Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Enkel din radio inbouwen, help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2010 om 11:53 #17226919
Ik ben zeer tevreden met het geluids systeem in mijn vectra C, alleen de radio is erg simpel uitgevoerd (cdr2005)
Nu heb ik nog een enkel din radio liggen met alles erop en er aan (merk onbekent), deze wil ik graag inbouwen maar weet eigenlijk niet waar ik allemaal op moet letten.
Heb al wel gekeken naar een ombouw frame en daar is wel aan te komen, alleen weet ik niet hoe het zit met de aansluitingen.
Ook heb ik geprobeerd om de dubbel din eruit te krijgen zonder resultaat het zit goed vast, heb alles geprobeerd (heb geen org. pinnetjes kon ik nergens vinden) en heb weinig zin om naar de dealer te gaan (zijn mijn vrienden niet meer).
Wie kan mij helpen ?10 oktober 2010 om 12:50 #17740550pinnnen kun je toch wel zelf maken.
neem een kleerhanger . . . stuk 2,5 mm2 stroomdraad of iets anders stevigs en frot het er maar in.
of je gaat gewoon naar de autoshop . . . en vraagt mag ik 4 pinnen ;) en een iso verleng stekker waarbij je de constante + en de geschakelde plus van om draait en een opel antenne plug :agent10 oktober 2010 om 14:11 #177405514 dikke spijkers werkt perfect :), vind het zelfs beter werken dat de pinnen die erbij horen.
14 oktober 2010 om 21:22 #17740552allemaal al gedaan maar de pinnen blijven er niet achter haken zodat ik de radio mee trek :mad: ventilatie roosters en dashbord kast ook al gedemonteerd om de radio van achteruit aan te drukken maar het zit muurvast !!!
De auto shops hier in de buurt hebben deze pinnen niet (zeggen ze) dealer wil ze ook nie uit lenen, moet maar een afspraak maken ?!!.
Ben ook bang om schade te maken door grof geweld te gebruiken
Ik wil alleen even proberen of ik de andere radio kan aansluiten en of het dan ook werkt voordat ik een duur ombouw frame en evt kabels ga aanschaffen.14 oktober 2010 om 21:29 #17740553in die gaatjes zitten (zaten) imbus boutjes toch?
… die zijn ook bedoelt om naar binnen te draaien … dan duwen die het geheel naar buiten zo heb ik al meerdere malen een radio met dat systeem eruit gehaald
of je gebruikt meerdere lange imbus sleutels als pennen werkt ook ;p
14 oktober 2010 om 21:38 #17740554Imbus boutjes naar binnen draaien ???? dan vallen ze toch in de radio
Deze heb ik eruit gedraaid anders passen de pennen toch niet?14 oktober 2010 om 22:34 #17740555inderdaad eerst de inbusboutjes eruit halen en dan iets van spijkers of wat dan ook erin. Op die manier zou het echt moeten lukken.
15 oktober 2010 om 06:32 #17740556Via Ebay UK
Volgens mij zitten er in die dubbeldinradio’s geen inbusboutjes in.Zijn gewoon 4 open gaatjes waar je pinnen in kunt steken.
Als je zelfgemaakte pinnen niet blijven vastklikken aan je radio moet je proberen de pinnen erin te steken en ze dan een beetje uit elkaar te duwen. Dus de pinnen erin,de linkse een beetje naar linksbuiten duwen en aan de rechterkant naar rechts duwen. Zo vasthouden en dan de radio naar voren trekken.Greetz Roel met een C.
15 oktober 2010 om 07:07 #17740557dealer wil ze ook nie uit lenen, moet maar een afspraak maken ?!!.
klinkt als Bleeker :thumbdown
15 oktober 2010 om 07:16 #17740558in de cdr serie zitten wel inbusboutjes, in de laters cd../dvd… serie niet meer.
15 oktober 2010 om 10:18 #17740559probeer eens aan bijde kanten een loze schakelaar eruit te wippen,dan kun je aan het front trekken:thumbup
15 oktober 2010 om 11:06 #17740560origineel gepost door sw_reijnders
pinnnen kun je toch wel zelf maken.neem een kleerhanger . . . stuk 2,5 mm2 stroomdraad of iets anders stevigs en frot het er maar in.
of je gaat gewoon naar de autoshop . . . en vraagt mag ik 4 pinnen ;) en een iso verleng stekker waarbij je de constante + en de geschakelde plus van om draait en een opel antenne plug :agentvolgens mij past een verlang iso niet op de vectra C aansluiting… weet dit niet zeker..
15 oktober 2010 om 23:13 #17740561origineel gepost door VectraDennis
dealer wil ze ook nie uit lenen, moet maar een afspraak maken ?!!.
klinkt als Bleeker :thumbdown
dat heb je heel goed gegokt, ben er ook helemaal klaar mee :puke:puke
15 oktober 2010 om 23:17 #17740562goede tips ik ga het nog maar eens proberen, aan de schakelaartjes dacht ik ook al maar ben een beetje bang dat ik iets beschadig of kapot maak (ben nogal bang en voorzichtig met dat soort dingen) maar ga het toch maar proberen, eruit moet ie toch een keer.
15 oktober 2010 om 23:20 #17740563origineel gepost door opel-limbo
http://cgi.ebay.co.uk/PC5-110-Vauxhall-Vectra-Vivaro-Radio-Removal-Keys-Pair-/180531351819?pt=UK_Audio_TV_Electronics_In_Car_Entertainment_GPS_In_Car_Audio_Players_PP&hash=item2a0881d10bVia Ebay UK
Volgens mij zitten er in die dubbeldinradio’s geen inbusboutjes in.Zijn gewoon 4 open gaatjes waar je pinnen in kunt steken.
Als je zelfgemaakte pinnen niet blijven vastklikken aan je radio moet je proberen de pinnen erin te steken en ze dan een beetje uit elkaar te duwen. Dus de pinnen erin,de linkse een beetje naar linksbuiten duwen en aan de rechterkant naar rechts duwen. Zo vasthouden en dan de radio naar voren trekken.Greetz Roel met een C.
bedankt voor de link :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.