Elektronische ontsteking

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Elektronische ontsteking

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252926
    Jorisch350
      Lid sinds:
      15 March 2012

      Hallo,

      Ik heb voor mijn Rekord c een elektronische ontsteking gekocht.
      Het is zo’n hotspark setje, die dus de contactpunten vervangt.

      Heel mooi verhaal staat er natuurlijk bij, timing verloopt nooit, nooit meer afstellen.

      Maargoed, hij moet natuurlijk wel de eerste keer afgesteld worden,
      maar dat krijg ik niet voor elkaar.

      Ik heb hem met de stroboscooplamp afgesteld zoals het hoort, met dat pijltje bij het vliegwiel.
      maar hij loopt nog steeds voor geen meter.

      Maar toen bedachten we dus dat je dat pijltje niet meer kunt gebruiken omdat de positie van de elektronische opnemer afwijkt van die van de contactpunten.

      Maar de vraag is dan, op wat voor manier is de ontsteking wel nauwkeurig af te stellen?
      Ik kan de verdeler wel wat ronddraaien en dan net zo lang testen totdat het ongeveer goed is, maar dan heeft zo’n elektronische ontsteking natuurlijk niet echt nut.

      Heeft iemand hier ervaring mee, en of zou iemand weten op wat voor manier je dit moet afstellen?

      Groeten,
      Joris

      #18075553
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Denk dat je beter zon elecktronische ontsteking van een manta kunt gebruiken.
        Zon hotspark set heb ik ook over nagedacht, maar zie toch liever een hallgevertype onsteking met module.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.