel verwisselen ja
karterpan kan je als goed is van elke 1600 8v nemen
26 februari 2013 om 19:11 #18054486zou er meteen zoiets onder maken maar dan met gaten erin zodat water er makkelijk uitloopt
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=rally+schutplaat&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.42965579,d.d2k&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=7gktUcjNIuet0QW5v4DADw#um=1&hl=nl&tbm=isch&q=rally+engine+protection&spell=1&sa=X&ei=RwotUZ-qNMuW0QXdoYCgAg&ved=0CEwQBSgA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.42965579,d.d2k&fp=171bb6a3ccc05a12&biw=1366&bih=667&imgrc=Q3-2N0WBuxEK2M%3A%3BhLkZxis0aJ_f1M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.wired.com%252Fimages_blogs%252Fautopia%252F2011%252F02%252Frallyschool13-660×495.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.wired.com%252Fautopia%252F2011%252F02%252Fdrifting-right-to-turn-left-at-rally-school%252F%3B660%3B495″ onclick=”window.open(this.href);return false;26 februari 2013 om 19:20 #18054487mja dat zou ik inderdaad moeten maken. K zal maar eens opzoek gaan naar materiaal en prijzen :p
@ nybra als je die platen verkoopt laat me dan je prijs weten aub ;)
26 februari 2013 om 19:31 #18054488kzal maar in nederland beginnen zoeken denk ik want hier vind ik niets :p
26 februari 2013 om 19:38 #18054489die carterplaat is er niet voor ascona die moet je zelf maken …
27 februari 2013 om 20:39 #18054490@ kenny, je hebt pm!
27 februari 2013 om 23:30 #18054491die van nybra gaan 100% passen alleen de gt versies en 1.8 en 2.0 versies hadden langere die aan de radiatorbalk zaten
28 februari 2013 om 20:00 #18054492@asconahobbyist wrote:
die van nybra gaan 100% passen alleen de gt versies en 1.8 en 2.0 versies hadden langere die aan de radiatorbalk zaten
Bij de 1.8 van mijn sloper zaten dezelfde platen als op mijn 1.6 hoor.
28 februari 2013 om 21:47 #18054493ik bedoelde eigenlijk de 1.8i versies,sorry,was niet helemaal duidelijk.
28 februari 2013 om 21:53 #18054494Dus als ik mijn asco wil ombouwen naar c20xe moet ik dus de korte vervangen voor de langere of hoeft dat niet persee
28 februari 2013 om 22:24 #18054495hoeft niet perse maar is wel aan te raden,geeft veel meer stijfheid enig puntje is wel dat je ook een andere radiateurbalk moet hebben,want daar komt ie aan vast te zitten.
Ik had een 16S GT uit 1985,die had de lange versie,een kennis heeft een 1.8E uit 83,ook de lange,en een andere kennis heeft een 2.0i uit 87 en ook de lange.
De gewone 1.3,1.6 en 1.8 carb hebben allemaal de korte versie,geeft ook veel meer torsie,gek genoeg zijn bij de meeste met de lange dragers de bekende bermuda driehoek veel beter qua roest,omdat het minder kracht te verduren krijgt.28 februari 2013 om 22:42 #18054496Iemand die toevallig een “How to” heeft van hoe je 4 boit demonteerd en 5 boit installeerd?
Liefst MET fotos king:1 maart 2013 om 08:39 #18054497Volgens mij heeft Aapje hier van ht forum al eens zoiets gedaan.
1 maart 2013 om 10:01 #18054498zo moeilijk is dat niet je zorgt met krik onder het blok dat hij op hoogte blijft ,dan verwijder je de aandrijfassen,je maakt de koppelingskabel en de km teller kabel los en de massa strip na de carosserie, en het schakelmechanisme, je trekt alvast de bak bouten waarmee de bak aan de motor vast zit een beetje los en dan maak je de bak steunen los ,dan kan je de motor en bak dmv de krik een beetje laten zakken en dan kan je de bakbouten verwijderen en de bak eraf trekken (dit laatste zou ik wel even met twee man doen ) en de 5 bak monteren doe je in omgekeerde volgorde , alleen moet je dan een 5 bak pook monteren of je 4 bak pook zo aanpassen zodat je de 5 in kan schakelen
1 maart 2013 om 11:26 #18054499@opelpower89 wrote:
zo moeilijk is dat niet je zorgt met krik onder het blok dat hij op hoogte blijft ,dan verwijder je de aandrijfassen,je maakt de koppelingskabel en de km teller kabel los en de massa strip na de carosserie, en het schakelmechanisme, je trekt alvast de bak bouten waarmee de bak aan de motor vast zit een beetje los en dan maak je de bak steunen los ,dan kan je de motor en bak dmv de krik een beetje laten zakken en dan kan je de bakbouten verwijderen en de bak eraf trekken (dit laatste zou ik wel even met twee man doen ) en de 5 bak monteren doe je in omgekeerde volgorde , alleen moet je dan een 5 bak pook monteren of je 4 bak pook zo aanpassen zodat je de 5 in kan schakelen
Hmm.. misschien moet ik t er toch eens op wagen om het te proberen… maar is wel redelijk wat aangezien ik t zelf nog nooit gdn heb en ik niemand ken, die kennis van zaken heeft, mij kan helpen of bijsturen indien nodig.. ik heb ook geen zin om halverwege vast kome te zitten en dat ik hem nimeer in elkaar krijg.. xD maar dan moet je eigenlijk een put hebben anders krijg je die boit toch nooit onder de auto uit?
1 maart 2013 om 11:43 #18054500Iemand foto’s hiervan? Kan ik er na mijn werk aan beginnen
1 maart 2013 om 17:07 #18054501nee sorry ik maak er nooit fotos van haha nooit aangedacht
als ik aan mijn asco begin dan word overal fotos van gemaakt1 maart 2013 om 17:13 #18054502@opelpower89 wrote:
nee sorry ik maak er nooit fotos van haha nooit aangedacht
als ik aan mijn asco begin dan word overal fotos van gemaaktKKga er morgen aan proberen tee beginnen
p4 maart 2013 om 19:15 #18054503@Opelpower89, het carter van mijn 16SV heeft niet dezelfde code als die van een 16SH, zoals in de auto van kenny. Dus het klopt niet helemaal dat elk carter van een 1600 8klepper past. Een SH is trouwens een bigblock, dus denk dat daar het probleem zit.
4 maart 2013 om 19:55 #18054504klopt 16sh is wel anders
5 maart 2013 om 21:33 #18054505Carters van de Bigblock motoren (16SH 16NV 16D 16DA 17D 17DA 17DR X17DTL 18SV 20SEH 20NE C20NE C20NEJ C20NEF X20XEV C20XE) zijn gelijk qua passing op de motor.
zo ook de Carters van de smallblock motoren (12ST C12NZ 14NV C14NZ C14SE X14NZ X14NZ2 X14SZ 16SV E16N E16NZ C16NZ C16SE X16SZ X16SZR X16XEL Z16XE X18XE1 Z18XE) zijn gelijk qua passing
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.