Die, in elk geval lijkt er sprekend op (ook intern!) zitten ook op volvo’s van de jaren 80.
Er bestaat ook een volledig electronische voor een boel geld voor:
http://www.ebay.de/itm/123-IGNITION-Boot-Volvo-Penta-Verteiler-Zundverteiler-Zundung-B17-19-21-23-30-/381355195845?hash=item58ca8a7dc5:g:LXAAAOSw~CRTq~0v” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo electronisch als die van de Corsa A met BIM module is een hele stap vooruit al, dan heb je gelijk goede stroombegrenzing voor de bobine. Die verdelers hebben een VR sensor (geen Hallgever dus) en de BIM module berekent zo uit een soort sinusgolf de timing. Dit is dan weer lang niet zo nauwkeurig als een Hallgever, die gelijk al een blokgolf produceert met een vaste spanning. Met een VR sensor is het altijd een beetje blind gokken wanneer in de ‘helling’ van de sinus de vonk aan gaat. Ook is bij stationair de timing heel lang, waardoor de BIM module veel stroombegrenzing moet toepassen. Bij hogere toeren wordt de timing erg verkort, waardoor de bobine nog wel goed oplaadt, maar bij heel hoge toeren wordt het weer net te kort en lever je vonkenergie in. De nadelen van ouderwets he, maar met je 1.2 OHV ga je daar geen last van krijgen ben ik bang!
:jerry