Elke Opel wordt een wifi-hotspot dankzij 4G/LTE-verbinding.

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Elke Opel wordt een wifi-hotspot dankzij 4G/LTE-verbinding.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Andre_Ede

Opel heeft de Pioneer-award gewonnen met het OnStar-systeem, dat zorgt voor een snelle en intelligente online verbinding vanuit de auto. Het is voor de tweede keer op rij dat Opel een Connected Car Award krijgt.

De onderscheiding wordt toegekend door de Duitse magazines Auto Bild en Computer Bild. De jury: ‘Een internetverbinding in de auto wordt nog gezien als een premiumservice. Opel zorgt dat deze kostbare technologie voor een brede groep gebruikers beschikbaar komt’. Vorig jaar verdiende Opel de Pioneer-award met het IntelliLink -infotainmentsysteem van de Opel ADAM.

Rijdende wifi-spot
      Opel introduceert OnStar rond de zomer in vrijwel alle modellen. Elke auto krijgt een 4G/LTE-verbinding, waardoor hij dienst kan doen als een krachtige, rijdende wifi-hotspot voor zeven toestellen tegelijk. Apps en andere diensten die een hogesnelheidsverbinding vereisen, zijn perfect te gebruiken aan boord.

Met OnStar biedt Opel een nieuwe, uitgebreide combinatie van veiligheidsvoorzieningen, mobiliteitsdiensten en geavanceerde informatietechnologie. “OnStar en Opel zullen rijden in Europa veiliger en relaxter maken”, zegt Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO van Opel Group, tijdens de prijsuitreiking in Detroit. “OnStar 4G/LTE zorgt voor een snelle en perfecte verbinding.”

Mobiele app
      OnStar kan onder meer automatisch hulpdiensten bellen na een ongeval, op afstand een diagnose stellen bij problemen, per ongeluk gesloten deuren openen via een mobiele app en gestolen voertuigen opsporen.

Bron: http://www.opel.nl/News/general/Connected-Car-Award-OnStar.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

TedMechanic
      Deelnemer

“Waarom reed u te hard, meneer?”
        -De Opel voor mij begon ineens te rijden en was nog niet klaar met downloaden!-

:jerry

johanhummer9
        Deelnemer

maar hoe werkt dat nou , waar haalt de auto de verbinding vandaan , ik kan van me telefoon op 4g netwerk ook een wifispot maken maar kost wel geld.

Andre_Ede

Dat zal denk ik bij de Opel niet anders zijn, denk dat er een wifi module in komt waar je een telefoonkaartje in moet drukken.

johanhummer9
            Deelnemer

ja precies voor de mensen die een hoge telefoonrekening niet uitmaakt :P

Rob-Epe
              Deelnemer

Ik kan van me mobieltje ook een wifi hotspot maken… kost me geen cent extra.

Maar Opel is niet de eerste die dit doet:
                http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/04/mercedes-biedt-wifi-hotspot-in-de-auto” onclick=”window.open(this.href);return false;
                Kostte wel € 1299,-

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.