Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › elektronica probleem Corsa D 1.3CDTi 90pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 18:00 #17232560
Hallo,
Ik heb een Corsa 1.3CDTI van 2007.
Over het algemeen ben ik tevreden over de wagen, maar nu plots heb ik een probleem.Tijdens het rijden (na een rit van bijna 60km, viel plots de stuurbekrachtiging uit. Aangezien ik maar een paar tiental meter van thuis was,ben ik nog net thuis op de oprit geraakt.
Maar daar aangekomen, en de wagen stil te leggen, wilde die niet meer starten. Ik hoor een raar snel geklik als ik de sleutel omdraaide. En de instrumentenverlichting deed vreemd.
Even later startte hij wel, maar had ik geen instrumentenverlichting, geen boordcomputer, niks op display. En nu start hij dus weer helemaal niet meer. Enkel een geklik als ik probeer te starten.Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Bedankt voor alle hulp die iemand mij misschien kan bieden.
11 februari 2011 om 08:53 #17814818Kijk eens of je multiriem er nog wel omheen ligt. Deze drijft als het goed is zowel je stuurbekrachtigingspomp als je dynamo aan. Klinkt mij een beetje alsof deze er gewoon af gelopen is :P
11 februari 2011 om 11:22 #17814819Ben iknet even gaan bekijken.
En neen hoor. Die ligt er nog perfect op.11 februari 2011 om 11:37 #17814820Kapotte accu of dynamo denk ik
11 februari 2011 om 11:52 #17814821[rquote=1865753&tid=142422&author=Haasje17]Kapotte accu of dynamo denk ik[/rquote]
Dat is dan inderdaad de 2e optie.
11 februari 2011 om 17:01 #17814822Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb eventueel wel een andere accu om te proberen, maar die komt uit een andere wagen, en is een sterkere. Kan dat kwaad om even een accu met een hogere Ah, en A aan te sluiten om te testen?
11 februari 2011 om 20:27 #17814823Kan niet zoveel kwaad. De accu levert het vermogen wat gevraagd wordt. Of ie erin past is een ander verhaal. Je kan proberen om hem er alleen mee te starten. Meet dan meteen even de laadstroom. Als dit onder de 14,x volt ligt is je dynamo overleden.
11 februari 2011 om 20:38 #17814824geen probleem, zwaarder is vaak zelfs prettiger, zeker bij diesel.
Willem
12 februari 2011 om 14:19 #17814825Ik heb een andere accu geprobeerd en het probleem lijkt opgelost.
Maar nu kan ik dus nog niet zeker weten of de accu stuk was, of de dynamo. Ik heb ook geen meter om dit te kunnen testen. Als de dynamo stuk is, dan zal deze accu niet lang stroom kunnen leveren.
Is er een andere manier waarop ik dit zeker kan weten nu?
En anders moet ik er maar even mee langs een garage gaan om even te laten meten…12 februari 2011 om 17:24 #17814826Heb je tijdens de laatste rit toevallig gemerkt dat je lichten zwakker gingen branden.
Want dan zou het bv kunnen zijn dat je dynamo niet bijladen waardooor je de accu leegtrok.
Maar het kan ook zijn dat de spannings regelaar stuk is en je de accu dus overlaad, waardoor deze stuk is gegaan.
Dus ik zou het toch wel even laten testen, anders is de nieuwe accu ook zo weer stuk.13 februari 2011 om 09:09 #17814827Hmm… Ik ben gisteren nog niet naar de garage kunnen gaan om te laten meten, maar ik heb wel even een snel ritje naar de winkel gedaan. Bijna thuisgekomen was het alweer van hetzelfde… Stuurbekrachtiging viel uit en lampje van ABS en van stuurbekrachtiging gingen branden.
Ik vrees dus dat het toch de dynamo is die ook stuk is. Maar kan het dan dat een defecte dynamo een accu die goed volgeladen is, op zo een korte tijd volledig kan leegtrekken? Heb ik eens horen vertellen, maar kan dat echt?
13 februari 2011 om 11:22 #17814828Zou best kunnen als bv
je de radio (eventueel versterker), achterruitverwarming, licht en richtingaanwijzers ed aan hebt staan.13 februari 2011 om 15:24 #17814829Ja, maar ik heb gewoon een korte rit gedaan (+- 20 minuten), zonder verwarming, zonder radio, enkel verlichting. En op het einde van die rit is de nieuwe accu al helemaal leeg… Vreemd…
13 februari 2011 om 16:19 #17814830Remlichten, knipperlichten.
die gebruik je wel dus stroomverbruik is er altijd wel.
Als je bv vergeet om je lichten uit te zetten als je de auto verlaat is de accu ook zo leeg, en een nieuwe accu hoeft niet altijd helemaal vol te zijn.
Een accu ontlaad ook langzaam als hij niet gebruikt wordt (meen iets van 3 mnd)13 februari 2011 om 20:52 #17814831Je geeft zelf al aan dat ie continu elke keer weer bijna leeg is. Dan kun je er toch redelijk zeker van zijn dat er iets fout zit in je Dynamo. Hij laadt dan duidelijk niet genoeg meer bij. Kun je heel simpel testen met een multi meter die je bij iedere bouwmarkt kunt kopen
Multimeter is sowieso wel makkelijk in de auto als je dingen aan wilt sluiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.