Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › elektrische ventilator c kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2009 om 18:10 #17215234
ik ben voor mijn C Kadett op zoek naar een elektrische ventilator voor achter mijn radiateur, zoek eigenlijk een compleet setje, met temperatuur sensor, relais en ventilator erbij.
mijn motortje wordt erg slecht warm. dus het lijkt mij dat een ventilator die continue mee draait het allemaal niet beter maakt.
19 december 2009 om 21:13 #17570554Is een nieuwe thermostaat dan niet een betere optie? Normaal gezien zou hij toch steeds mooi op temperatuur komen als er niks veranderd is.
19 december 2009 om 22:42 #17570555het zou ook goed kunnen zijn dat de radiator veerstopt zit.
zeker met dit weer mag koelen geen probllem zijn.
20 december 2009 om 08:18 #17570556De radiateur is net iets meer dan een jaar oud, ik heb ook nog wel een 92 graden thermostaat liggen (geloof ik) maar het lijkt mij tevens ook leuk om zelf iets te knutselen. tevens ga ik in de lente (tis nu te koud) een 1.2 blokje strippen en opbouwen, dit ook met een elektrische fan en waarschijnlijk ook elektrische ontsteking en een ander koelsysteem (gesloten). ben daarom nu alvast op zoek en ook aan het orienteren.
20 december 2009 om 08:29 #17570557de mijne word ook niet echt warm blaast zelfs lauwe tot koude lucht in de auto heb gewoon een klein stuk karton voor de radiator gezet werkt perfect:D
20 december 2009 om 08:38 #17570558in mijn station wil ik ook van het voorjaar de vaste ventilator er uit halen.
daarvoor heb ik een e kadett1600 ventilator met sensor liggen en een 1600 c kadett radiator.
moet ik alleen een stuk schroefdraad onderin die radiator laten solderen en mijn radator oortjes verbouwen.20 december 2009 om 11:11 #17570559Bij een 1200 is een fan achter de radiateur lastig. Het kan wel, maar dan moet je wel een hele dunnen nemen en je moet de rubbers van je motorblok met een stalen strip verstevigen dat je blok niet meer naar voren kan bewegen.
Mooier is het om er een fan voor te zetten, dat heb ik ook gedaan. Ik heb er eentje van het merk Spal en dan een instelbare thermostaat van Kenlowe. Deze heeft een voeler die je via je koelslang in de radiateur kunt leggen, zodat je geen moer voor een voeler in je radiateur hoeft te solderen.
Werkt erg effectief, ik heb ‘s winters redelijk snel een lekker warme auto en ‘s zomers nooit last van oververhitting. Ik heb de thermostaat ook zo via de accu gezekerd, dus niet via het contact, wat als voordeel heeft dat als je je auto met een hete motor weg zet deze nog even na blijft koelen (dan wel een goede accu plaatsen!).Om dit aan te schaffen: even zoeken op sites van de diverse Duitse tuningbedrijven: er zitten grote prijsverschillen vooral in de fan’s.
Groeten, MArk
20 december 2009 om 12:08 #17570560daarom gaat er bij mij een 1600 radiator in, die komt dichter naar het front van de auto.
en schroefdraad solderen kost 10 tot 20 euri, de rest ligt op de plank…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.