Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Elektrische spiegels reageren niet meer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2015 om 20:03 #17270059
Waarschijnlijk is hier al ooit over gepost, maar via de zoekfunctie heb ik niets gevonden.
Mijn excuses!De electrische spiegels van mijn Vectra C1 uit 2004 reageren niet meer op de knoppen in het deurpaneel. Zowel links als rechts geen actie. De ramen gaan ook alleen nog maar goed naar beneden of boven alsjeblieft de knoppen stevig indrukt.
Is dit normale slijtage voor een Vec met bijna 2 ton op de teller of gewoon pech?Is dit te herstellen en is dit een dure klus?
Ik heb zelf twee linkerhanden helaas…
Erg zonde…het eerste defect aan een heerlijke wagen…15 januari 2015 om 20:24 #18269154Je zoi het paneel eens uit elkaar halen en schoonmaken met contactspray , anders zal je een ander bedieningspaneel moeten halen denk ik
16 januari 2015 om 12:05 #18269155Waarschijnlijk wat corrosie. Ik heb die van mij een jaartje terug even gedaan.
-Je kunt de module uit je deur wippen met een platte schroevendraaier.
– Stekker even loshalen
– Module op het gemakje binnen uit elkaar halen. Zit allemaal met klipjes in elkaar en wijst zichzelf. Je kunt er ook weinig aan verkeerd doen.
Contactjes even schoonmaken en in elkaar zetten.Succes verzekerd!
17 januari 2015 om 20:31 #18269156Bedankt Johan en Lucas!
Het hele deurpaneel hoeft er dus niet eens uit???
Ik heb voor een prikkie een module gekocht, maar als ik het met reinigen voor elkaar kan krijgen dan laat ik de bestelde module nog even liggen…18 januari 2015 om 21:17 #18269157AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb dat ook gehad met mijn Vectra, inderdaad de contactjes in de raamschakelaars. Dat blokje met de schakelaars kun je zo uit de deur klikken en inderdaad contactpuntjes schoonmaken met bijvoorbeeld aceton…
4 april 2015 om 14:15 #18269158Ik wilde dus vandaag het blokje met schakelaars gaan vervangen door een jonger model. Echter krijg ik de stekker niet uit het blokje nadat ik het blokje uit het paneel heb gewipt. Is daar een speciaal sleuteltje/gereedschap voor nodig?
4 april 2015 om 14:33 #18269159@Bratwurst wrote:
Waarschijnlijk is hier al ooit over gepost, maar via de zoekfunctie heb ik niets gevonden.
Mijn excuses!De electrische spiegels van mijn Vectra C1 uit 2004 reageren niet meer op de knoppen in het deurpaneel. Zowel links als rechts geen actie. De ramen gaan ook alleen nog maar goed naar beneden of boven alsjeblieft de knoppen stevig indrukt.
Is dit normale slijtage voor een Vec met bijna 2 ton op de teller of gewoon pech?Is dit te herstellen en is dit een dure klus?
Ik heb zelf twee linkerhanden helaas…
Erg zonde…het eerste defect aan een heerlijke wagen…Bij mij ook het geval, straks maar eens f pielen :D iedereen bedankt voor de antwoorden :afro
4 april 2015 om 15:03 #18269160@Bratwurst wrote:
Ik wilde dus vandaag het blokje met schakelaars gaan vervangen door een jonger model. Echter krijg ik de stekker niet uit het blokje nadat ik het blokje uit het paneel heb gewipt. Is daar een speciaal sleuteltje/gereedschap voor nodig?
Er zit een lipje aan dat stekkertje, die moet je omhoog wippen dan schuif je zo t stekkertje er af, ik heb het net gedaan :D
4 april 2015 om 15:13 #18269161Nu ik dat ding los heb, heb ik ook die twee schroefjes aan de achterkant los gehaald, maar ik krijg dat waar die stekker aan zit er dus niet uit.
Of is het de bedoeling dat ik enkel alleen de schakelaartjes zelf los wip ?EDIT : Tis gelukt en alles weer een stukkie beter dan voorheen :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.