elektrische storing Grandland x 1.6 turbo

Forumindex Forums Modellen Grandland X elektrische storing Grandland x 1.6 turbo

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18539661
    bertvankemenade
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 July 2023

      mijn grandland x 1.6 turbo van 2020 . heeft regelmatig een lege accu als ik hem s’morgens wil starten. zit al een nieuwe accu in.

      garage kan niets vinden.

      heeft iemand het zelfde probleem ?

      #18539782
      Floki
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 March 2022

        Nee, zelf heb ik het probleem nooit gehad, maar ik ben het wel tweemaal op een autoforum tegengekomen. In beide gevallen bleek een stukje kabel ‘open te liggen’ waardoor er constant elektriciteit weglekte. Tijdens het rijden leverde dat nooit problemen op want dan wordt de accu immers continue bijgeladen, maar als tijdens een rit door trillingen het bloot liggende stukje kabel tegen een metalen onderdeel aanschuurde en zo ook bleef liggen bij het parkeren van de auto, dan werd tijdens het stilstaan langzaamaan de accu leeggetrokken.

        Ik denk, of weet eigen wel zeker te weten dat de garage het kan opsporen, het kost alleen even wat moeite / tijd, ic. centimeter voor centimeter de kabels langslopen en alle checken op het ontbreken van een stukje plastic kabelmantel.

        Daarmee niet 100% bewerende dat dát de oorzaak bij jou is, maar wel frappant dat twee mensen het eerder ook is overkomen (weet niet meer welke merken of types) en gelet op juist de beschrijving die je geeft, is het wel héél erg veel gelijkend op wat die twee andere probleemhouders is overgekomen.

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.