Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Elektronische ontstekingsysteem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2011 om 21:57 #17231950
Beste mensen,
Het is een Elektronishe ontstekingsysteem wat er voor moet zorgen dat auto gelijkmatiger/rustiger loopt en minder doet schokken.
Ik wil dit apparaatje graag proberen maar ik heb er nog wel even een vraagje over.
Er staat bijvoorbeeld in die gebruikershandleiding dat ik de ontstekingscondensator moet ontkoppelen.
– Waar zit deze ontstekingscondensator in een Opel Kadett E?Vervolgens moet ik de draad die van de bobine naar de onderbrekerspunten gaat losmaken.
– Waar zit die bobine in een E Kadett? En waar zitten de onderbrekerspunten?Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen.
Groet,
Kevin30 januari 2011 om 22:08 #17808221link werkt niet, en meestal werken dit soort systemen ook niet.
je kan beter zorgen dat alles in goede contiie is, dan lopen de kadett motortjes ook prima.
houd er rekening mee, dat veel kadett’s geen onderbrekingspunten of ook wel contactpunjtes meer hebben, de meeste (zeg maar allen, behalve de onderliggende nokkenas 1200tjes) hebben een electronische ontsteking.
Willem
30 januari 2011 om 22:11 #17808222Ik zie het nut niet zo Kevin,
Als alles in orde is zou ik er niet mee gaan “rommelen”
Dit is goed bedoelt hoor !Rik
30 januari 2011 om 22:14 #17808223gaat het toevallig om zo’n setje:
heb ik ook in mn C-kadett
ontstekingscondensator en die draad van bobine zitten samen.
Die condesator is het klein cilindertje die op je ontsteking gemonteerd zit met een vijsje (platte kop) samen met het groene draadje.de onderbrekerpunten zitten in je ontsteking, die moet je ook uithalen en dat rode ding in de plek monteren.
eigenlijk behoorlij simpel hoor..
hier zie je het klassieke onderbrekermechanisme zitten die je moet afhalen (weer vijsje met platte kop) hier zie je ook de condensator zitten (net onder het gele draadje)
en dit met het electronische systeem gemonteerd
30 januari 2011 om 22:15 #17808224trouwens willem, kan je verzekeren dat het wel goed werkt hoor, en nooit geen contactpunten meer afstellen.
Loopt veel mooier nu van mij..30 januari 2011 om 22:24 #17808225Ik heb een Kadett E 1.3NB S uit 1989. (OHC blokkie) Heb ik dan contactpuntjes?
Ik weet wel dat ik een 1 of andere “Sparkunit” erin heb zitten. Een plat vierkant kastje. Dit zorgt dan waarschijnlijk voor de vonken ipv contacptunten ofzo?
Groet,
Kevin30 januari 2011 om 22:25 #17808226ah, dat veranderd de zaak.
dacht dat je nog met OHV blok zat..
van ohc ken ik helaas niks ;)31 januari 2011 om 15:42 #17808227[rquote=1856153&tid=141663&author=Rottentweetie]Ik heb een Kadett E 1.3NB S uit 1989. (OHC blokkie) Heb ik dan contactpuntjes?
Ik weet wel dat ik een 1 of andere “Sparkunit” erin heb zitten. Een plat vierkant kastje. Dit zorgt dan waarschijnlijk voor de vonken ipv contacptunten ofzo?
Groet,
Kevin[/rquote]Volgens mij zit daar geen contactpunten meer in ;)
En dat setje dat Koendettc heeft heb ik zelf ook, echt een aanrader! Kost je 5 tientjes maar dat heb je zo weer terug verdiend!
31 januari 2011 om 16:55 #17808228een 13NB heeft al electronische ontsteking,dus setje heb je niet nodig!
31 januari 2011 om 19:27 #17808229Prima! Dan is dat niet voor mij van toepassing! :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.