Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Engelse auto in Nederland
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2010 om 19:51 #17223294
Kom ik weer aan met mijn vragen over mijn niet opel op het opelforum!:vertag Maar het bevalt me hier nog altijd goed, en mijn volgende auto gaat weer een corsa worden, dus toch nog een beeetje legaal!:jerry
Ik woon op dit moment in Ierland (ook ingeschreven hier als burger) en heb hier een auto (naja, auto.. auto..) gekocht. Deze wil ik tzt mee naar huis nemen, puur omdat dit makelijker is ivm de spullen en hond meenemen.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Mag deze auto in NL doorrijden, en voor hoelang? Ik neem aan dat hij uberhaupt niet meer door de APK gaat komen (al dan niet door het rechtse stuur, of gewoon omdat ie tegen het overlijden aanzit!:angel). Maar het zou voor mij wel heel fijn zijn als ik niet per direct, hals overkop een nieuwe auto aan moet schaffen wanneer ik terug ben. Ik mag hem sowieso 2 weken blijven rijden als ik het goed begrepen heb.Heeft iemand hier ervaring mee? Het wrak heeft maar een paar honder E gekost, dus ik wil er geen honderden euro’s omkeur en invoerkosten in gaan steken. Als het niet kan, kan het niet, maar anders zou het fijn zijn als hij nog een paar maandjes door mag rijden in NL!
Wie o wie kan mij hierin vooruit helpen, want ik word enorm van het kastje naar de muur gestuurd, en kan ook niet 123 even bellen vanuit hier om opheldering te vragen en mail wordt slecht beantwoord!En anders: hoe werkt het als hij naar de sloop moet? Moet je daarvoor betalen/krijg je er nog wat euros voor terug? Het gaat overigens om een Nissan micra 1.0 uit 96.
Alvast bedankt!!:wors
8 juli 2010 om 20:02 #17696947zo ver mij bekend is mag je hier gewoon ermee rijden enkel ga jij je eigen weer inschrijven hier in nederland en uit ierland dus weer echt in nederland wonen zou je de auto kunnen importeren hier zijn wel kosten aanverbonden zoals bpm en apk moet ook opnieuw. kosten hiervoor durf ik je niet te zeggen want dat verschilt per auto.
en er rijden hier in nederland genoeg auto’s rond met het stuur aan de andere kant. dat maakt voor de apk niet uit enkel moet je wel je koplampen vervangen want engelse koplampen schijnen naar links en normale koplampen schijnen naar rechts zodat je de tegenliggers niet verblind.
:hmmz
kijk maar eens op je koplampglas daar staat een pijltje op:D8 juli 2010 om 20:06 #17696948Overbuurvrouw had dr Mazda uit ierland ook gewoon ingevoerd, en is toch gewoon steeds door de APK gekomen. Maar die is nu ook naar de sloop zag ik :P
Als hij naar de sloop moet zou ik hem in Ierland naar de sloop brengen. De overbuurvrouw de Astra F 1,4 Had ze naar de sloop gebracht hier, :fy1:fy1:fy1:argue En ze moest alle papieren vertalen enzo. :angel
Bij de sloop krijg je als je geluk hebt nog 50 euro, anders helemaal niks.8 juli 2010 om 20:18 #17696949Wat een snelle reacties!:wors
Ik weet idd dat de koplampen enzo verkeerd staan:D
Ik wil hem juist níet hier naar de sloop doen, omdat ik er mee naar huis wil rijden (alle bagage en hond overvliegen is stervensduur, rijden is een stuk makkelijker!) Daarom juist, voor de auto hoef ik het niet te doen. Hij is apk goedgekeurd tot mei 2011, dus vandaar mijn vraag. Als ik hem gewoon nog wat maandjes door kan rijden is dat prima, daarna mag hij doodgaan:PEven voor de duidelijkheid: ik ga dan weer immigreren, dus me uitsschrijven in Ierland!
8 juli 2010 om 20:22 #17696950ff post adres aanhouden in ierland waar de auto op naam staat daarna pas je eigen inschrijven in nederland. dan heb je geen probleem.
8 juli 2010 om 20:30 #17696951origineel gepost door svdk20
ff post adres aanhouden in ierland waar de auto op naam staat daarna pas je eigen inschrijven in nederland. dan heb je geen probleem.Hoe bedoel je?
Naar huis rijden zelf is sowieso geen probleem volgens mijn verzekering hier, ze kunnen me 2 weken verzekeren. Maar kan dat ook langer dan? Ik voel me erg blond nu!:D8 juli 2010 om 20:32 #17696952Als je niet persé hier in Nederland ermee wil gaan rijden, kan je ook hierheen rijden , dan ‘m in Ierland uitvoeren en hier gewoon niet invoeren.
Verkoop je ‘m hier als bult onderdelen zonder kenteken.8 juli 2010 om 20:44 #17696953als je adres in het buitenland blijf is het geen probleem,neef van mij woont in engeland en rijd hier zonder probleem met zijn engelse bakkie rond.dat wordt het wel als je een nederlands adres heb.
vgr tonsr.8 juli 2010 om 21:00 #17696954Ja maar het ging er juist om dat ik niet metéen een nieuwe auto hoef te kopen hier in NL;) En deze dus nog even door kon rijden. Maar dat gaat dus niet? Ik kan niet eeuwig in ierland ingeschreven blijven, ivm werk etc wat ik ook in NL weer zal moeten gaan zoeken!:angel Wat een gedoe!
Maar ik concludeer hier dus uit dat het niet kan?Niemand ervaring met het menemen van een auto als ‘inboedel’ of iets dergelijks?9 juli 2010 om 02:21 #17696955op de site staat ook niks over een overgangsperiode.
alleen de standaard antwoorden als je hem echt wil invoeren:sleeping9 juli 2010 om 06:50 #17696956Je kan er paar een paar weken mee rijden in NL. Daarna mag het niet meer dacht ik. ( Overbuurvrouw reed er tijdens de verhuizing ook gewoon mee )
Maar je kan er geen maanden meer mee rond rijden in NL nee.9 juli 2010 om 15:32 #17696957Als je een bepaalde tijd in het buitenland gewoond hebt kun je hem meenemen als verhuisboedel oid en hoef je volgens mij geen belasting e.d. erover te betalen als je hem invoert.
In Nederland naar de sloop brengen is geen probleem, je moet alleen even vragen hoe dat in Ierland met de papieren zit, je krijgt hier immers geen vrijwaring. Misschien dat je hem in Ierland op de een of andere manier moet afmelden oid. Als je dat niet doet blijf je aansprakelijk voor de auto en kun je een hoop gezeik ermee hebben.
9 juli 2010 om 16:02 #17696958Je kan de auto meenemen als verhuisgoed.
Kosten zijn variabel.9 juli 2010 om 18:29 #17696959kort samen gevat het is mogelijk met je auto hier te rijden.
maar als jij je hier in nederland gaat inschrijven dan zal je de auto of moeten importeren of in ierland uitschrijven en hier naar de sloop brengen.zolang jij nog niet hier in nederland staat in geschreven kan je vrijblijvend hier blijven rijden. schrijf je je hierin dan heb je 2 tot 3 weken de tijd om je auto voor apk en import hier aan te bieden.
dus als je de auto wilt gebruiken voor het verhuizen kan dit zonder problemen.
wil je nog een paar maanden hier in nederland rijden dan zou je de auto moeten importeren of je adres in engeland aanblijven houden.14 juli 2010 om 11:54 #17696960Als je hem wilt invoeren als inboedel dan moet je hem minimaal 6 maanden in je bezit hebben gehad. Alleen dan heb je er geen extra kosten over ( als er al extra kosten zijn voor een auto uit ’96 )
18 juli 2010 om 21:18 #17696961@ speaker, dat had ik ook begrepen ergens ja! En ik heb de auto pas 4 maanden ofzo, dus net geen 6 straks, haha!
Maar het ‘probleem’ is opgelost! Ik ben alweer hard op zoek naar een leuke corsa, want ik baal nog altijd dat ik die ooit heb moeten verkopen!
Thanks allemaal voor de hulp!!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.