Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › engine swap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2016 om 14:31 #17277528
hallo,
ik ben nu bezig met een leuk vakantie projectje, een motorombouw .
het word een 2.0 ecotech in een tigra 1.4 , en aangezien deze technisch gelijk is aan de corsa en en hier vele malen meer activiteit is als in het tigra gedeelte post ik het hier ook maar even.
nu schiet ik al aardig op maar stuit op een probleempje , de startonderbreker…
ik heb alles compleet sleutel ,sleutelring met stekker , en ecu .
maar waar moet ik nu de stekker van de sleutelring in de kabelboom verwerken?
ik neem aan dat deze vlak achter de stekker van de ecu kan komen , daar lopen ook dezelfde draadkleuren….. maar weet dit niet zeker :hmmz
graag zou ik in contact komen met andere ”ombouwers” om dit op te lossen :thumbup
(ik heb gezien dat er een 2.0 ombouw topic is maar om nu 83 paginas door te worstelen is mijn vakantie om voor ik klaar ben)
mvrg Rob
1 augustus 2016 om 14:40 #18323891Gaat het hier om een Tigra A of Tigra B?
1 augustus 2016 om 15:55 #18323892Moet een A tigra zijn in de B tigra zijn alleen een 1.4 en een 1.8 geleverd. en een 1.3 diesel ;)
1 augustus 2016 om 20:21 #18323893Gaat inderdaad om een A tigra
3 augustus 2016 om 14:54 #18323894Kom op jongens..
ik begrijp dat er volk op vakantie is , maar ik ben toch niet de eerste die dit doet??
Is er niemand die hier mee kan/wil helpen?Mvrg Rob
3 augustus 2016 om 15:10 #18323895misschien dat dit je van pas zal komen
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=720099&hid=1220&lhid=&lvid=&mid=15″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ik weet niet welke draden je moet hebben of dat je de stekker over moet solderen… maar als er verder geen reactie is… misschien dat de link je een uitkomst biedof stuur ze een mailtje…
3 augustus 2016 om 20:51 #18323896Je precieze vraag is me niet geheel duidelijk.
Maar, je legt de ecu bij de bijrijder, de transponder ring monteer je aan je stuurkolom, de bedrading hiervan sluit je enkel en alleen aan op de ecu, heeft verder niets te maken met overige apparatuur in je auto. Je zorgt dat je een werkende transponder in je sleutel hebt of op je transponder plakt. En je bent klaar.
De huidige kabelboom kun je negeren, wat betreft transponder. Deze laten vervalen en de originele c20xe transponder inclusief bedrading laten zoals deze in de afkomstige auto zat. En jah daar zat die direct aan de ecu.
Hebben ze de bedrading afgeknipt? Zonder Stekkers? Anders kon je het vrijwel direct plug and play aansluiten.
EDIT: Wellicht dat Kadett 4×4 je hier bij kan helpen als de draadboom niet helemaal meer klopt.
Mijn voorkeur gaat uit naar het om programmeren van de ecu en de transponder laten vervallen (Zijn genoeg partijen die start blokkering verwijderen uit de ecu).
4 augustus 2016 om 08:20 #18323897Tja met een beetje zoeken is al deze informatie op meerdere forums al zo veel vaker geschreven
4 augustus 2016 om 08:46 #18323898Eerst thanx voor het meedenken :thumbup
Zal het beter proberen uit te leggen.
het gaat om een x20xev ecotech in een tigra A.
de kabelboom van de xev heb ik al aangesloten op de 9 polige stekker van de tigra , alles kleur op kleur op 1na.
In de tigra hou ik een dikke rode over en in de xev boom een dikke zwarte , ga ervan uit dat deze aan elkaar moeten.
verder zitten er geen andere stekkers aan de xev boom.
op de ecu stekker na dan.verder heb ik dan nog de transponderring van de xev over die ergens “tussen”moet.
de sleutel met chip heb ik er al op getaped.volgens meerdere beschrijvingen moet je die op de xev boom aansluiten , ook kleur op kleur.
de kleuren kan ik wel vinden , die kan je vinden achter de ecu stekker.
maar knip je deze door en verbind je de transponder daarop, of strip je deze en zet je de transponder erbij??4 augustus 2016 om 14:15 #18323899Uit welke wage heb je de x20xev? Een astra F?
4 augustus 2016 om 16:46 #18323900Hallo
deze komt uit een vectra B .Mvrg Rob
5 augustus 2016 om 14:08 #18323901Bij een kabelboom uit astra of andere auto heb je dit zelfde geval.
7 augustus 2016 om 14:54 #18323902@Corsaliefhebber wrote:
Tja met een beetje zoeken is al deze informatie op meerdere forums al zo veel vaker geschreven
Laat maar eens weten of zien waar jij dit allemaal gevonden heb voor een xev…
Ik vind het niet …alleen voor xe maar dit is toch even wat anders.
11 augustus 2016 om 12:00 #18323903ik zal vanavond eens in de originele kabelboom kijken hoe dat ook alweer zit in de corsa / tigra..
Heb geen x20xev boom liggen, welke draden heb je daarvan nog over?12 augustus 2016 om 15:47 #18323904He , top dat je dat wil doen.
het punt is dat ik van de draadboom van de xev de zwarte draad heb die ook overal beschreven word , maar in de 9 polige stekker van de tigra een rode over houd met dezelfde dikte.
de rest heb kleur op kleur aan kunnen sluiten.Op de rode die nu nog in de tigra zit staat continu 12v.
volgens mij moet op de zwarte van de xev een geschakelde plus.daar loop ik een beetje op vast.
als jij me daar mee kan helpen zou top wezen.
mvrg Rob
12 augustus 2016 om 15:52 #18323905dit is niet als dom idee bedoeld maar..
zou je er niet een gezekerde schakelaar tussen kunnen zeten tussen de rode en zwartedraad…
als je de schakelaar omgooit en het is fout aangesloten brand de zekering door maarja.. kun je zo wel kijken of je hiermee wel je auto kunt starten..
kan zijn dat de rode een constant is wat vanaf een schakelaar als geschakeld door moet gaan12 augustus 2016 om 16:01 #18323906al weet ik niet waar de zwarte kabel naartoe gaat of waar het op aangesloten zit…
12 augustus 2016 om 16:25 #18323907Zwarte is meestal geschakelde plus (contactslot) en rode constante.
12 augustus 2016 om 16:32 #18323908dat snap ik.. maar waar gaat die zwarte geschakelde draad heen?? vanaf het contactslot naar… of van af een relais e.d.??
vandaar dus dat ik als suggestie had om een gezekerde schakelaar er tussen te zetten.. kijken wat er gebeurd.. als het niet goed is dan brand je zekering door..
of kijken of op de zwarte draad spanning staat of niet…12 augustus 2016 om 17:20 #18323909De zwarte gaat onder andere naar de ecu.
daarom ga ik er liever niet mee gokken.12 augustus 2016 om 17:52 #18323910waar haal je nu de constante spanning weg voor de ecu?
je ecu heeft namelijk constante spanning nodig en geschakelde spanning..Die geschakelde draad ligt bij de corsa b in de motorruimte die daar normaal weer op de originele draadboom komt.
In een aantal 2.0 bomen zit de constante plus niet bij de ecu maar juist weer in de motorruimte.Dat is soms een beetje verwarrend. Dus niet de rode op de zwarte aansluiten.
Dat gaat niet goed komen met uitzetten van je motor en je ecu trekt je accu dan leeg :angelverder zat ik ff te spitten in de originele 1.6 boom maar nog niet gevonden wat ik zocht mbt de transponder.
Maar ik moet eerst ff checken of dit geen c16xe boom is.Heb namelijk een c16xe en x14xe boom liggen :hmmz :hmmz :hmmz
dus ben op dat punt nog niet echt verder gekomen voor je.
Moet ff naar mijn andere hal toe daarvoor12 augustus 2016 om 18:34 #18323911 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.