en dan gaan we hier verder (achteras b manta)

Forumindex Forums Modellen Manta en dan gaan we hier verder (achteras b manta)

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    sik
    Deelnemer

vanaf hier :D

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119455&page=3

en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
      weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbup [/quote] van manta 19sr

he hielen likker :P , ik weet ook wel wie joeri is en wat ie doet, dus.

dat wil niet zeggen dat hij gelijk heeft over “puntje meer” hand rem, zoals dit;

een goede drifter gebruikt bijna geen handrem maar gebruikt de lastwissel door voor de bocht ff kort de andere kant op te sturen

en dit;

het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken

dat was misschien tig jaar geleden zo, maar zolang als ik mee doe (jaar of 5) heeft de handrem de voorkeur van de jury;)

en meneer de kabouter;

volgens mij zijn we weer een beetje off topic

en mekaar alleen maar aan het zwart maken

laat iedereen in zijn waarde, en als jij het zo doet dan hoeft een ander dat niet te doen

en andersom natuurlijk net zo

daar is zo’n forum toch ook voor, ik bedoel, ik zet bijna nooit ergens wat bij. maar ik vind het altijd wel leuk om te lezen als er mensen zijn die het niet met elkaar eens zijn zoals joeri en gse over de komzuigers; :argue

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=110197&page=6#pid1487530

en nu gaat het over iets waar ik toevallig veel mee bezig ben en ik weet zeker dat joeri hierin geen gelijk heeft, en joeri zal wel tegen kritiek kunnen anders kwam ie allang niet meer op een forum :jerry

Ik zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft alleen vind hij dat ik geen gelijk heb.Ik weet best wie hij is en vond het altijd prachtig om hem te zien powersliden/driften met de Commo M5,niets anders dan respect.
      Er zijn alleen verschillende technieken om een drift in te zetten en de handrem is de meest gebruikte manier (door de pro’s)en word in competitie verband ook het meest van je verwacht.
      door de handrem te gebruiken kun je een drift eerder inzetten en is daardoor meer sensatie voor de toeschouwer,want daar draait het om.
      Ik drift zelf ook niet met de handrem,maar dat is omdat ik het niet kan maar wil het wel leren.
      Des te meer technieken je beheerst des te meer dingen kun je laten zien.
      Ik loop nu al weer een tijdje met Sik mee en het word hem steeds vaker vertelt datie meer de handrem moet gebruiken als hij meer punten wil krijgen,vooral bij de battle’s en dan hebben we het niet over prutsers die em dat vertellen.
      Als ik Remmo Niezen nog voor het eind van de pitstraat de auto dwars zie gooien door de tarzan en em dwars houd tot aan de gerlach dan heb ik daar respect voor en durf em dan niet te gaan vertellen datie geen echte drifter is omdat hij de handrem gebruikt heeft,dan zou hij onterecht kampioen wezen in verschillende landen net als Paul Vlasblom.

en hier ben ik het helemaal mee eens :P ha ha op de 1ste regel na dan :D

zo en nou ben ik wel weer benieuwt naar de reacties :P

Maartuh
      Deelnemer

als leek moet ik zeggen dat ik de handrem gebruiken een beetje duf vind over komen.
        Misschien geven ze er meer punten voor als jury, maar handremmen dat is toch meer voor die fwd gasten die willen doen alsof ze driften?

giuliettaevo
        Deelnemer

Interressante discussie in dat linkje…:jerry

Succes met je gelijk krijgen Sik, ik geef het maar op…. Tegen zo’n bekende forummer aanschoppen heeft me alleen maar een hoop commentaar opgeleverd en ik loop me dan alleen maar op te winden om niks.:puke

The_Undertaker
          Deelnemer

origineel gepost door Maartuh
            als leek moet ik zeggen dat ik de handrem gebruiken een beetje duf vind over komen.
            Misschien geven ze er meer punten voor als jury, maar handremmen dat is toch meer voor die fwd gasten die willen doen alsof ze driften?

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik doe, als ik ergens op straat em een keer dwars wil zetten, ook effe kort de andere kant op te sturen alvorens de driftkant op te gaan.. Maar ik ben geen pro :angel

sik
            Deelnemer

ik ben wel een pro (zeggen ze), en ik persoonlijk vind het de bocht ingooien ook veel mooier en doe dat dus ook altijd, maar krijg wel altijd minpunten van de jury dat ik de handrem niet gebruik. Vandaar ook dat ik in de manta de handrem strak naast het stuur heb gemaakt zodat ik er goed bij kan. Moet hem toch gaan gebruiken als ik verder voorin wil gaan rijden

en als je denk dat het suf is om de handrem te gebruiken zou ik zeggen, kom eens naar een wedstrijd kijken en stap eens bij iemand in en kijk of je het dan nog zo suf vind ha ha. Zal de datums volgende week posten en zeg, tot ziends bij een evenement.

Maartuh
              Deelnemer

origineel gepost door sik
                ik ben wel een pro (zeggen ze), en ik persoonlijk vind het de bocht ingooien ook veel mooier en doe dat dus ook altijd, maar krijg wel altijd minpunten van de jury dat ik de handrem niet gebruik. Vandaar ook dat ik in de manta de handrem strak naast het stuur heb gemaakt zodat ik er goed bij kan. Moet hem toch gaan gebruiken als ik verder voorin wil gaan rijden

en als je denk dat het suf is om de handrem te gebruiken zou ik zeggen, kom eens naar een wedstrijd kijken en stap eens bij iemand in en kijk of je het dan nog zo suf vind ha ha. Zal de datums volgende week posten en zeg, tot ziends bij een evenement.

Is dat een uitnodiging? haha
                nouja, ik vind jouw oude manier meer voertuigcontrole aangeven dan de handrem.
                Beetje onbegrijpelijke jury zou ik zeggen :)

cuupi

Kom op met datum en locatie ben wel benieuwd:P:P

Christian-tsx
                  Deelnemer

ja ik wil ook wel eens een dagje komen kijken

The_Undertaker
                    Deelnemer

En ik wil wel een dagje passagieren :P

Koekie

Ik had deze ook al in die andere gepost maar bekijk em even en kijk dan wat je van z’n voertuig beheersing vind

klik>>>drift filmpie<<<klik

Ohja en deze van Remmo op zandvoort ps. let even op als hij aan het eind van het rechte stuk komt,……..juist ja de handrem

klik>>>Remmo op zandvoort<<<klik

Niet echt duf lijkt mij:jerry

Manta 24V
                        Deelnemer

Whoe haaa Het Sneeuwt weer, dus kom op mensen OEFENEN :wub

Dus allemaal op Off-line de auto in en gaan met die bende. (zout geeft niks ze roesten toch wel)

Ajoooo

mathymanta

Als je het over beheersing hebt, kijk hier maar eens na! http://www.youtube.com/watch?v=qkkGHTvt9pk
                            Vind driften sowieso heel knap!

sik
                            Deelnemer

Dit zijn alvast de datums voor de nl drift series,
                              die van open drift championship horen we van het weekend.

Ronde 1
                              2 t/m 5 April Zandvoort
                              Paasraces

Ronde 2
                              21 t/m 24 Mei Zandvoort
                              Pinksterraces

Ronde 3
                              13 t/m 15 Augustus Zandvoort
                              Dutch Power Pack weekend

Ronde 4
                              17 t/m 19 september Zandvoort
                              Trophy of the dunes
                              (finale)

Toni Manta A

origineel gepost door Koekie
                                Ik had deze ook al in die andere gepost maar bekijk em even en kijk dan wat je van z’n voertuig beheersing vind

klik>>>drift filmpie<<<klik

Ohja en deze van Remmo op zandvoort ps. let even op als hij aan het eind van het rechte stuk komt,……..juist ja de handrem

klik>>>Remmo op zandvoort<<<klik

Niet echt duf lijkt mij:jerry

Allesbehalve duf, ongelofelijk wat die mannen kunnen. Maar wordt het door de officials op Zandvoort nou gewoon geaccepteerd dat er duidelijk even extreem rustig aan gedaan wordt ter hoogte van de geluidsmeting? Wil ook wel graag eens op Zandvoort driften (op nat dan) maar zou het lullig vinden als ik er na een rondje afgestuurd word vanwege het geluid.

jeff-manta

tering gezellige boel!!!
                                  ik ben ook wel eens gaan driften( niet gepland) zie foto’s 112 schouwen duivenland. ghegheghe
                                  nou fijne conversatie verder!

Koekie

origineel gepost door mathymanta
                                    Als je het over beheersing hebt, kijk hier maar eens na! http://www.youtube.com/watch?v=qkkGHTvt9pk

Dit is helemaal een verhaal apart dat kan die gozer allemaal met een 4 wiel aangedreven auto:thumbup

Jo1
                                    Deelnemer

Ik weet niet of deze http://www.youtube.com/watch?v=rkXJST4bExs ook al er tussen stond, iets ouder filmpje, maar blijft me nog steeds boeien, vooral omdat het zo’n oud eenvoudig ding is

Maar ik las ergens iets van de handrem aantrekken bij 180km/u, maar dat wil ik diegene nog wel eens zien doen.

henk 400rr
                                      Deelnemer

Het is maar een fractie dat je de handrem aantrekt en dat moet je aardig in de vingers hebben, doe je dat te lang dan gaat het goed fout.

Ken Block gaat dit jaar een aantal wrc rally’s rijden dit jaar, geloof dat hij pas in Mexico z’n eerste WK wedstrijd rijdt.

rabbitopc

origineel gepost door mathymanta

Dit is helemaal een verhaal apart dat kan die gozer allemaal met een 4 wiel aangedreven auto:thumbup

deze is echt goed. :thumbup rond dat pionnentje bij 2.40 min. en daarna die 360 in dat pakhuis :wub :thumbup

Koekie

origineel gepost door Jo
                                            Ik weet niet of deze http://www.youtube.com/watch?v=rkXJST4bExs ook al er tussen stond, iets ouder filmpje, maar blijft me nog steeds boeien, vooral omdat het zo’n oud eenvoudig ding is

Maar ik las ergens iets van de handrem aantrekken bij 180km/u, maar dat wil ik diegene nog wel eens zien doen.

Dat gebeurd bij dit filmpje Jo, hij trekt hier aan het eind van het rechte stuk op zandvoort aan de handrem.
                                            Dit is ter hoogte van het eind van de pitstraat en dan niet een fractie maar tot aan de tarzanbocht.
                                            Als je goed kijkt rijd hij in z’n 5 met z’n M5 V8 motor dus dit zal geen cruise snelheid van 80 km/u wezen denk ik.

hierzo

bettus accu
                                            Deelnemer

geweldig!:jerry:jerry

henk 400rr
                                              Deelnemer

…hij trekt hier aan het eind van het rechte stuk op zandvoort aan de handrem.
                                                Dit is ter hoogte van het eind van de pitstraat en dan niet een fractie maar tot aan de tarzanbocht..

Als je goed kijkt, dan zie dat hij de handrem geen seconden lang beet heeft, maar een aantal keren “pompt” om de auto in die positie te brengen die hij wil, de ene keer doet hij dat wat langer dan de andere keer.

desalniettemin, knap, ik doe het ‘m niet na.

giuliettaevo
                                                Deelnemer

Vast geen goede drifter als hij de handrem gebruikt…:angel

Sik, gaat de Caravan met pensioen als de manta klaar is? Vind het altijd een verademing als er eens iets anders als die Japanse meuk en beemers rondschuift… maar een manta is niet mijn ding zeg maar.:o

sik
                                                  Deelnemer

Als je goed kijkt, dan zie dat hij de handrem geen seconden lang beet heeft, maar een aantal keren “pompt” om de auto in die positie te brengen die hij wil, de ene keer doet hij dat wat langer dan de andere keer.

desalniettemin, knap, ik doe het ‘m niet na.

henk, de enige reden dat hij hem niet vasthoud is dat z’n banden dan zulke vlakke kanten krijgen dat ze met 2x op zijn :D

sik
                                                    Deelnemer

origineel gepost door giuliettaevo
                                                      Vast geen goede drifter als hij de handrem gebruikt…:angel

Sik, gaat de Caravan met pensioen als de manta klaar is? Vind het altijd een verademing als er eens iets anders als die Japanse meuk en beemers rondschuift… maar een manta is niet mijn ding zeg maar.:o

Ben vandaag bij speed en gein geweest in zwolle, de eerste en de laatste keer bij die klootzak, van alles wat ie tot noch toe belooft heeft is tie noch niets na gekomen.

Dus ga morgen samen met koekie naar zandvoort, vrij rijden, daar komen een hoop drifters (oa paul vlasblom) met hun missile car.
                                                      Oftewel we gaan leun driften in de sneeuw :D moet nog ff zien hoe die er morgen avond uitziet ha ha

Als de manta klaar is hou ik de rekord erbij voor zulk soort dingen tot ie echt op is :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.