elk. storing Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra elk. storing Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleeve
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb gisteren problemen gehad met de aanhanger verlichting, waarbij kortsluiting werd gemaakt.
      Hierdoor klapte eerst de remlicht zekering er uit, en even later de zekering voor de achterlichten.
      Vervolgens de aanhanger los gegooit en de 2 zekeringen vervangen. Ik dacht dat nu alles goed was maar hellaas.
      De motor wil niet meer starten maar je hoort dat hij wel draait maar niet aanslaat. Tevens werkt de deurvergrendeling niet meer, ook niet dmv draai van de sleutel.
      Alleen gaat dan de bestuurders deur op slot. Tevens branden de led’s van de gasinstalatie niet meer en de binnen verlichting van de auto.

Waar moet ik nu nog gaan zoeken of wat kan ik nog proberen?

Mvg,

Sleeve

bart-gsi
      Deelnemer

ik zou opcom of tech 2 eens aansluiten.. kijken of je ECU en kiekert module ( ECU voor de ontsteking en inspuiting an je motor en de kiekert is voor je centrale vergendeling) nog wel intakt is als er door kortsluiting dergelijke schade aangericht is…

Sleeve
        Deelnemer

oke dan moet dat maar gebeuren, ik hoop niet dat die defect is.

bart-gsi
          Deelnemer

kan ik je zo ook niet vertellen maar met kortsluiting op die schaal kun je best wel wat kapot maken… was de trekhaak pas aan je auto gemaakt of zat er een kabelfout in de aanhanger??

Opeltje17
            Deelnemer

Kijk de rest van je zekeringen is na.

Grote kans dat er nog 1 of 2 stuk zijn.

Sleeve
              Deelnemer

het probleem zat hem in de aanhanger verlichting, dus niet in de aansluiting van de auto.
                Ik vermoed dat er ergens een zekering moet zijn. omdat ik op de eerst stand van de verlichting niets gaat branden.
                Met daarbij de binnen verlichting, deurvergrendeling en de led’s van het gas.

Hoorde al iets gaat over releds/hoofdzekering van de auto. Deze zitten toch bij de rest van de zekeringen?
                er zit een blauwe, groen en een zwarte met GM er op. Is er een manier om deze te testen?

Opeltje17
                Deelnemer

Doorpiepen met een Multi meter.

Sleeve
                  Deelnemer

even gedaan was niet het probleem, ik weet niet hoe het kan maar mogelijk door de schemer van gisteren dat 2 zekering niet goed terug zijn gezet. Nu werkt alle gelukkig weer alleen mijn achterlicht aan de bestuurders kant niet, weet nu even niet welke zekering dat is.
                    Lampje getest werkt gewoon remlicht werkt wel

Opeltje17
                    Deelnemer

Dat is één zekering met het stadslicht links voor.

Astra_DLS
                      Deelnemer

Als 1 lamp niet werkt dan is het meestal het lampje zelf. Zit er geen duplo lamp in met een dubbele draad? Misschien 1 van de 2 draden stuk? Anders even doormeten aan de binnenkant en kijken of er standaard wel 12 v op staat of niet.

Sleeve
                        Deelnemer

nee het kleine lampje voor werkt ook niet, dus 1 zekering. En ik heb de lamp getest en werkt gewoon. Heb geen overzichtje van waar welke zekering waar voor is. Moet anders alle zekeringen weer los halen.
                          Dus een overzicht hiet van is meer dan welkom

bart-gsi
                          Deelnemer

staat in het boekje van de auto… staat bij welke zekering waar voor is

Sleeve
                            Deelnemer

ja dat is het probleem, geen boekjes meer bij de auto.

bart-gsi
                              Deelnemer

kijk bij de 2de post van okkie…
                                http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=174343″ onclick=”window.open(this.href);return false;

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.