Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Elektronisch open/ontgrendelen achterklep (Kadett E)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2012 om 13:57 #17249128
Beste mensen,
Ik heb een probleempje.
Ik heb vandaag mijn andere achterklep erop gezet, maar deze is helemaal glad. Dus geen sloten of iets dergelijks erop.
Deze moet dus elektronisch bediend gaan worden zodat ie open kan.Nu zat er wel een motortje op die dit regelt en hij deed het ook, maar op een 1 of andere manier is deze doorgebrand. Werd ook gloeiend heet… Maar het werkte wel!
Nu is dus de vraag: Wat kan ik nu gebruiken ipv dat motortje. Ik wil wel weer zo’n zelfde systeem hebben.
Weten jullie toevallig een oplossing? Want dit is verder nog onbekend terrein voor mij!Groeten,
KevinHet betreft een Opel Kadett E uit 1989
1 juni 2012 om 15:00 #18032152dat is waarschijnlijk gewoon een CV-motortje, als ook toegepast in de deuren.
1 juni 2012 om 18:19 #18032153alleen een cv motor zal niet genoeg zijn denk ik
moet zelf ook nog iets daarvoor vinden (zelfde probleem)
cv is voor de mogelijkheid dat tie opengaat, alleen zit die dan toch nog vast dus niet open te maken, want daar is een hendel voor nodig lijkt mij
miss iets erin zetten zoals bij die shaved doors ? soort van doorpopper ? ofzo
gr vinc
1 juni 2012 om 21:29 #18032154Klopt, het CV motortje is een speciaal modelletje voor een achterklep, dan zit er een soort haakje aan wat door een gaatje steekt zodat je de knop niet kan indrukken. Als de klep geshaved is heb je deze helemaal niet nodig want er zit dan uberhaupt geen knopje. Verder gaat ontgrendelen gewoon op een trekstang en daar kun je ongetwijfeld een CV motortje aan vast schroeven met zo’n universeel blokje. Alleen moet je die niet met de deuren mee laten gaan anders ontgrendelt de klep met het bedienen van de deuren.
Je zal vrij eenvoudig een schakelaar kunnen maken op de dash met R/C tijdsvertraging om te ontgrendelen van binnen uit. Of je CV remote moet evt. nog functies extra hebben zodat je afzonderlijk op een knopje kan drukken voor de achterklep.
Ik vind het altijd een beetje een risico dat hij per ongeluk onderweg open klikt als je er per ongeluk op drukt. Of van te voren en het niet direct in de gaten hebt. Helemaal als je hem zo bouwt dat hij ook vanzelf geheel opent. Wel wijs! king:
2 juni 2012 om 05:49 #18032155kijk even op de sloop bij een nexia
die hebben standaard die dingen :P
heb zelf ook een in me oude gsi gehad en werkte perfect
2 juni 2012 om 15:39 #18032156@jblfreak wrote:
kijk even op de sloop bij een nexia
die hebben standaard die dingen :P
heb zelf ook een in me oude gsi gehad en werkte perfect
dat moet je mij nog maar is uitleggen maat :thumb
weet je al wnnr je tijd hebt om ff een handje te helpen ?
k hoor t wel
gr vinc
14 juni 2012 om 10:54 #18032157iemand al wat wijzer geworden ?
gr vinc
14 juni 2012 om 18:18 #18032158maatje van me heeft het gemaakt, met het cv motortje van het tank klepje van een astra f.
heeft de bediening boven zijn hoofd op de dakstijl zitten, en werkt super.
zit dan wel op een corsa a, met strakke achterklep.groeten.
16 juni 2012 om 07:38 #18032159Je moet het slot plus de motor van een nexia scoren
Het slot en de motor past 1 op 1 je hoeft niks aan te passen
Het slot van een Nexia mist een hoekje in de vergrendeling waardoor hij door het bedienen van de motor uit de vergrendeling wordt gehaald.
En het motortje schroef je ook zo in de klep..Je hoeft alleen de Electra aan te leggen ( – chassis en geschakelde +) en ergens een knop aan de geschakelde +
Zal straks wel even een foto schieten
Volgens mij heb ik in mn topic ook nog wel wat foto’s staan http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=45836&start=625
16 juni 2012 om 12:26 #18032160zoals beloofd
Links origineel GM, in het midden Deawoo slot van de achterkant, en rechts ook Deawoo voorkant
Zoals je ziet mist het deawoo slot het haakje die het opel slot origineel wel heeft om te klep te ontgrendellen.
Deawoo motor van de voor/achterkant
Je kan het deawoo slot en de motor onder andere ook monteren op een D kadett, E kadett duhh, Astra F, Astra G, en veel andere opel modellen die hetzelfde slot gebruiken
17 juni 2012 om 13:39 #18032161kijk handige info :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.