Elektrische ramen inbouwen Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Elektrische ramen inbouwen Astra F

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo Allemaal,

Ik heb me weer een nieuw project voor ogen voor mijn astra.

Ik zou graag van de handzwengels naar elektrische ramen gaan.

Gister op de sloop geweest en twee orignele schakelaars uit een tigra meegenomen.

Nu net een universele raambedieningsset gekocht.

zijn er nog speciale dingen om rekening mee te houden of wijst het zich allemaal vanzelf?

Ben al aan een kabelschema gekomen voor de originele bedieningsknoppen:
      bruin = aarde
      blauw/rood = omhoog
      grijs/groen = omlaag
      zwart = verlichting

Vraag me op het moment nog af waarom blauw/rood en grijs/groen dubbel aan de schakelaar zitten? misschien dat iemand dit weet?

Ik hoop a.s. vrijdag tijd te hebben voor de inbouw.

Ik hou jullie op de hoogte.

M.v.g.

pascal1109
      Deelnemer

Waarom haal je niet een origineel setje op de sloop?
        Zeker als je auto al voorbereid is, is dit zeer makkelijk te installeren. Indien niet voorbereid nog steeds niet moeilijk.

In ieder geval zijn er origineel 2 uitvoeringen van elektrische ramen, waarbij de nieuwe variant aan beide kanten de ramen volledig kan openen en sluiten door de knop ietsje langer ingedrukt te houden. Dat zou een extra draad kunnen verklaren…

Anoniem

Hallo Pascal, ik heb over een origineel setje nagedacht maar naar mijn idee is het volledig ombouwen van handmatig naar elektrisch meer werk dan gewoon een tandwiel om het oude (handmatige) mechanisme zetten. Dit kan ik uiteraard mis hebben. Dank voor de uitleg van die extra draad. Ik denk dat het dan inderdaad daar mee te maken zal hebben. Is in princiepe dus even na meten welke draaad de juiste is…
          Mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Anoniem

Elektrische ramen eindelijk er in en werkend (met originele schakelaars). Morgen nog deurpanelen goed vast zetten en zal een paar fotootjes plaatsen. Werkt naar behoren en is een heel stuk makkelijker dan zwengelen hahah

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.