Heb sinds paar mnd een insignia 1.4 sw bj. 2012. Nu brandt het emissielampje af en toe en komt soms bij stationair draaien wat olielucht binnen. Het emissielampje gaat na een paar dagen ook uit zichzelf weer uit. Suggesties?
Voor de vakantie laten uitlezen bij opeldealer, geeft aan dat emissienorm iets wordt overschreden zou de katalisator betreffen. Is me opgevallen tijdens volgeladen rit door frankrijk dat motortemperatuur bij lage toeren iets toeneemt dan bij hogere toeren. Vooral bij bergopwaarts viel me dit op, weet niet of dit turboeigen is. Sinds thuiskomst en leeghalen auto is de emissielampje weer uit gegaan.. :shock:
Heeft niks met turbo te maken.
Is normaal dat onder last (volgeladen/berg op) de motor warmer loopt in de lagere toeren gebied.
Daarom zeggen ze ook als je in de bergen rijdt dat je beter een versnelling terug kan schakelen.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.