Enkel din radio inbouwen, help

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Enkel din radio inbouwen, help

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    lepo3000
    Deelnemer

Ik ben zeer tevreden met het geluids systeem in mijn vectra C, alleen de radio is erg simpel uitgevoerd (cdr2005)
      Nu heb ik nog een enkel din radio liggen met alles erop en er aan (merk onbekent), deze wil ik graag inbouwen maar weet eigenlijk niet waar ik allemaal op moet letten.
      Heb al wel gekeken naar een ombouw frame en daar is wel aan te komen, alleen weet ik niet hoe het zit met de aansluitingen.
      Ook heb ik geprobeerd om de dubbel din eruit te krijgen zonder resultaat het zit goed vast, heb alles geprobeerd (heb geen org. pinnetjes kon ik nergens vinden) en heb weinig zin om naar de dealer te gaan (zijn mijn vrienden niet meer).
      Wie kan mij helpen ?

sw_reijnders
      Deelnemer

pinnnen kun je toch wel zelf maken.

neem een kleerhanger . . . stuk 2,5 mm2 stroomdraad of iets anders stevigs en frot het er maar in.
        of je gaat gewoon naar de autoshop . . . en vraagt mag ik 4 pinnen ;) en een iso verleng stekker waarbij je de constante + en de geschakelde plus van om draait en een opel antenne plug :agent

Spacejam
        Deelnemer

4 dikke spijkers werkt perfect :), vind het zelfs beter werken dat de pinnen die erbij horen.

lepo3000
          Deelnemer

allemaal al gedaan maar de pinnen blijven er niet achter haken zodat ik de radio mee trek :mad: ventilatie roosters en dashbord kast ook al gedemonteerd om de radio van achteruit aan te drukken maar het zit muurvast !!!
            De auto shops hier in de buurt hebben deze pinnen niet (zeggen ze) dealer wil ze ook nie uit lenen, moet maar een afspraak maken ?!!.
            Ben ook bang om schade te maken door grof geweld te gebruiken
            Ik wil alleen even proberen of ik de andere radio kan aansluiten en of het dan ook werkt voordat ik een duur ombouw frame en evt kabels ga aanschaffen.

sjouke
            Deelnemer

in die gaatjes zitten (zaten) imbus boutjes toch?

… die zijn ook bedoelt om naar binnen te draaien … dan duwen die het geheel naar buiten zo heb ik al meerdere malen een radio met dat systeem eruit gehaald

of je gebruikt meerdere lange imbus sleutels als pennen werkt ook ;p

lepo3000
              Deelnemer

Imbus boutjes naar binnen draaien ???? dan vallen ze toch in de radio
                Deze heb ik eruit gedraaid anders passen de pennen toch niet?

Spacejam
                Deelnemer

inderdaad eerst de inbusboutjes eruit halen en dan iets van spijkers of wat dan ook erin. Op die manier zou het echt moeten lukken.

opel-limbo
                  Deelnemer

http://cgi.ebay.co.uk/PC5-110-Vauxhall-Vectra-Vivaro-Radio-Removal-Keys-Pair-/180531351819?pt=UK_Audio_TV_Electronics_In_Car_Entertainment_GPS_In_Car_Audio_Players_PP&hash=item2a0881d10b

Via Ebay UK

Volgens mij zitten er in die dubbeldinradio’s geen inbusboutjes in.Zijn gewoon 4 open gaatjes waar je pinnen in kunt steken.
                    Als je zelfgemaakte pinnen niet blijven vastklikken aan je radio moet je proberen de pinnen erin te steken en ze dan een beetje uit elkaar te duwen. Dus de pinnen erin,de linkse een beetje naar linksbuiten duwen en aan de rechterkant naar rechts duwen. Zo vasthouden en dan de radio naar voren trekken.

Greetz Roel met een C.

VectraDennis

dealer wil ze ook nie uit lenen, moet maar een afspraak maken ?!!.

klinkt als Bleeker :thumbdown

Spacejam
                      Deelnemer

in de cdr serie zitten wel inbusboutjes, in de laters cd../dvd… serie niet meer.

GTS Power
                        Deelnemer

probeer eens aan bijde kanten een loze schakelaar eruit te wippen,dan kun je aan het front trekken:thumbup

Silverspeed
                          Deelnemer

origineel gepost door sw_reijnders
                            pinnnen kun je toch wel zelf maken.

neem een kleerhanger . . . stuk 2,5 mm2 stroomdraad of iets anders stevigs en frot het er maar in.
                            of je gaat gewoon naar de autoshop . . . en vraagt mag ik 4 pinnen ;) en een iso verleng stekker waarbij je de constante + en de geschakelde plus van om draait en een opel antenne plug :agent

volgens mij past een verlang iso niet op de vectra C aansluiting… weet dit niet zeker..

lepo3000
                            Deelnemer

origineel gepost door VectraDennis

dealer wil ze ook nie uit lenen, moet maar een afspraak maken ?!!.

klinkt als Bleeker :thumbdown

dat heb je heel goed gegokt, ben er ook helemaal klaar mee :puke:puke

lepo3000
                              Deelnemer

goede tips ik ga het nog maar eens proberen, aan de schakelaartjes dacht ik ook al maar ben een beetje bang dat ik iets beschadig of kapot maak (ben nogal bang en voorzichtig met dat soort dingen) maar ga het toch maar proberen, eruit moet ie toch een keer.

lepo3000
                                Deelnemer

origineel gepost door opel-limbo
                                  http://cgi.ebay.co.uk/PC5-110-Vauxhall-Vectra-Vivaro-Radio-Removal-Keys-Pair-/180531351819?pt=UK_Audio_TV_Electronics_In_Car_Entertainment_GPS_In_Car_Audio_Players_PP&hash=item2a0881d10b

Via Ebay UK

Volgens mij zitten er in die dubbeldinradio’s geen inbusboutjes in.Zijn gewoon 4 open gaatjes waar je pinnen in kunt steken.
                                  Als je zelfgemaakte pinnen niet blijven vastklikken aan je radio moet je proberen de pinnen erin te steken en ze dan een beetje uit elkaar te duwen. Dus de pinnen erin,de linkse een beetje naar linksbuiten duwen en aan de rechterkant naar rechts duwen. Zo vasthouden en dan de radio naar voren trekken.

Greetz Roel met een C.

bedankt voor de link :thumbup

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.