Elektronische ontsteking ohv

Forumindex Forums Modellen Kadett Elektronische ontsteking ohv

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275242
    Raluph
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2011

      Aangezien ik de SR carburateurs op de C kadett ga zetten, wil ik ook de ontsteking vervangen. Nu heb ik gelezen dat die van een corsa A erop kan
      http://www.kadett-b.nl/techniek/artikel003.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Even voor de zekerheid (voordat ik straks het verkeerde haal), moet de ontsteking hebben van een e12gv motor en die dan aanpassen zoals in de link hierboven staat?
      Mocht iemand iets hebben liggen hoor ik het graag (zal nog wel een advertentie zetten in het marktplaats gedeelte).

      #18309518
      olafspoolder
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 October 2007

        Klopt helemaal, de E12GV motor.

        Groeten Olaf

        #18309519
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Die, in elk geval lijkt er sprekend op (ook intern!) zitten ook op volvo’s van de jaren 80.

          Er bestaat ook een volledig electronische voor een boel geld voor:
          http://www.ebay.de/itm/123-IGNITION-Boot-Volvo-Penta-Verteiler-Zundverteiler-Zundung-B17-19-21-23-30-/381355195845?hash=item58ca8a7dc5:g:LXAAAOSw~CRTq~0v” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Zo electronisch als die van de Corsa A met BIM module is een hele stap vooruit al, dan heb je gelijk goede stroombegrenzing voor de bobine. Die verdelers hebben een VR sensor (geen Hallgever dus) en de BIM module berekent zo uit een soort sinusgolf de timing. Dit is dan weer lang niet zo nauwkeurig als een Hallgever, die gelijk al een blokgolf produceert met een vaste spanning. Met een VR sensor is het altijd een beetje blind gokken wanneer in de ‘helling’ van de sinus de vonk aan gaat. Ook is bij stationair de timing heel lang, waardoor de BIM module veel stroombegrenzing moet toepassen. Bij hogere toeren wordt de timing erg verkort, waardoor de bobine nog wel goed oplaadt, maar bij heel hoge toeren wordt het weer net te kort en lever je vonkenergie in. De nadelen van ouderwets he, maar met je 1.2 OHV ga je daar geen last van krijgen ben ik bang!
          :jerry

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.