Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Enkele vragen ivm mijn ascona C 1.6 uit ’86
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2012 om 09:03 #18054456
ja dat kan dan moet je alle puntlassen uitboren hele achterse zijkanten zijn nog verkrijg baar voor ascona c bij cope parts emmen en ebay.de dan punt las je die erin pas op dit is wel veel werk en moet goed gebeuren !
30 augustus 2012 om 13:24 #18054457ahzo ok bedankt ;) De foto’s van de verlaging laten nog even op zich wachten man… wou er namelijk gisteren aan beginnen.. vond ik niemand waarvan ik veerspanners en een diepe dop van 30 of 32 en een konentrekker… Dus kon eigenlijk niets doen ;)
20 december 2012 om 20:45 #18054458nog wat aan je asco gedaan ??
22 januari 2013 om 21:21 #18054459Halloow
Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst ! :puke
Nee er is momenteel bijna niets meer veranderd. Ik heb de schade van het ongeval terug laten herstellen en hier en daar nog een stukje bij laten spuiten.
Stuk rotte wielkas weggeslepen en er een nieuwe ingelast.Nu ben ik opzoek naar een werkplek, garage of schuurtje, zodat ik terug zou kunnen verder doen want buiten werken is nu volledig onmogelijk :(
Ik ga waarschijnlijk volgende week nog een asconatje bijhalen om in stukken te doen voor reserve te hebben..Heb trouwens ook nog een vraagje !! Mijn kleine 13” met laag profiel band erop komen achteraan juist uit mijn wielkassen..
Nu heb ik mij laten vertellen dat dat met wat camber zo is opgelost en het geeft natuurlijk nog een vette look ook maar hoe doe je dat ?
Hoe bekom je die camber? king:mvg Kenneth
22 januari 2013 om 21:28 #18054460Starre as, dan zou je iets moet fabrieken van een schuine plaat voor montage van de naaf of iets dergelijks, maar je kan niet zomaar je Camber verzetten.
De Ascona-C heeft een Semi starre achteras (uit 1 stuk) namelijk.
22 januari 2013 om 21:45 #18054461dan zou je in principe een wigvorig stuk tussen je naaf en je achter as moeten maken mja hoe weet ik ook niet zal vast wel al iemand erges gedaan hebben…
25 februari 2013 om 22:35 #18054462@opelpower89 wrote:
dat is een hele mooie c ascona :wub :wub
die kleur wil ik strax ook op mijn c ascona :thumbwat heb jij voor een verlagings kit eronder zo laag wil ik mijn ascona ook graag hebben
Ik ben er achter gekomen dat er momenteel V-maxx veren onderzitten die 55mm verlagen.
Heb vorige week setje H&R-veren besteld die 55mm verlagen maar dan met alle nodige papieren erbij.
Zodra deze binnen zijn komen die eronder25 februari 2013 om 22:37 #18054463@opelpower89 wrote:
jammer dat je verlaging niet weet heb je kortere schokdempers erin ?? of standaard schokdempers ?
ik rijd zelf op 15 inch ats cup velgjes en ik wil echt zo laag mogelijk gaan
hier een foto van mijn ascona
Achteraan steken kortere schokdempers, vooraan originele maar zijn totaal kapot!! Je bent eigenlijk echt wel verplicht kortere te plaatsen maar ik heb deze nog nergens gevonden.. Iemand site fso ?
25 februari 2013 om 22:40 #18054464@opelpower89 wrote:
toch moeten ze er zijn de firma matter in duitsland heeft ze ook gemaakt ma of die nog te krijgen zijn
anders ebay.de of dergelijke sites in de gaten houden voor een tweede hands ofzoheb je niet meer fotos van je ascona waar je recht ziet hoeveel bodem speling hij heeft ??
Gisteren mijn ats-velgjes terug gemonteerd en moest direct aan u denken king:
Ik heb enkele foto’s gemaakt die ik zodadelijk zal posten.
Niet van super kwaliteit maar die zullen binnekort volgen :ass25 februari 2013 om 22:48 #18054465
fotokes van me ascona en mijn kia pro c’eed Btcs
zo krijg je een idee van hoe laag men ascona ligt
en deze zijn speciaal voor u eh opelpower89 !!!!!! :wub
Foto’s van mijn draagarm achterhet voorste wiel king: :angel26 februari 2013 om 16:22 #18054466:wors mooie Ascona! staat m goed,die C1 Berlina grille.
26 februari 2013 om 16:46 #18054467heel mooi kerel !!! ziet er super uit :wub :wub
ik heb zelf vorige maand een compleet nieuw setje jamex verlaging gescored 60/60 met korte dempers voor en achter voor 90 euro had iemand nog op zolder liggen met de bon erbij in de doos kosten toen hij ze kocht koste ze 369 euro jaren trug :wors
mijn ascona ga ik helemaal uitelkaar halen en geheel restaureren
er komt een c20xe in en samen met astra gsi voorpoten die 2 cm lager zijn dan ascona poten denk ik dat ze toch wel erg plat komt te liggen :jerry26 februari 2013 om 16:57 #18054468btw voor korte dempers moet je ff op ebay.de zoeken staan erop ook niet al te duur
26 februari 2013 om 17:12 #18054470zeeer proper :p
kzou graag een zwaardere blok steken maar eerst en vooral nu mijn 5boit plaatsen ..
Maar ik kan het niet en andere vragen hopen geld om het te doen :( :cryen ik moet dringend die platen vervangen waar me triangels op scharnieren maar die vind ik ook nergens ;(
26 februari 2013 om 17:24 #18054471Kan je die platen niet vinden bij M&M dronten, Cope, Classic Opel Parts en dergelijke??
voor de 5bak moet je ook de pook aanpassen of vevangen voor een 5bak pook had ik begrepen (heb bijde Ascona’s C 1.6S-en met een originele 5bak, kan dus ook het verschil niet zien).
Sommige vragen prijzen inderdaad, heb je wel al een (juiste) bak en rest onderdelen die er bij horen??
Willem
26 februari 2013 om 17:32 #18054472is niet zo moeilijk de versnelllingsbak wisselen als je al het gereedschap hebt dagje werk
welke platen bedoel je ?? heb je er een foto van ??
das nadeel van belgie dat je niet een zwaardere motor erin kan leggen
heb zelf ook nog een apparte grille hier op de sloop gevonden voor weinig heb m nog nooit gezien op een ascona
26 februari 2013 om 17:36 #18054469@opelpower89 wrote:
is niet zo moeilijk de versnelllingsbak wisselen als je al het gereedschap hebt dagje werk
welke platen bedoel je ?? heb je er een foto van ??
das nadeel van belgie dat je niet een zwaardere motor erin kan leggen
heb zelf ook nog een apparte grille hier op de sloop gevonden voor weinig heb m nog nooit gezien op een ascona
em is echt wel suuuuper nice die grill !!! mja heb foto maar staat nog op de camera en die is niet bij me maar ik zal eens even bellen miss heb ik ze straks dan
26 februari 2013 om 17:37 #18054473heb zelf ook een 4 bak hier bij moet je idd de pook aanpasen of verwisselen voor een 5gang pook als je 5 bak wilt 5 bak pook van 1e generatie kadett e ,d kadett 5 bak pook past ook op de ascona
zelf zoek ik ook nog een f16 5bak voor een ascona c voor de ombouw strax f16 astra,kadett,calibra en vectra past helaas niet op ascona c
26 februari 2013 om 17:41 #18054474@wim-v6 wrote:
Kan je die platen niet vinden bij M&M dronten, Cope, Classic Opel Parts en dergelijke??
voor de 5bak moet je ook de pook aanpassen of vevangen voor een 5bak pook had ik begrepen (heb bijde Ascona’s C 1.6S-en met een originele 5bak, kan dus ook het verschil niet zien).
Sommige vragen prijzen inderdaad, heb je wel al een (juiste) bak en rest onderdelen die er bij horen??
Willem
ja heb een juiste bak hoor staat ergens ander topic over van me hier op de site met foto’s bij ;)
aanpassen mja dat weet ik niet andere zeggen dat je enkele stukken korter moet maken maar voor de rest alles hetzelfde blijft26 februari 2013 om 17:45 #18054475mja jullie hebben zo nog echt een sloop eh.. hier als je op de afbraak het woord ascona zegt dan krijg je al een gezicht van wat komde gij hier vrage :p
op de afbraak hebben ze hier gewoon niets26 februari 2013 om 17:46 #18054476nee hoeft niets in te korten alleen een plastic nokje in het huis van het pook mechanisme te verwijderen met dremel of zaagje
26 februari 2013 om 17:50 #18054477bij ons normaal ook niet op de sloop maar stond bij toeval een duitse gecrashte ascona waar deze op zat ben al tydje niet meer geweest maar mischien staat hij er nog was een 1600 automaat
op de kreukels links voor zag hij nog goed uit26 februari 2013 om 17:56 #18054478fotos zijn gearriveerd even werk van maken voor ik ga eten ;)
26 februari 2013 om 18:01 #18054479Voila hierbij de fotokes van de rotte onderdelen :shock:
Nieuwe carterpan heb ik dus ook vandoen!!
En dan ja de platen waar men triangels op scharnieren..Kzou het alleen graag 2dehands vinden want kmoet ook een beetje op het geld letten..
Rekeningen, auto afbetalen en dan ascona ook nog eeh ;)
volledig ingebluste carterpan..
en beide kanten ehVerlaagd rondrijden is toch ook ni super hoor haha :thumb
26 februari 2013 om 18:46 #18054480wat is mis met de platen(subframes) waar je armen op scharnieren ?
zijn niet rot zo te zien die rotten ook bijna niet ik heb ze vervangen omdat ze harstikke scheef waren van t ongeluk maar verder komt er nooit wat aan
ja die schade krijg je met lage wagens:P ik maak me straks een mooie stoot plaat onder de motor zoals een rally wagen heeft want een c20xe heeft een aluminium carterpan en die breken sneller dan zoon stale :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.