Enkel 4 nieuwe banden? of toch ook meteen velgen? Help!

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Enkel 4 nieuwe banden? of toch ook meteen velgen? Help!

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236526
    MisterEagle
      Lid sinds:
      4 June 2008

      Hoi,

      Ik had t al zien aankomen dat mijn banden redelijk op waren en vandaag was het zover! de eerste lekke band…….. Rechts achter.

      Nu heb ik daar mn reservewiel op gezet (15 inch) en al mn andere banden zijn 16 inch. Kan ik zo een paar dagen rijden? of is het beter om m te laten staan? Deze optie heb ik namelijk maar liever niet.. tenzij t echt kwaad kan zeg maar..

      Nu komt de volgende vraag: ik moet dus 4 nieuwe banden hebben en ik heb er totaal geen verstand van.. bij (ff schelden hoor =P) kwikfit kom ik rond de 500 euro uit voor 4 nieuwe bandjes (dit is dan michelin)… Maar voor dat geld koop ik dus liever voor 750 een nieuwe set 17inch + banden… (hier zit dan federal SS bij)

      Mocht ik voor de laatste optie gaan heb ik meteen velgen voor winterbanden en anders moet ik die ook los kopen.
      Maargoed, kan ik ergens anders goedkoper goede banden krijgen? Het lijkt mij zo achterlijk veel geld? of is dat omdat 16 inch een ‘dure’ maat is?

      alvast bedankt!

      ik rij overigens een astra G Coupe

      #17867126
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Ik zie dat je in zoetermeer woont, zonder reclame te maken: http://www.delfiabanden.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Krijg je 2e hands banden met 6-7 mm profiel. Ik had de voor 35 euro stuk inclusief monteren balanceren en ik moet zeggen dat ze er perfect zonder enige trilling omzitten (michelin) . Scheelt nogal met 500 euro

        #17867127
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Rechts achter zeg je? Die staat onafhankelijk van de rest. Zit geen as tussen je achterwielen. (tenminste, bij de meeste voorwiel aangedreven auto’s)
          Voor zou ik ze wel beide vervangen als daar eentje lek is om overmatig slijten van het differentieel tegen te gaan.
          Achter maakt het niet uit.

          Enige uitzondering zijn o.a. de Calibra 4×4. Die moet op alle punten gelijke wielen hebben. Anders gaat de tussenbak/viscokoppeling naar de klote.

          #17867128
          MisterEagle
            Lid sinds:
            4 June 2008

            @joop1970 wrote:

            Ik zie dat je in zoetermeer woont, zonder reclame te maken: http://www.delfiabanden.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Krijg je 2e hands banden met 6-7 mm profiel. Ik had de voor 35 euro stuk inclusief monteren balanceren en ik moet zeggen dat ze er perfect zonder enige trilling omzitten (michelin) . Scheelt nogal met 500 euro

            dat is inderdaad de moeite waard!

            @ McKaamos: ok, dus ik kan even blijven rijden met links achter 16 inch en rechts achter 15 inch?.

            #17867129
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Je moet maar eens langsgaan, geen idee of hij ze op voorraad heeft, zal vast wel. Succes!

              #17867130
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                Daar kan je heel prima mee blijven rijden. Misschien zorgt het voor wat vreemd remgedrag met de abs als je echt hard moet remmen.
                En als je iets daar gevonden hebt kan je dat dan even terugkoppelen? Het klinkt wel interesant! :thumbup

                #17867125
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  @MisterEagle wrote:

                  @joop1970 wrote:

                  Ik zie dat je in zoetermeer woont, zonder reclame te maken: http://www.delfiabanden.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Krijg je 2e hands banden met 6-7 mm profiel. Ik had de voor 35 euro stuk inclusief monteren balanceren en ik moet zeggen dat ze er perfect zonder enige trilling omzitten (michelin) . Scheelt nogal met 500 euro

                  dat is inderdaad de moeite waard!

                  @ McKaamos: ok, dus ik kan even blijven rijden met links achter 16 inch en rechts achter 15 inch?.

                  Ja hoor, kan prima.
                  Het is wat Kaneelschep al zegt. Misschien wordt je ABS een tikje onvoorspelbaar, maar zolang je geen petjes rijgedrag hebt zal het prima gaan.

                  Trouwens, meestal is een volwaardig reservewiel (geen thuiskomertje dus, daar mag je niet op blijven rijden) gewoon hetzelfde formaat als je originele wielen. Als je grotere velgen koopt, komt er platter rubber omheen zodat de totale omtrek gelijk is aan origineel.
                  Dus effectief heb je gewoon een even grote band als alles verder klopt. Hooguit dat die wat meer uitgedroogd is door het stil liggen en dus iets minder grip heeft. Dus geen petjes rijgedrag en alles komt goed :)

                  #17867131
                  black champion
                    Lid sinds:
                    18 July 2004

                    welke bandenmaat zoek je?? misschien kan ik je helpen

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.